یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل اهدا خون استان: 100درصد خونهای اهدایی در استان سالم هستند/ شاخص اهدا خون مستمر در استان بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل اهدا خون استان: 100درصد خونهای اهدایی در استان سالم هستند/ شاخص اهدا خون مستمر در استان بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 درصد خونهای اهدایی در استان سالم هستند.

به گزارش افتونیوز، رستم حسن زاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: طی سال 96 شاخص اهدا خون مستمر در کشور 58 درصد بود که این شاخص در استان 68 درصد بوده است و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اظهارکرد: اهداء خون در بین بانوان استان 3.5 درصد است در حالی که این شاخص در سطح کشور 4.5 درصد است.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خدمات دهی عدالت محور با پوشش تمامی نقاط استان از جمله هدفگذاری های انتقال خون استان است که تاکنون نیز دراین راستا گام های زیادی برداشته ایم .

حسن زاده با اشاره به پروژه ساختمان جدید انتقال خون استان افزود: عملیات اجرایی این پروژه با زیربنای ۳۰۰۰ متر مربع و در سه طبقه از سال ۹۴ آغاز شد که هم اکنون 35درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 4میلارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است .

وی ادامه داد: تکمیل این پروژه همکاری متولیان و تامین اعتبار را طلب می کند که امید است با تکمیل این ساختمان شاهد تسهیل در خدمات دهی به جامعه هدف باشیم .

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد از زیباسازی و اعمال بهسازی ساختمان فعلی خبر داد و عنوان کرد: در حوزه تجهیز نیز سردخانه جدید با ظرفیت بالا راه اندازی شده است و این موضوع افزایش ظرفیت های خدمات دهی را رقم می زند .

حسن زاده بیان کرد: همچنین با ارتقای شاخص ها و کیفی سازی، موفق به کسب ایزو ۲۰۱۵ شدیم و شاخص ها و معیارهای حوزه سلامت و بهداشت در این بخش ارتقا یافته است .

وی تاکید کرد: با تلاش های انجام گرفته راه اندازی "پلاکت فرزیس" را عملیاتی کرده ایم و تامین این دستگاه با رایزنی از طریق مرکز کشور انجام شد .

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف ارتقای همکاری ها و تعاملات، اجلاسیه منطقه جنوب کشور با حضور چهار استان در راستای توسعه علمی، تفاهم نامه و ارتقای شاخص ها در یاسوج مرکز این استان عملیاتی شد .

حسن زاده ضمن تقدیر از اهدا کنندگان، متولیان و فعالان حوزه انتقال خون تصریح کرد: انتقال خون متعلق به همه جامعه است و توسعه مشارکت ها در این بخش ضروری است .

وی با اشاره به هدفگذاری برای تهیه خون با سلامت ۱۰۰ درصدی، افزود: خون توزیعی در استان با سلامت ۱۰۰ درصدی در مناطق هدف توزیع می شود .

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پوشش بیمارستان ها تاکنون به شکل کامل عملیاتی شده و برای اعمال جراحی در استان مشکلی در تامین خون نداشته ایم.

حسن زاده در پایان با اشاره به نقش خبرنگاران و رسانه ها در توسعه هر جامعه ای، اضافه کرد: خبرنگاران در سازندگی و توسعه استان نقش محسوسی دارند و امید است در راستای دستیابی به اهداف توسعه ای و شاخص های انتقال خون نیز همکاری بیش از پیش را رقم بزنند.

در پایان این نشست جمعی از خبرنگاران بخشی از خون خود را اهدا کردند.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها