یادداشت
گفتگو و گزارش

ماجرای پیدا شدن «گراز» در آب شرب روستای دمچنار/ مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی تکذیب کرد

ماجرای پیدا شدن «گراز» در آب شرب روستای دمچنار/ مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی تکذیب کرد

آن گونه که یکی از رسانه‌های استان خبر داده دو لاشه گراز در یک منبع آب شرب روستای دمچنار افتاده و تا چندروز نیز لاشه آنها در آب می ماند.

به گزارش افتونیوز، این خبر همراه با فیلم و عکس در رسانه ها وفضای مجازی پخش شد.

اما بلافاصله مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان این خبر را تکذیب کرده و می گوید هیچ کدام از منبع های آب به صورت روباز نیستند.

اصل و تکذیبیه خبر در ادامه می‌آید:

به دلیل بی مبالاتی آبدار در دمچنار بویراحمد نسبت به مشکلات حوزه ماموریت، لاشه چندین راس گراز وحشی سقوط کرده از منهول در منبع آب توسط مدیر خانه بهداشت کشف شده که مستندات صورتجلسه و تحویل پاسگاه انتطامی محل گردیده است. آنگونه که منابع خبری این رسانه اظهار می‌نمایند، مدت زمان سقوط دو راس گراز وحشی در منبع آبی سرچنار که تعداد زیادی از روستاها را پوشش می‌دهد نامعلوم است ولی کیفیت لاشه‌های پوسیده و متعفن، هویدای این واقعیت است که آب شرب منطقه در مدت زمان زیادی آلوده بوده و احتمال مبتلا شدن مردم به بیماری‌های انگلی جو منطقه را ملتهب کرده است. بر پایه همین گزارش، یوم جاری لاشه سومین گراز وحشی سقوط کرده از منهول و محفظه سرباز منبع در هنگامه کلرزنی توسط متصدی خانه بهداشت مشاهده شده که امنیت روانی مردم را به هم ریخته و مدیریت شهرستان بویراحمد را با چالش جدی مواجه کرده است. هر چند آب و فاضلاب روستایی و در راس آن مدیر عامل محترم این شرکت، به‌حق منشاء خدمات فراوانی در گستره استان بوده و انتشار این قبیل گزارشات به هیچ وجه با ماهیت خدشه به مدیریت وی نبوده ولی مجموعه نارضایتی‌های حاصله از برخوردهای مشمئز کننده آبداران اعم از بی تفاوتی و برخوردهای سلیقه‌ای و سیاسی می‌طلبد که به این نابسامانی پایان دهد. به ویژه آنکه نوع نگاه و بینش متصدی روابط عمومی که ناشی از جهت گیری‌های سیاسی می‌باشد به کتمان حقایق و در نتیجه بی مبالاتی و توهم آبداران منجر شده است. البته مشاهده اسناد لاشه گرازهای وحشی شناور شده در منبع نشان می‌دهد که منبع آب مردم به صورت استخر سرباز می‌باشد که منابع خبری آن را منهول گزارش کرده‌اند/بندیرنیوز

پاسره: مخزن آب شرب روستای هادی آباد دهستان دمچنار سالم است و مشکلی ندارد

فیضل الله پاسره در گفت و گو با یکی از رسانه‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تصاویر و فیلم پخش در مورد افتادن بچه گرازها در منبع آب شرب روستای هادی آباد دهستان دمچنار واقعیت دارد، افزود: این تصاویر مربوط به حوضچه شیر هوا در مسیر انتقال آب روستایی است و هیچ ربطی به آب شرب و یا منبع آب ندارد.

وی با بیان اینکه این حوضچه فشار هوا بدون استفاده بوده است، اظهار کرد: آبدار روستاها وظیفه بررسی شکستگی لوله های آب و این چنین مشکلاتی را دارند اما آبدار این روستا در این مورد وظیفه خود را انجام نداده و با آن برخورد می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: به محض اطلاع از وضعیت این حوضچه که  رو باز بود همکاران من در اداره آب و فاضلاب به محل مورد نظر اعزام شده و مشکل آن را بر طرف کردند.

پاسره ادامه داد: در این حوضچه راهی برای نفوذ هیچ گونه چیزی به لوله خط انتقال آب ندارد و هم اکنون آب این روستا آزمایش شده و مشکل بهداشتی خاصی ندارد.

وی علت افتادن این بچه گرازها را خشکسالی‌ها عنوان کرد و گفت: حیوانات به دلیل نبود آب، روانه روستاها می شوند و این دو بچه گراز در شب به درون این حوضچه افتادند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها