یادداشت
گفتگو و گزارش

امام جمعه یاسوج: اسراف در مصرف آب شرب خیانت به بیت‌المال است/ لزوم برخورد قاطع با دارندگان انشعاب غیرمجاز

امام جمعه یاسوج: اسراف در مصرف آب شرب خیانت به بیت‌المال است/ لزوم برخورد قاطع با دارندگان انشعاب غیرمجاز

به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان با امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی آبفا، حجت الاسلام سیدعلی اصغر حسینی در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه آب در آیات و روایت اظهار کرد: وضعیت موجود منابع آبی و خشکسالی های اخیر نیز اهمیت موضوع آب را دوچندان کرده است.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه مردم باید نسبت به موضوع مصرف آب شرب حساسیت بیشتری به خرج دهند، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد بی توجهی برخی از مردم به شیوه مصرف آب است و متاسفانه شاهد اسراف در استفاده از آب شرب هستیم.

وی با انتقاد از هدر رفت آب توسط برخی از مردم عنوان کرد: سزاوار نیست در حالی که بخش زیادی از کشور و استان دچار کمبود آب هستند افردای با بی توجهی تمام این مایه حیات را هدر دهند.

امام جمعه یاسوج اسراف در مصرف آب را خیانت به بیت المال و حقوق شهروندان دانست و گفت: جا دارد که مسوولان امر با افردای که اقدام به نصب انشعاب غیرمجاز می کنند برخورد قاطع داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه همه افراد جامعه در قبال کمبودآب و مصرف بهینه آن مسئول هستند تصریح کرد: نصب انشعاب غیر مجاز آب و استفاده غیر اصوالی از این نعمت الهی گناهی نابخشودنی است.

وی از مبلغین و روحانیون نیز خواست تا از تریبون ها ی مختلف در جهت ترویج مصرف بهینه آب استفاده کنند.

نقش اثرگذار روحانیون مبلغین فرهنگی در ترویج مصرف بهینه آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه تغییر اقلیم کاهش نزولات آسمانی باعث کاهش منابع تامین آب شده است اظهار کرد: باید به سمت سازگاری با کم آبی حرکت کنیم.

 سید علی لدنی نژاد افزود: تلاش مجموعه آب و فاضلاب استان این بوده است که در کنار مدیریت تولید و تقویت زیرساختهای آب و فاضلاب استان با انشعاب های غیرمجاز با قاطعیت برخورد کنند.

وی ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب را مستلزم همکاری و همرهی تمامی دستگاه های فرهنگی و به خصوص روحیانیون دانست و گفت: روحانیون به دلیل نفوذ کلام و مقبولیت عمومی در ترویج این فرهنگ بسیار اثرگذار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اجرای سریع پروژهای آبرسانی به شهرها استان و جمع آوری و ساماندهی انشعاب های غیرمجاز آب را از برنامه های اصلی آبفای استان عنوان کرد و گفت: در سال 1393 هشت شهر استان دچارتنش آبی بوند که با فعالیت و برنامه ریزی صورت گرفت تعداد این شهرها به 4 شهر رسید.

لدنی نژاد با تقدیر از همراهی ائمه جمعه استان در زمنیه آگاهی بخشی به شهروندان در زمینه کم آبی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب بیان کرد: همچنان نیازمند یاری ائمه جمعه و مبلغین فرهنگی هستیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها