یادداشت
گفتگو و گزارش

برنامه‌های هفته آب در دهدشت و چرام/ تاکید بر صرفه‌جویی برای مقابله با تنش آبی

برنامه‌های هفته آب در دهدشت و چرام/ تاکید بر صرفه‌جویی برای مقابله با تنش آبی

قایم مقام شرکت آبفای استان به همراه مدیر و جمعی از کارکنان امور آب و فاضلاب دهدشت با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی آبفا،  خسرو دمساز در این دیدار با اشاره به اینکه در فصل گرما و با بالا رفتن میزان مصرف آب تلاش مجموعه آبفا برای تامین آب شرب شهروندان نیز بیشتر می شود اظهار کرد: در کنار همه این تلاش ها همرامی شهروندان در مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت این کالای با ارزش در مدیریت توزیع آب بسیار مهم خواهد بود.

قایم مقام شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این بین نقش روحانیون و ائمه جمعه در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب به لحاظ جایگاهی که بین مردم دارند بسیار کارساز خواهد بود.

دمساز با بیان اینکه توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب شهر دهدشت در چند سال اخیر سرعت خوبی به خود گرفته است تصریح کرد: امیدواریم که شهروندان دهدشتی با رعایت الگوی صحیح مصرف آب شرب خدمتگزاران خود را در وظیفه تامین آب شرب یاری دهند.

امام جمعه دهدشت نیز با اشاره به اهمیت آب و تاکیدات مهم امامان و بزرگان در احادیث و روایات در زمینه استفاده مطلوب از نعمات الهی از جمله آب عنوان کرد: کارکنان آب و فاضلاب وظیفه سنگینی بر عهده دارند و امیدواریم با وجود کمبود منابع آب و مشکلات مربوط به آن تلاش خود را برای خدمات رسانی به شهروندان مضاعف کنند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: مردم نیز باید در اطن زمینه و با صرفه جویی در مصرف آب به کاهش مشکلات مربوط به کمبود آب کمک کنند.

برگزاری برنامه فرهنگی با موضوع کاهش مصرف آب در چرام

به همت امور آب و فاضلاب شهری چرام برنامه فرهنگی هنری با محوریت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در باغ چشمه بلقیس شهر چرام برگزار شد.

آرمان حیدری هدف از برگزاری این برنامه را ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب دانست و گفت: در این مراسم برنامه های مختلف فرهنگی و هنری برگزار شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری چرام افزود:انجام برنامه های فرهنگی و هنری در اماکن عمومی راهکارط مناسب برای تببین اهمیت آب و صرفه جویی در مصرف این مایه حیات است.

وی عنوان کرد: در این گونه برنامه ها روش های مختلف یادگیری به شهروندان و گردشگران آموزش داده میشود. حیدری از تداوم این برنامه ها در طول تابستان خبر داد و گفت :تلاش می شود که با کمک حجت الاسلام عبدالی از مبلغان فرهنگی شهر چرام برنامه های مختلف فرهنگی و هنری د حوزه مصرف بهینه آب و مسائل مرتبط با آن اجرا شود.

صرفه جویی بهترین راه برون رفت از وضعیت تنش آبی است

خسرو دمساز قائم مقام شرکت آبفای استان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جعه شهر دهدشت با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برنامه های اجرایی در این هفته اظهار کرد: هدف اصلی از نام گذاری این هفته به نام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب آگاهی بخشی به مردم در زمینه مصرف بهینه آب است. قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه های آبرسانی از یک سو و کاهش منابع تامین آب از سوی دیگر باعث شده مشکلاتی در زمینه تامین آب شهروندان در برخی از شهرها باشیم. وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 300شهر کشور دچار تنش آبی هستند و در استان ما نیز چهار شهر یاسوج، باشت، مادوان و لیکک با این مشکل مواجه هستند. قائم مقام شرکت آبفای استان بهترین راه حل برون رفت از وضعیت تنش آبی را صرفه جویی در مصرف آب دانست و گفت: اگر مردم در فصول گرم سال صرفه‌جویی را رعایت کنند مشکلات و نوسان موجود در شبکه آب شهرها به حداقل خواهد رسید. دمساز بالا بودن سرانه مصرف آب شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی را از دیگر چالش های پیش روی آبفای استان دانست و گفت :سرانه مصرف آب در شهرهای استان 25درصد بیش از میانگین کشوری است. دمساز از شهروندان خواست تا اصلا الگوی مصرف آب را جدی بگیرند چرا که تنها راه برون رفت از وضعیت تنش آبی صرفه جویی است.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها