یادداشت
گفتگو و گزارش

تخریب نماینده بویراحمد در جلسه برنامه ریزی/ بی اخلاق تاجگردون تمامی ندارد

تخریب نماینده بویراحمد در جلسه برنامه ریزی/ بی اخلاق تاجگردون تمامی ندارد
آقای زارعی در جلسه‌ای که در مجلس برای اعتبارات نفت گرفته شده بود حضور نداشته است. سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در حالی برگزار شد که پرحاشیه‌ترین شورای برنامه‌ریزی ظرف چند سال اخیر بود. به گزارش افتونیوز ،سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در حالی برگزار شد که پرحاشیه‌ترین شورای برنامه‌ریزی ظرف چند سال اخیر بود. این حاشیه‌ها زمانی آغاز شد که نوروزی رئیس برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبارات یک سوم و دو سوم و ترمیمی نفت سخن به میان آورد و نحوه و چگونگی توزیع آن در استان را تشریح کرد. بلافاصله پس از اظهارات نوروزی نوبت به زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس رسید تا موضوع عدالت و بی‌عدالتی در توزیع بودجه را پیش کشیده و آماری از جمعیت حوزه انتخابیه خود و همچنین مهاجرپذیر بودن شهر یاسوج ارائه کند. نماینده مردم بویراحمد و دنا همچنین نامه‌ای از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد که در آن رئیس مجلس دستور داده بود که اعتبارات نفت نه به صورت منطقه‌ای بلکه به صورت استانی توزیع شود.    

پس از قرائت این نامه توسط زارعی بود که نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان این گونه عنوان کرد که تا موقعی که دستورالعملی از سوی سازمان برنامه و بودجه و شخص آقای نوبخت در این خصوص نیاید به همان روال سابق اعتبارات نفت تقسیم خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم بعد از اظهارات زارعی و نوروزی با بیان اینکه همه استان برای ما یکپارچه و واحد است و برای همه جا به عدالت رفتار خواهیم کرد از نوروزی خواست تا فرصت ۱۵ روزه‌ای داده شود تا سرنوشت این قضیه معلوم شود.

به گزارش افتونیوز، از این جا بود که نشست شورای برنامه‌ریزی استان وارد حواشی بیشتری شد و فرماندار گچساران به پیامکی از سوی تاجگردون اشاره کرد که در آن گفته بود اصولا آقای زارعی در جلسه‌ای که در مجلس برای همین کار گرفته شده بود حضور نداشته است.

زارعی نماینده بویراحمد و دنا هم این کار را عین بی‌اخلاقی دانست و گفت: در آن جلسه حضور داشته‌ام و به صرف این که حضور هم نداشته بودم نباید چنین پیامکی را در این جلسه می‌خواندید.

سپس نوروزی خطاب به استاندار گفت که نمی‌توانیم یک استان را تعطیل کنیم تا که دستورالعملی جدید از تهران بیاید.

استاندار هم با بیان اینکه رئیس شورای برنامه‌ریزی استان من هستم خاطرنشان کرد: همیشه موافقت‌ نامه‌ها چند ماه دیرتر مبادله می‌شد و چه اشکال دارد که شما هم چند روز صبر کنید تا که تکلیف این موضوع روشن شود.

 

زارعی نماینده بویراحمد و دنا به موضوعی اشاره کرد که خارج از مذاکرات مجلس برخی‌ها در این دستورالعمل دست برده‌اند و عبارت منطقه‌ای را جایگزین استانی کرده‌‌اند.

البته داد نوروزی زمانی بالا رفت که استاندار گفت شما که برخی موافقت‌نامه‌ها را ۹ ماه بعد مبادله می‌کردی چه اشکال دارد حالا هم یکی دو ماهی صبر کنید.

حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم به استاندار گفت اگر خودتان مسؤولیت این کار را متقبل می‌شوید من حرفی ندارم.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این نشست به بهترین وجه جلوی تنش را گرفت همه این حرف‌ها را برای توسعه استان دانست و گفت: این اعتبارات در نهایت به استان خواهد آمد و همه نقاط استان برای ما و نمایندگان مجلس یکی است.

 از دیگر اظهاراتی که در این جلسه مطرح شد به این شرح بود.

استاندار: در نهایت ملاک ما قانون است و هر چه قانون در مورد اعتبارات نفت بگوید عمل می‌کنیم.

استاندار خطاب به فرماندار بویراحمد: اگر بخواهید در مورد این قضیه حرف بزنید و ادامه دهید میکروفن شما را قطع می‌کنم شما آدم منطقی بودید.

گوهرگانی: من خودم بچه گچسارانم و از آقای نوروزی می‌خواهم که برای این موضوع یک فرصت ۱۵ تا ۱۶ روزه بدهد و خودم هم پیگیر آن خواهم بود.

نوروزی: آقای گوهرگانی این موضوع اصلا در حیطه مسؤولیت شما نیست و شما نیستید که باید پاسخ سازمان برنامه و بودجه را بدهید.

 

 در پایان حسن نوروزی پشت تریبون رفت و خطاب به آقای زارع گفت رسما از شما معذرت می‌خواهم اگر حرف تندی زدم به خاطر انجام امورات سازمان برنامه و بودجه بوده و احترام شما واجب است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 دیوجام 1397/4/17 12:8:10

    انشاالله مدیریت کنن شرایط استان خیلی بدتر از این بشینن بحث کنن

    پاسخ
  • 2 حجت 1397/4/17 8:33:55

    نوچه عزیز هردوتاشون بداخلاقن....غلام شده غلامِ غلام...

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها