یادداشت
گفتگو و گزارش

قائدی: در استان کمبود دارو نداریم

قائدی: در استان کمبود دارو نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ گونه کمبود داروئی در داروخانه‌های این استان نداریم.

به گزارش افتونیوز، امام بخش قائدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده هیچ‌گونه کمبود دارویی در داروخانه‌های استان برای بیماران مختلف نداریم و هر بحثی مبنی بر کمبود دارو صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه 80 داروخانه با 110 داروساز در کهگیلویه و بوریاحمد داریم، عنوان کرد: نظارت‌ و بازرسی کارشناسان معاونت غذا و دارو از داروخانه‌ها استان به صورت مستمر و به طور سرزده انجام می‌شود.

قائدی با تاکید بر اینکه ظرفیت کارخانه داروسازی در استان وجود دارد افزود: به دلیل نبود وجود سرمایه گذار تاکنون هیچ کارخانه داروسازی در این منطقه از ایران احداث نشده و بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز داروسازها از استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انجمن داروسازی کهگیلویه و بویراحمد فعال است ادامه داد: بازرسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی برای داروخانه‌های متخلف پرونده سازی کرده و انان را به کمیسیون‌های 20 و 11 با هدف برخورد معرفی می‌کنند که تاکنون 20 پرونده در کمیسیون ماده 20 ارائه شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: داروخانه‌های که داروی تاریخ مصرف گذشته و یا داروی را گران‌تر به بیمار عرضه می‌کنند منتظر برخوردهای قانونی معاونت غذا و دارو باشند و بدانند در این زمینه بدون هیچ ملاحضه‌ای برخورد می‌شود.

قائدی اظهار داشت: طبق قانون به ازای هر 7 هزار نفر جمعیت باید یک داروخانه ایجاد شود که در برخی مناطق از جمله حاشیه شهر یاسوج یعنی مادوان با کمبود داروخانه روبه‌رو هستیم و البته در برخی شهرها از جمله دهدشت مجوز ایجاد داروخانه صادر شده ولی متقاضی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امکان وارد کردن داروی قاچاق وجود دارد، تاکید کرد: طبق بررسی‌های انجام شده هیچ دارویی در داروخانه‌های استان خارج از چهارچوب توزیع دارویی کشوری در استان نداریم.

قائدی با بیان اینکه طبق قانون داروخانه‌ها بعد از تحویل دارو به بیمار باید نسخه دارو را با قیمت مشخص شده ممهور به مهر کند، افزود: داروخانه‌ها تا 15 درصد می‌توانند قیمت داروهای آزاد را افزایش دهند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها