یادداشت
گفتگو و گزارش

آموزش و پرورش استان رتبه دوم کشور شد

آموزش و پرورش استان رتبه دوم کشور شد
عده‌ای مغرضانه معتقدند آموزش و پرورش استان هستند

به گزارش افتونیوز، هادی زارع‌پور در همایش آموزشی،توجیهی آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان از کسب رتبه دوم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ارزیابی ادارات کل آموزش و پرورش کشور خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در ارزیابی که از 32 ادراه کل آموزش و پرورش در کل کشور انجام شد بر اساس امتیازهای کسب شده استان ما در بین 32 استان دوم شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای مغرضانه معتقدند آموزش و پرورش استان آخر است، گفت: در همه شاخص‌ها استعلام بگیرید متوجه موفقیت‌های آموزش و پرورش خواهد شد بنابراین بر اساس حب و بغض قضاوت درست نیست.

زارع‌پور با اشاره به اینکه هشت استان در گروه اول این ارزیابی قرار دارند افزود: استان کمتر توسعه یافته ما با ضعف امکانات و زیرساخت‌ها با امتیاز بالای 70 رتبه دوم را کسب کرده است.

وی، حجم ابلاغی در سوادآموزی برای سال 97 را یکهزار و 653 نفر در دوره سوادآموزی دانست و با بیان اینکه حجم ابلاغی کهگیلویه در این دوره 410 نفر است، بیان کرد: در دوره انتقال 180 نفر، در دوره تحکیم 220 نفر و در مجموع حجم ابلاغی شهرستان کهگیلویه در هر سه دوره 810 نفر است.

زارع‌پور تعداد مراکز یادگیری محلی در استان را هشت مرکز دانست و با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز یادگیری سیار کشور درزیلایی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال هشت مرکز جدید یادگیری محلی در استان راه‌اندازی شود که یک مرکز در کهگیلویه خواهد بود.

این مسؤول میانگین با سوادی بر اساس تعریف «خواندن، نوشتن و حساب کردن» در کشور را 94/7 درصد دانست و با بیان اینکه میانگین باسوادی در استان ما 92/7 درصد است، افزود: با برنامه‌‌های عملیاتی طی چهار سال گذشته توانستیم جهش خوبی در این زمینه داشته باشیم.

زارع‌پور میانگین باسوادی در شهرستان‌های استان را متفاوت خواند و گفت: متأسفانه میانگین باسوادی در کهگیلویه 88/2 درصد بوده که تلاش داریم با برگزاری شورای پشتیبانی سوادآموزی در این شهرستان دراین باره هم اندیشی و راهکارهای جهش میزان با سوادی ارائه شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها