یادداشت
گفتگو و گزارش

نورمحمدی: مسکن و شهرسازی استان بزرگترین بدهکار به تامین اجتماعی است/ پرونده‌ بیمه‌شدگان الکترونیکی می‌شود

نورمحمدی: مسکن و شهرسازی استان بزرگترین بدهکار به تامین اجتماعی است/ پرونده‌ بیمه‌شدگان الکترونیکی می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: بیشترین طلب تامین اجتماعی استان از دستگاههای اجرایی می باشد که بزرگترین بدهکار ما راه و شهرسازی استان است.

به گزارش افتونیوز، عباس نورمحمدی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: 97هزار و 767 نفر بیمه شده اصلی در سطح استان داریم که با بیمه شدگان تبعی به 320هزار نفر بیمه شده می رسد.

وی اظهارکرد: همچنین حدود 6000نفر در استانهای دیگر مشغول به کار هستند و خانواده های آنها در استان حضور دارند و خدمات تامین اجتماعی استان را دریافت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 12 هزار و 98 خانوار مستمری بگیر در استان داریم که طی سال گذشته 202 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

نورمحمدی تصریح کرد: در مجموع طی سال گذشته 27 میلیارد تومان در زمینه مستمری، بیمه بیکاری، هزینه های پروتز و اوروتز بیمه شدگان استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: 4766 راننده، 11هزار و پنج کارگر ساختمانی، 1113 نفر بیمه اختیاری، 524 نفر خادمان مساجد، 170نفر کارفرمایان، سه نفر زنبور دار، 492 نفر توافقی و 543 نفر بیمه بیکاری تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امور درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی از صفر تا 100در مراکز ملکی نیازی به دفترچه درمانی ندارند.

نورمحمدی بیان کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی درصورت تامین زیرساختهای لازم با یک کارت رایتل می توانند خدمات لازم خود را دریافت کنند که این مهم تا پایان امسال باید راه اندازی شود.

وی با اشاره به حذف پرونده فیزیکی بیمه شدگان تاکید کرد: پرونده فیزیکی بیمه شدگان در 5 شعبه از 7 شعبه استان انجام می شود و تنها شعب گچساران و یاسوج مانده اند که با این کار پرونده بیمه شدگان بصورت الکترونیکی به هر جای کشور نیاز باشد ارسال می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: تامین اجتماعی حدود 90 میلیارد تومان بدهی معوق در سطح استان دارد که متاسفانه برخی دستگاهها بیش از 40 سال از بدهیشان می گذرد و هنوز نمی خواهند پرداخت کنند. بیشترین طلب تامین اجتماعی استان از دستگاههای اجرایی می باشد که بزرگترین بدهکار ما راه و شهرسازی استان است.

نورمحمدی گفت: 1366 زن سرپرست خانوار این استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و خدمت دریافت می کنند.

وی در خصوص کیفیت خدمات درمانی تامین اجتماعی در سطح استان اضافه کرد: کیفیت خدمات درمانی تامین اجتماعی استان نسبت به سایر استانها ضعیف و پایین است اما نسبت به سایر مراکز درمانی پایین نیست. باید خدمات با کیفیت به بیمه شدگان ارائه دهیم تا برای دریافت خدمات غیرمستقیم کمتر مراجعه کننده داشته باشیم.

این مقام مسئول در خصوص بخشودگی جرایم بیمه ای گفت: این طرح با توجه به شعار سال و برای ایجاد رونق اقتصادی اجرا شد.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی و اقتصادی می توانند با استفاده از این طرح و تقسیط اصل بیمه، به رونق اقتصادی کشور کمک کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها