یادداشت
گفتگو و گزارش

لزوم حمایت نماینده ی کهگیلویه از شهرداری و آتش نشانی ها

لزوم حمایت نماینده ی کهگیلویه از شهرداری و آتش نشانی ها

جناب مهندس عدل هاشمی پور، نماینده ی محترم شهرستانهای چهارگانه ی کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، احتراما پس ازعرض سلام و تحیات وافرالهی و عرض ادب خدمت جنابعالی و تمام دلسوزان و خدمتگذاران مردم ولایت مدار استان کهگیلویه وبویراحمد و خاصه کهگیلویه ی بزرگ، خاطر عالی را معطوف میدارد که:

از آنجایی که جنابتان در خطبه های نمازعید فطر امسال بیان کردید:(( برای انجام کارهای سخت آمده اید نه برای سخت کردن کارها،)) لازم است تا این جانب از سر احساس وظیفه و مسولیت اجتماعی و به عنوان یک شهروند نکاتی چند را به سمع و نظرتان برسانم.

در گستردگی و محرومیت حوزه ی جغرافیایی کهگیلویه ی بزرگ به یقین میتوان مدعی شد که باداشتن ۴ شهرستان و۴ شهر و تعداد قابل توجهی دهستان و روستا، وجود اقلیم های آب و هوایی متنوع، برخورداری از جغرافیایی وسیع، تعدد قومیت ها و آداب و سنن متفاوت و داشتن پتانسیل انسانی موثر و آمار زاد وولد قابل توجه در حوزه ی انتخابیه ، کهگیلویه ی بزرگ را نیمی از استان دانستن امری همسو با واقعیت و به دور از اغراق میباشد و از سوی دیگر در دوران  تمام مدیران اسبق و فعلی و نمایندگان ادوار گذشته تا شخص حضرتعالی ، کوشش های قابل تقدیری  در جهت  عمران و آبادانی این خطه ی وسیع ولی محروم نیز برداشته شده است.

آنچه در یک فرآیند اجتماعی رخ داده است، تغییر سبک زندگی اجتماعی و مهاجرت هایی بوده که همسو با گسترش شهرنشینی، خدمات شهری نتوانسته به موازات جمعیتِ شهریِ ساکن به جامعه ی شهری ارائه شود.

از آنجا که ما در زیرساختها دچار مشکلات اساسی هستیم و همه نیک میدانیم که بودجه ی عمرانی سالهای متمادی کشور به صورت  تزریق یکجا نمیتواند گره گشای تمام مشکلات کهگیلویه ی بزرگ باشد، از وضع فعلی  اقتصاد کشور و تحریم های خصمانه ی بیگانگان نیز مطلع هستیم، از بوروکراسی و کاغذبازی های بی حاصل اداری نیز باخبرمیباشیم و در نهایت از تمام گرفتاری های جنابعالی در حوزه ی انتخابیه نیز اندکی مطلع میباشیم فلذا با عنایت به اتفاقات دلخراش آتش سوزی های دو سال اخیر که در مورد آخر منجر به درگذشت یکی از شهروندمان گردید وبا علم وآگاهی از توان و مدیریت و تجربه ی شما در رابطه با آتش سوزی های صنایع پتروشیمی درزمان تصدی مسولیتتان در مجلس شورای اسلامی، از حضرتعالی تقاضامندیم تا باتشکیل کارگروهی از شهرداران وفرمانداران حوزه ی انتخابیه، *ستاد فرماندهی و تجهیز آتش نشانی های کهگیلویه ی بزرگ* را ساماندهی نمائید تا از طریق مسولان ذیربط، ابتدا به کمبودها و نیازهای آتش نشانان و آتش نشانی ها اشراف کامل داشته باشید و با تشکیل یک بانک اطلاعاتی مختص آتش نشانی و خدمات زیرمجموعه ی امداد و خدمات شهری ، بتوانید در کنار سایر پروژه های عمرانی و صنعتی، مستقیما با رفاه جسمی و روانی شهروندان سروکار داشته باشید ومتقابلا این بخش تاثیر گذار جامعه- آتش نشانان-  نیز بتوانند با ارائه ی خدمات مفید به جامعه،  از رفاه نسبی برخوردار بشوند.

جناب مهندس هاشمی پور: آتش نشانی های موجود در کهگیلویه ی بزرگ متاسفانه مشکلات فراوانی دارند هم در بحث تجهیزات و ماشین آلات و هم در بحث نیروی انسانی.

ایستگاه های موجود ظرفیت  سرویس دهی کافی راندارند هم به دلیل گستردگی جغرافیایی و هم به سبب مشکلات فرهنگی و معماری و شهرسازی.

در شهر ۹۰ هکتاری دهدشت یک ایستگاه آتش نشانی داریم با مشکلات معلوم الحال.

در اکثر دهستانها آتش نشانی نداریم.کما اینکه با تجهیز دهستانهای اطراف شهرستان ، در مواقع اضطراری میشود از آنان به عنوان پایگاه معین استفاده کرد.

استفاده از پتانسیل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و بهره وری از اعتبارات محرومیت زدایی این قرارگاه که طبق مصوبه ی قانونی میبایست درصدی از اعتبارات  پروژه هایش را جهت محرومیت زدایی هزینه نماید، میتواند ابزاری قدرتمند در جهت رفع مشکلات موجودباشد که از فرماندارشریف و نماینده ی محترم  خواهشمندیم در این زمینه ،اقدامات لازم رامبذول نمایند.

ازنماینده ی محترم خواهشمندیم باتوجه به مشکلات فراوان مالی در شورا وشهرداری دهدشت و به دلیل کسری بودجه در شهرداری، نشستی با اعضای محترم شورا وشهردار دهدشت داشته باشند و با جدیت قولهایش رادرزمینه ی آسفالت خیابانهای شهر و ساماندهی ورودی های شهرستان ، اولویت بندی وبه مرحله ی اجرا دربیاورند.

موضوع مهمِ  دیگری که برای رفاه وآسایش شهروندان از نماینده ی محترم درخواست داریم اینکه: مهندس هاشمی پور به یاری مجموعه ی شورا و شهرداری بشتابند و با دو بانده کردن مسیر آرامستان جدیددهدشت اهتمام جدی به خرج بدهند. ازآنجا که پروژه های نامبرده در حوزه ی وظایف شهرداری و بعضا اداره ی راه وشهرسازی میباشند رفع معارضات و تامین مالی بودجه ی دوبانده کردن مسیر قبرستان جدید علاوه بر تسهیل در تردد و کاهش تصادفات در این مسیر، مرهمی برآلام داغدیدگانی است که ساعتهای زیادی از وقت خویش را درترافیک این مسیرباریک وکوتاه ازدست میدهند ودر روزهای پر ترددِ قبرستان ،شاهد نارضایتی های بسیاری از سوی شهروندان درباره ی این موضوع میباشیم.

در بخش منابع طبیعی لزوم وجود تجهیزات آتش نشانی زمینی و هوایی یکی از ملزومات ضروری میباشد که جنابعالی در آتش سوزی کوه حاتم شاهد کمبود نیرو و معضلات موجود بوده اید.

در آتش سوزی های سال گذشته در حوزه ی باغداری و کشاورزی نیز شاهد مراجعات مکرر خسارت دیدگان به شخص شما بودیم و همچنین مراجعات به فرمانداری و ستادبحران و بیمه و....

از آنجا که به فضل پروردگار و تلاش شما وسایر عزیزان ،در صحرای کلاچو دو طرح عمرانی بزرگ در حال تکمیل شدن هستندو در حوزه ی چنگلوا نیز کارخانه ی آجر به عنوان واحدی صنعتی فعالیت دارد و جوامع انسانی در حوزه ی جغرافیایی شهرستان و دهستانهای حوزه ی انتخابیه دغدغه ی معضل آتش و آتش نشانی رادارند، از شما تقاضامندیم تا با بهره گیری از توان قانونی و ظرفیت خیّرین واستمداد از استانداری و وزارت کشور تلاش نمائید تا در کنار سایر تلاش هایتان، تجهیز آتش نشانی ها به فرجامی مناسب برسد. آتش نشانانی که نه تنها با آتش بلکه با سیل و حوادث غیرمترقبه ای درگیرند که در ابتدائی ترین سطح، حتی ابزارآلات اولیه را در اختیار ندارند.

آقای هاشمی پور؛ اگر بیکاری در حوزه ی انتخابیه ی شما بسیار دامنه دار میباشد آتش و دغدغه های آتش نشانان نیز در این خطه ی محروم دست کمی از بحران ندارد.

درپایان امیدواریم با اتخاذ  راهکارهای مناسب  در جهت رفاه و آسایش شهروندانمان به زودی و به صورت جهادی از سوی جنابعالی شاهد اقدامات مثمر ثمری در حوزه ی تجهیز و نوسازی ناوگان آتش نشانی در حوزه ی انتخابیه باشیم.

از خداوند منان توفیق خدمت برای شما و تمامی مدیران دلسوز نظام اسلامی را مسئلت داریم.

یعقوب درویشیان

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها