یادداشت
گفتگو و گزارش

مقدم: «شهردار مجازی» در یاسوج اجرایی می‌شود/ طرح ترافیکی پل سوم بشار تهیه می‌شود

مقدم: «شهردار مجازی» در یاسوج اجرایی می‌شود/ طرح ترافیکی پل سوم بشار تهیه می‌شود

شهردار یاسوج در نشست هم‌اندیشی با رسانه ها گفت: شهردار مجازی را برای اولین بار در یاسوج اجرا می شود  و در زمینه ارتباط های مجازی درد دل های شهروندان را  مطرح و جواب خواهیم داد.

به گزارش افتونیوز، نستهن مقدم در این جلسه گفت: برای اجرای نهضت آسفالت شهر یاسوج ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز اعتباری لازم است و تاکنون ۷۰ هزار متر مربع آسفالت در شهر یاسوج محقق شده و فاز دوم این طرح در قالب تدوین برنامه و نهضت آسفالت اجرایی خواهد شد .

وی با اشاره به مشکلات پیش روی توسعه شهری، اظهار کرد: اگر شهر به عنوان یک پروژه تفسیر و تعریف شود، آیتم های مختلفی در این حوزه دیده می شود که منابع و برنامه در این حوزه قابل تامل و بررسی است .

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: در حوزه پروژه ها بودجه ریزی نامناسب و عدم پیش بینی تامین بودجه ای از چالش های پیش روی فعالیت هاست و باید توجه مناسبی به این بخش داشت .

مقدم با اشاره به پروژه پل سوم بشار، تصریح کرد: موارد ترافیکی در حوزه این پل وجود دارد که شهرداری یاسوج با همراهی پلیس راهور در حال تکمیل طرح ترافیک پل و بهبود ایمنی است .

وی با اشاره به آب و هوای شهر یاسوج و چالش های پیش رو ادامه داد: دخالت خودسرانه بشر و مداخله و تخریب طبیعت تغییر اقلیم در دنیا را رقم زده است و امروزه میزان ریزشهای آسمانی به حداقل رسیده است که عدم مدیریت این چالش ها به تهدید می انجامد .

شهردار یاسوج از خشکیده شدن بخشهایی از رود بشار خبر داد و عنوان کرد: ‌با ایجاد تغییرات آب و هوایی گردشگری استان و شهر یاسوج نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و نیاز است که مدیریت اصولی در این حوزه محقق شود .

مقدم با اشاره به افزایش مهاجرت به مرکز استان تاکید کرد: ۱۳۴ هزار نفر آمار رسمی جمعیتی شهر یاسوج است اما با احتساب مناطق حومه، پوشش ۲3۰ هزار نفر در حوزه خدماتی توسط شهرداری انجام می شود .

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد حفاری های شهری متعلق به سایر دستگاهاست، بیان کرد: دستگاه های خدماتی در انجام پروژه ها و مدت زمان اجرایی آن همکاری لازم با شهرداری را داشته باشند .

شهردار یاسوج از هدفگذاری حرکت به سمت درآمدهای پایدار و مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: در همین راستا از سرمایه گذارانی دعوت شده و برای ایجاد بازارچه های محلی اقداماتی انجام شده است .

مقدم بر ساماندهی وانت بارهای شهر یاسوج تاکید و اظهارکرد: باید با جانمایی مناسب نسبت به ساماندهی این حوزه اقدام کرد .

وی با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگی، افزود: در آینده ای نزدیک سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی در شهرداری یاسوج راه اندازی می شود و می توان از این طریق نسبت به گسترش ظرفیت های فرهنگی اقدام کرد. همچنین از ظرفیت افراد نخبه در این سازمان استفاده خواهد شد .

شهردار یاسوج با بیان اینکه با هدفگذاری انجام شده ۱۰ هکتار زمین با طی مراحل قانونی برای ایجاد زیر ساخت های ورزشی روباز به کار گرفته می شود، تصریح کرد: اولویت این موضوع با حوزه بانوان است .

مقدم از تحقق ۲۰ عنوان برنامه در حوزه بانوان خبر داد و اظهار کرد: توجه به حوزه بانوان در فعالیت ها به رشد و ارتقای شهری کمک می کند .

وی با تاکید بر نقش رسانه در توسعه، عنوان کرد: نقش رسانه در توسعه کشور بر هیچکس پوشیده نیست و رسانه صدای رسای هر فرایندی است که در جوامع شکل می گیرد .

شهردار یاسوج با تاکید بر ایجاد خبر خروجی محور، ادامه داد: توسعه خبرسازی توسط اصحاب رسانه ضروری است .

مقدم با اشاره به حرکت و مهاجرت جمعیت به سمت شهرها بر بررسی ابعاد این موضوع  توسط رسانه و احصای نیازهای شهر برای پذیرش و پوشش جمعیتی تاکید کرد .

وی اضافه کرد: همچنین نقد سازنده بر فعالیت ها و مشارکت در توسعه توسط رسانه ضروری است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها