یادداشت
گفتگو و گزارش

کهگیلویه در بهت و حیرت؛ معاون استاندار در پی توجیه!

کهگیلویه در بهت و حیرت؛ معاون استاندار در پی توجیه!

در حالی که مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی کهگیلویه در بهت و حیرت و حتی شوک ناشی از انتخاب فرماندار جدید کهگیلویه هستند معاون استاندار در پی توجیه این انتصاب است. روز گذشته در حالی خبر تغییر فرماندار کهگیلویه منتشر شد که برخی رسانه ها از آن به تغییر چکشی و ضربتی یاد کردند. مشخص نبود دلیل این گونه شتاب و بی خبری چه می تواند باشد. البته هر کسی که اندک شناختی از فضای سیاسی داشته باشد می داند این تغییر دقیقا مصداق از آب گل آلود اختلاف در کهگیلویه ماهی گرفتن بوده و هست.

همه شعارهایی که ابتدا احمدی استاندار با توپ و تشر داده بود کم کم رنگ می بازند. وی در بدو ورود به استان وعده توجه ویژه به نیروهای وزارت کشور و پایان دادن به ماموریت افرادی که از دیگر دستگاههای به وزارت کشور منتقل شده بودند را داد. وی همچنین توجه به نیروهای حامی دولت و استفاده از آنها در مدیریتها را قول داد. توجه به شایستگان و نیروهای توانمند نیز از وعده های استاندار ایلامی برای مردم استان بود.

اما اکنون استاندار با انتصاب یک نیروی اصولگرا به سرپرستی فرمانداری کهگیلویه از همان شعارها و وعده‌های خودگفته نیز کوتاه آمد. چند نکته در این خصوص یادآور می شود.

1- بسیاری از فعالان سیاسی کهگیلویه که در استان شناخته شده هستند کاملا از این انتصاب بی اطلاع بودند و احتمالا در روزهای آتی آن را رسانه‌ای می‌کنند.

2- شیوه تغییر نیز جای سوال دارد. شان فرماندار در این موضوع رعایت نشد و کمترین اعتراض می‌توانست عدم حضور پوزش در مراسم تودیع باشد. هر چند کارکنان فرمانداری در اعتراض به این موضوع همه متفق القول قرار بود در مراسم معارفه شرکت نکنند که وقتی معارفه کنندگانی که از استانداری به دهدشت رفته بودند متوجه این موضوع شدند از ترس اعتراض و عدم همراهی، برنامه را تغییر داده و مراسم را در دفتر فرماندار برگزار کردند!

3- معاون سیاسی در رابطه با این تغییر و در مصاحبه ای گفته که خود فرماندار از زمان تودیع خبر داشت در حالی که پوزش در مصاحبه ای گفته بود که همان صبح روز تودیع از استانداری با وی تماس گرفته و ساعت تودیع را اعلام کرده اند. البته آقای نظری احتمالا مزاح می کنند که پوزش از دوماه پیش از رفتن خود مطلع بود. این موضوع مثل این است که بگوییم نظری از تودیع خود آگاه است چون قرار است دو سال دیگر و با تغییر دولت کنار برود!!!

4- معاون سیاسی باز در توجیه این تغییر گفته که اختلاف بین سیاسیون کهگیلویه و تخریب گزینه‌های پیشنهادی منجر به این تصمیم شد. اولا که این حرف خیلی نمی‌تواند درست باشد چه آنکه اگر نیرویی شایسته و توانمند معرفی شده بود چرا به چغلی کردن و تخریب این افراد بها داده شد و می شود؟

5- اگر واقعا مجموعه استانداری به فکر کهگیلویه بودند چرا از نیروهای شناسنامه دار جریان اصلاحات و حامیان دولت (داخل یا خارج از استان) و یا یک مدیر قوی برای این فرمانداری کهگیلویه استفاده نکردند؟

6- در انتخابات ریاست جمهوری 96 آقای روحانی در شهرستان کهگیلویه رای اول را کسب کرد که فکر می کنم در انتخابات مشابه بی سابقه بود اما در تغییر فرماندار به این پایگاه رای بی توجهی شد. (رئیس و نایب رئیس ستاد روحانی در کهگیلویه از این تغییر بی اطلاع بودند)

7- فرمانداری کهگیلویه به عنوان مرکز حوزه انتخابیه چهارشهرستان کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده کمتر از دوسال دیگر باید انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی را برگزار کند. با روندی که استانداری با این گونه انتصابها در پیش گرفته نه تنها اصلاح طلبان هیچ شانسی ندارند که احتمالا اختلافات تشدید نیز خواهد شد.

در مطلب بعدی به زوایای دیگری از نقش مستقیم معاون سیاسی استاندار در این انتصاب و انتفاع وی و حامیانش از این موضوع پرداخته می ‌شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 ناشناس 1397/4/28 16:4:52

    به هر حال باید پذیرفت نیروهای سنتی جریان اصلاحات که انگار همه ی وجود اصلاحات از خودشونه در این نوع رفتار از طرف استاندار مقصرند و حامیان اصلاحات باید با بینش صحیح از این آقایان عبور و به یک اجماع درست و بدون سهم خواهی غرض ورزانه گام بردارند . 

    پاسخ
  • 2 امیر 1397/4/28 15:13:25

    کسی جرات میکنه در بویراحمد فرماندار غیر بومی انتصاب کند؟؟؟؟ واقعا جای بسی تاسف برای نماینده این حوزه است؟

    پاسخ
  • 3 امیرحسین 1397/4/28 13:15:47

    حرکت استانداری خارج از عرف اخلاق و متانت بود. و باید گفت ادب مرد به ز دولت اوست . و البته رفتن این فرماندار و آمدن این یکی کاری کاملا طبیعی بوده و جای هیچ بحثی نیست آنچه که باعث بهت و حیرت شد حرکت معاون سیاسی استاندار بود.این حرکت را ما فقط یک بار در دوران احمدی نژاد و جناب متکی یاد داریم که همان موقع هم مقبول اهل خرد نشد این حرکت

    پاسخ
  • 4 همکار 1397/4/28 12:11:14

    تحلیت الکی هست .توانمدتر از دکتر نیکبخت کسی نیست .اصلاح طلب واقعی هست .اصلا فرمانداری دهدشت درشان دکتر نیکبخت نیست .ایشون چهره ای علمی نخبه توانمند .پولدار .درد کشیده .از یک خانواده تراز اول .باید دو دستی سیش شپک بزنن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها