یادداشت
گفتگو و گزارش

انتقاد دو طیف اصلاح طلب کهگیلویه از استاندار و معاون سیاسی/کودتا در فرمانداری کهگیلویه/ تصاویر

انتقاد دو طیف اصلاح طلب کهگیلویه از استاندار و معاون سیاسی/کودتا در فرمانداری  کهگیلویه/ تصاویر
تودیع و معارفه فرماندار جدید و سابق شهرستان کهگیلویه در حالی صورت گرفت که حاشیه های زیادی داشت و تا کنون بحث‌های چالش برانگیزی زیادی به دنبال داشته به گونه‌ای که دو گروه سیاسی اصلاح‌طلب موسوم به جریان لاهوتی و منطقیان در زمینه مخالفت با فرماندار انتصابی استاندار متحد شده‌اند.

به گزارش افتونیوز، تودیع و معارفه فرماندار جدید و سابق شهرستان کهگیلویه در حالی صورت گرفت که حاشیه های زیادی داشت و تا کنون بحث های چالش برانگیزی زیادی به دنبال داشته است.

از بی‌اطلاعی فرمانداری که بیش از دو سال سکاندار یک شهرستان بوده نسبت به جایگزینی فرماندار جدید تا معارفه‌ای که در اوج بی‌احترامی به فرماندار سابق برگزار شد.

در حالی که طبق عرف و رسوم گذشته در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید کهگیلویه خبری از شورای اداری و حتی کارکنان فرمانداری نبود این نشست تنها با حضور معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، بخشدار سوق،بخشدار دیشموک، بخشدار چاروسا، و حراست فرمانداری و پشت درهای بسته برگزار شد.

این نوع تودیع و معارفه و حتی نوع انتخاب در حالی که مجموعه استانداری از مدت‌ها پیش بر روی استفاده از نیروهایی که در مجموعه وزارت کشور فعالت داشتند تاکید می‌کردند موجب واکنش های سیاسی زیادی شده در سطح شهرستان شده است.

منطقیان:این گونه عزل و نصب نشان از نا کارآمدی استانداری و معاون سیاسی دارد

محمود منطقیان از چهره‌های شاخص اصلاح طلبان شهرستان کهگیلویه در این باره اظهار داشت: در رابطه با فرماندار جدید آقای نیکبخت فعلا نظر خاصی نداریم وارزیابی ایشان بستگی به روش کاروعملکردشان درآینده دارد،ازاین روی داوری در مورد او هنوز زود است.

وی با بیان اینکه شکل تودیع و معارفه بسیارنسنجیده و دور از تدبیر و زننده و ناپسند بود، افزود: البته از گروهی که اکنون سکان استانداری این استان را به دست گرفته‌اند و از تعامل و همفکری فاصله دارند و مدیریتی ضعیف و خود محورانه را در پیش گرفته‌اند و باوری به راه اصلاحات وحامیان دولت ندارند، بیش از این انتظار نیست.

این فعال سیاسی عنوان کرد: این گونه عزل و نصب نشان از نا کارآمدی استانداری دارد و چون گندِکارشان درآمده و همه را شگفت زده کرده سعی دارند با دروغ و بازی با کلمات کار ناشایست خود را توجیه کنند.

منطقیان با بیان اینکه این گونه تودیع و معارفه درهیچ زمانی اتفاق نیفتاده و سابقه نداشته و خود آقای نیکبخت (فرماندار جدید کهگیلویه) باید به چنین روش ناپسندی اعتراض می‌کرد و به آن تن درنمی‌داد، گفت: روشی دزدکی وشتابزده و بدون حضور شورای اداری در نظر هیچ عاقلی ستوده و پسندیده نبود و به همین دلیل کارکنان فرمانداری کهگیلویه ازشرکت در تودیع و معارفه‌ای شتابزده، نپخته و دور از احترام سرباز زدند و به روش کار استانداری اعتراض خود را نشان دادند.

وی عنوان کرد: به جرئت می توان گفت که در اثر مدیریت ضعیف و ناکارآمد کنونی، در هیچ دوره‌ای استانداری به این درجه از اُفت و ناتوانی و نارضایتی دچار نشده است، در هیچ دوره‌ای چنین نبوده که سکان دار استان تا این حد خود رای و دور از تعامل باشد و نیروهای شایسته و خدمتگزار مردم را بدون دلیل و بلکه از روی خود خواهی و بی تدبیری حذف و قربانی کنند و از مردم تا این حد فاصله داشته باشند.

منطقیان با بیان اینکه مطمئن هستم که این تیم ضعیف و ناکارامد که روز به روز بردامنه نارضایتی‌ها می‌افزایند ره به سلامت نخواهند برد و به زودی آثار نامبارک کارشان راخواهند دید، افزود: آنها با این روش و کارشان هرگز نتوانستند از اعتبار انسانی شایسته مانند آقای دکترعلی پوزش بکاهند بلکه با این روش وعملکرد، اعتبار و جایگاه خود را به چالش و پرسش گرفتند و ناتوانی و ناکارامدی خود را به اثبات رساندند.

سید نعمت‌الله صدوقی بی‌توجهی استاندار و معاون سیاسی به جریانی که به دولت رای داده

مسئول حزب اعتماد ملی شاخه کهگیلویه در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان کهگیلویه گفت: با این انتخاب به شدت مخالف هستم.

سید نعمت‌الله صدوقی با بیان اینکه اینها اعلام کردند که سیاستشان بر این است که نیروهای خود را از حوزه وزارت کشور به کار بگیرند و استاندار نیز گفته کسانی که در مجموعه وزارت کشور مامور هستند باید به محل ماموریت برگردند، گفت:الان مشخص شده که راست نگفته‌اند و حرف‌های خود را زیر پا گذاشتند و نیرو از حوزه بهداشت و درمان به حوزه وزارت کشور آوردند.

وی افزود: نیرویی آورده‌اند که هنوز تجربه کافی در وزارت کشور ندارد و حتی در زیر مجموعه‌های وزارت کشور حضور نداشته است.

قائم مقام ستاد انتخابات روحانی در کهگیلویه با بیان اینکه متاسفانه نمی‌دانم که از روی ناآگاهی و یا بی‌توجهی به جریانی که به دولت رای داده و حمایت کرده و برخلاف روند سیاست‌های دولت عمل می‌کنند، گفت: اینها دارند کاملا برای دولت دشمنی ایجاد می‌کنند.

صدوقی ادامه داد: در رابطه با این نیرویی که به عنوان فرماندار کهگیلویه معرفی کردند با هیچ اصلاح طلب، اعتدال گرا و حامیان دولت و حتی با هیچ کدام از اعضای ستاد دکتر روحانی مشورتی نکردند.

وی با بیان اینکه ایشان یک چهره ناشناخته است، گفت: در یک حرکت کودتا مانند این حرکت را انجام دادند که این کار درستی نیست و اگر روند به این شکل پیش برود ما این وضعیت را نمی‌پذیریم.

دبیر حزب اتحاد ملت کهگیلویه با بیان اینکه من شناختی از کسی که برای فرمانداری معرفی کردند ندارم، عنوان کرد: باید با دوستان در استان مشورت و مسیر انتخاب ایشان را پیگیری کنیم و دوستان باید کمی صبر و موضوع را مدیریت کنند و واکنش تندی نشان ندهند، شاید بتوان با ایشان کار کرد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 ایمان 1397/4/31 17:35:38

    پاسخ به ناشناس باید عرض کنم که خدارو شکر که ادم ضعیف و نحیف و نزاری مثل پوز ش شرش از سر این مردم کوتاه شد.خدا کنه حداقل این یکی قوی باشه.خدا کنه بقیه مدیران ضعیف هم حذف بشن.مدیرانی که اصلاحات رو به صندلی فروختند.خداوکیل این درسته برای ده روز بیشتر ماندن پا روی همه فکر و امال و ارزوهای اصلاح طلبی بذاری؟میگن محمدی نسب رییس اموزش پرورش برکنار شده لنده چون حاضر به زانو زدن در مقابل دشمنان اصلاحات نشد حذفش

    پاسخ
  • 2 ایمان 1397/4/31 17:33:36

    در پاسخ به ناشناس باید عرض کنم که خدارو شکر که ادم ضعیف و نحزف و نزاری مثل پو ش شرش از سر این مردم کوتاه شد.خدا کنه حداقل این یکی قوی باشه.خدا کنه بقیه مدیران ضعیف هم حذف بشن.مدیرانی که اصلاحات رو به صندلی فروختند.خداوکیل این درسته برای ده روز بیشتر ماندن پا روی همه فکر و امال و ارزوهای اصلاح طلبی بذاری؟میگن محمدی نسب رییس اموزش پرورش برکنار شده لنده چون حاضر به زانو زدن در مقابل دشمنان اصلاحات نشد حذفش کردند.خوب این درسته؟

    پاسخ
  • 3 هیبی 1397/4/31 9:36:28

    اقای منطقیان شهردار انتخاب کردی بسه هفت پشتمونه. بذار دیگرون برامون فرماندار انتخاب کنن

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1397/4/31 6:31:21

    چی شده .. چون از ایل و تبار و دوستان منطقیان نیست حتما مخالفه ... بابا دیگه بسه تا کی میخواین با بازیهای سیاسی کهگیلویه رو نابودکنید. پوزش باید عوض میشد . دریغ از یک کار مثبت در این دوسال... زشته به فکر شهر و شهرستان باشید . خدایی یه نگاه منصفانه به مسئولین بندازین و یکنفر متخصص نام ببرید بسه دیگه

    پاسخ
  • 5 ایمان دانایی 1397/4/31 3:38:10

    استاندار اصلاح طلبان صد اتیشه که همه ی عمرش را صرف اصلاحات کرد رو بدلیل بی صاحبی بیرون کرد و کسانی که دیروز پریروز به اصلاحات نپیوستند بلکه برای منافع و پست امدند بها میده و فرماندار و معاون استاندار و مدیرکل میشن.خداوکیل از نظر نبوغ و فهم و درک سیاسی یه نابغه مثل قاسم مرادی وزنش به تنهایی از وزن کل وزارت کشور حتی وزیرش بالاتر نیست که با لگد انداختنش بیرون؟قسم میخورم که نامبرده تمام عمرش جز زجر و فقر و تبعید و مبار ه چیز دیگری نبود حالا انصافه که بابی ابرویی موسی خادمی بوسیله پوزش تو فرمانداری زندانش کرد و این استاندار هم بوسیله مشاورش و نزدیکانش شوتش کرد بیرون.اقای منطقیان شما چرا اعتراض می کنی ؟ شما که سالهاست قدرت رو قبظه کردی و جز خودت و دوستان و اطرافیانت کسی دیگر رو ندیدی........... نمی گذره اما اعتراض صدوقی از جنس دیگه هست.صدوقی میگه اصلاح طلب زجر کشیده بی لغزش باشه هرکس باشه که حرف درستیه اما منطقیان میگه باید ازدوستان و فامیل ها و طایفه و ایل تبار خودم بتشه.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها