یادداشت
گفتگو و گزارش

جایی رانتی دیدید با مستند به استاندار بگوید/ اولویت، توجه به هنرمندان در قید حیات است

جایی رانتی دیدید با مستند به استاندار بگوید/ اولویت، توجه به هنرمندان در قید حیات است
با استفاده از هنرهای تجسمی می توان زیبایی یاسوج را معرفی و منعکس کرد

به گزارش افتونیوز، علی‌محمد احمدی در نشست صمیمی با هنرمندان هنرهای تجسمی که بعدازظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: موثرترین پیام‌ها را می‌توان از زبان هنر انتقال داد از این رو هنر و هنرمند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هنرهای تجسمی در میان دیگر هنرها به دلیل داشتن عمق خاص و پیام ویژه جایگاه ارزنده‌ای دارد، افزود: دلیل این امر انتقال پیام‌های ماندگار با روش‌های ساده است.

وی بیان کرد: یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران معرفی شده و می‌توان با استفاده از هنرهای تجسمی زیبایی آن را معرفی و منعکس کرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیویه و بویراحمد در پاسخ به یکی از هنرمندان در خصوص رانت‌خواری برخی از مسؤولان هنری گفت: طرفدار شفاف‌سازی هستم و از شفاف‌سازی در تمام حوزه‌ها استقبال می‌کنم و خوشحال هم می‌شوم.

احمدی بیان کرد: هر جایی از کسی رانتی دیدید مستند و با مدرک به ما اطلاع بدهید که این خودش کمک بزرگی به ما است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پاسداشت هنرمندان فقید استان گفت:  اولویت، توجه به زندگان و هنرمندان در قید حیات هستند و بعد از رفع مشکلات آنها پاسداشت هنرمندان فقید در دستور کار قرار گیرد، ضمن اینکه به شهردار یاسوج توصیه می‌کنم قطعه زمینی به عنوان آرامستان هنرمندان اختصاص دهد.

وی در خصوص نبود دانشگاه هنر در استان گفت: دانشگاه علمی-کاربردی جوابگوی حوزه هنر نیست و باید به سمت ایجاد دانشکده هنر در استان حرکت کرد لذا با رئیس دانشگاه یاسوج رایزنی می‌کنم تا از طریق شورای گسترش آموزش عالی پیگیر دانشکده هنر در این دانشگاه باشد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نگاه تجاری‌سازی به هنر گفت: به دستگاه‌های استان توصیه می‌کنم که آثار هنرمندان استان در حوزه‌های نقاشی، عکاسی، گرافیک و خوشنویسی را خریداری کنند، همچنین از صاحبان آثار برتر این جشنواره تقدیر می‌کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها جزء نهادهای عمومی غیردولتی هستند افزود: با شهرداران صحبت می‌کنم تا از آثار هنرمندان در زمینه المان شهری و زیباسازی شهرها استفاده کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: برای تکمیل و افتتاح پردیس گچساران اعتباری در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه در نظر گرفته شد و این مکان فرهنگی هم مانند مجمع فرهنگی یاسوج در دستور کار قرار دارد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 پراهام مصطفی 1397/5/9 15:27:36

    درود به آقای احمدی که به هنر و هنرمندی بها میدن چون با این کار جایگاه هنر و هنرمندان خوب و موفق استان برا مردم استان به نمایش گرارده میشود و هنرمندان  در زمینه هنری خود بیشتر تلاش میکنند تا استان و شهرستانها را از دید هنر به  مقام اول کشوری برسانند ..و درپایان از استاندار محترم و مسئولین و هنرمندان استان ک.ب تقدیر و تشکر بعمل می آوریم. .

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها