یادداشت
گفتگو و گزارش

حداکثر کمک های بلاعوض تا یک درصد مجاز است

حداکثر کمک های بلاعوض تا یک درصد مجاز است

توزیع اعتبارات عمرانی با نگاه کارشناسی شده و قانونی اجرایی و عملیاتی می شود.

به گزارش افتونیوز،حسن نوروزی ظهر در نشست شورای برنامه ریزی استان افزود: میزان حقوق و مزیای پرداختی سال گذشته ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است .

وی با بیان اینکه در حوزه اعتبارات حقوق قراردادی ۲۴ میلیارد تومان طی سال گذشته در این بخش پرداخت شد، اظهارکرد: این میزان پرداخت حقوق طی سال جاری به ۲۷ میلیارد تومان رسیده است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبارات هزینه ای و بندهای موجود در این حوزه، خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار برای کمک های بلاعوض با رعایت قوانین و مقررات مربوط، حداکثر تا یک درصد سایر اعتبارات هزینه ای هر استان مجاز است .

نوروزی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و سازمانی استان مکلف هستند که اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت حقوق و مزایای پرسنل از جمله کارکنان قراداد معین، نیروهای وظیفه، نیروهای طرح و سایر نیروها را به نحوی تامین اعتبار کنند که تا پایان سال هیچگونه کسری اعتباری برای نیروهای ذکر شده وجود نداشته باشد .

وی با اشاره به بخش دیگری از دستور العمل های اجرای بودجه در حوزه اعتبارات هزینه ای، ادامه داد: همچنین رعایت بند(ک) از تبصره ۱۲ قانون بودجه الزامی بوده و بر این اساس شورا موظف است در چاچوب برنامه سالیانه تقویت نهاد خانواده و جایگاه بانوان در آن و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان نسبت به اختصاص پنج صدم درصد از اعتبارات هزینه ای استان در قالب موافقت نامه هزینه ای استانداری اقدام به مبادله کند که ۱۰۷ میلیون تومان برای سال ۹۷ این حوزه تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ضرورت لحاظ هدفگذاری در مانده مرخصی استفاده نشده و ارفاقی بازنشستگان در اعتبارات سال جاری خبر داد و عنوان کرد: پوشش این بخش تا سال ۹۶ محقق خواهد شد .

نوروزی بیان کرد: بر اساس دستور العمل اجرای بودجه ایجاد تعادل در توزیع اعتبارات هزینه ای در بین دستگاه های اجرایی استان به ویژه در حوزه اضافه کار و کمک های رفاهی ضروری است .

وی تاکید کرد: همچنین طی سال جاری اعتبارات هزینه ای تامین غذا، پوشاک و خدمات بهداشتی و درمانی زندانیان اداره کل زندانها به شکل ملی لحاظ می شود و اختصاص اعتبار به موارد ذکر شده از محل اعتبارات استانی و سایر اعتبارات ابلاغی به استان مجاز نیست .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعاده به کار ایثارگران، اظهارکرد: تصمیم گیری در حوزه موافقت با اعاده به کار ایثارگران توسط کلیه دستگاه های اجرایی استانی مشمول اعتبارات هزینه ای استانی، بر اساس درخواست دستگاه اجرایی استان و تایید دستگاه ملی و همچنین تایید سازمان اداری و استخدامی کشور به سازمان استان واگذار می شود .

نوروزی با اشاره به توزیع اعتبارات عمرانی افزود: ۲۹۸ میلیارد تومان اعتبارات مصوب توازن استان است و همچنین اعتبار حوزه عمرانی تملک استانی ۷۵ میلیارد تومان است که ۶۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است و ۴۲ میلیارد تومان آن قابل توزیع است .

وی اضافه کرد: هدفگذاری هایی در حوزه اعتبارات عمرانی انجام شده است و توزیع اعتبارات عمرانی با نگاه کارشناسی شده و قانونی اجرایی و عملیاتی می شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها