یادداشت
گفتگو و گزارش

افتتاح وکلنگ زنی پروژهای آب و فاضلاب استان در هفته دولت

افتتاح وکلنگ زنی پروژهای آب و فاضلاب استان در هفته دولت

هیچگونه سهمیه‎بندی آب در شهر  یاسوج وجود ندارد

افتتاح و کلنگ زنی 6 پروژه آبفای کهگیلویه  و بویراحمد  با اعتبار 67 میلیارد ریال

به گزارش افتونیوز، سیدعلی لدنی‌نژاد در  شورای معاونین و مدیران آبفای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طی چهار  سال اخیر پروژه های خوبی در زمینه  اصلاح و توسعه شبکه آب  و فاضلاب شهرهای استان اجرا و تکمیل شده است اظهار کرد:  با تکمیل پروژه های در دست احداث بخش زیادی از مشکلات کمبود آب در شهرهای استان برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هفته دولت سال جاری نیز  6 پروژه  در سطح پنج شهر  استان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی از  کلنگ زنی مخزن 2500 مترمکعبی شهر گچساران و  مخزن 5000 مترمکعبی طی هفته دولت خبر داد و گفت:  افتتاح ساختمان های  بهره بردرای  در شهرهای دهدشت و باشت نیز دو پروژه افتتاحی در هفته دولت خواهند بود.

لدنی نژاد  اصلاح و بازسای بخشی از شبکه توزیع آب شهر  چرام و  بهسازی و آسفالت  تاسیسات آبرسانی شهر چرام را  از دیگر پروژه های  افتتاحی در هفته دولت  بر شمرد.

مدیرعامل شرکت آبفای کهگیلویه  و بویراحمد مجموع اعتبار  این تعداد پروژه را بیش از 67 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:  از این مبلغ 14 میلیارد ریال   اعتبار پروژه های افتتاحی و 53 میلیارد ریال هزینه پروژه های کلنگ زنی است.

هیچگونه سهمیه‎بندی آب در شهر  یاسوج وجود ندارد/نوسان آب، در شرایط تنش آبی اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش افتونیوز، قاسم قلندری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به انتشار برخی مطالب خلاف واقع در فضای مجازی مبنی بر  سهمیه بندی آب در  شهر  یاسوج  اظهار کرد: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد چرا که تعریف  سهمیه بندی آب با شرایط حاکم بر توزیع آب شهر یاسوج کاملا متفاوت است.

مدیر امور آب و فاضلاب  شهری یاسوج افزود: یاسوج از جمله شهرهای دارای  تنش آبی است و شرایط تنش آبی به وضعیتی گفته می شود که تولید و  مصرف  آب با هم برابر باشد.

قلندری با بیان اینکه در حال حاضر و آغاز فصول گرم سال، مصرف آب  شرب نیز به صورت محسوس بالا می رود، تصریح کرد:  ایجاد نوسان و افت فشار آب در شبکه توزیع آب و قطعی موقت آب از اثرات اجنتاب ناپذیر تنش آبی است.

وی گفت: با توجه به اینکه در مقاطعی از طول روز مصرف آب شرب به شدت بالا می رود، در برخی از ساعات  ناگزیر به ذخیره سازی آب در مخازن  می شویم که معمولا این زمان از 4 ساعت  بیشتر نمی شود.

قلندری عنوان کرد: توپوگرافی شهر  یاسوج  نیز به نوبه خود به افزایش نوسان در شبکه توزیع آب شهر  یاسوج می‌افزاید.

وی از انجام مطالعات زون بندی شهر  یاسوج خبر داد  وگفت: با تکمیل مطالعات زون بندی یاسوج و جانمایی و نصب شیرهای فشار شکن در شبکه توزیع اب شهر  یاسوج بخش زیادی از مشکلات مربوط به  نوسان و افت فشار آب در  این شهر  برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر بروز نوسان و کاهش فشار آب در شبکه، برای مرمت و توسعه شبکه توزیع فرسوده  نیز ناگزیر به قطع آب می شویم.

وی نصب تانکر ذخیره آب در حجم مناسب که جوابگوی نیاز حداقل 72 ساعت هر خانوار باشد را بهترین راه حل برای تامین آب در مواقع افت فشار و قطعی آب دانست و تاکید کرد: شهروندان  یاسوجی به جد نصب تانکر ذخیره آب را در دستور کار خود قرار دهند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها