یادداشت
گفتگو و گزارش

طبیعت پارک ملی دنا توسط مردم پاکسازی شد/عکس

طبیعت پارک ملی دنا توسط مردم پاکسازی شد/عکس

دوستداران محیط زیست در کهگیلویه وبویراحمد دراقدامی خودجوش بخشی ازمسیر چشمه میشی کوه گل منطقه حفاظت شده دنا را از زباله پاکسازی کردند.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان، در این حرکت خودجوش مردمی که در روز جمعه نهم شهریورماه 97 صورت گرفت، گروهی از دوستداران طبیعت کهگیلویه وبویراحمد به صورت خانوادگی و مشارکتی, بخشی از مسیر چشمه میشی کوه گل شهرستان دنا واقع در منطقه حفاظت شده و پارک ملی را از زباله های رها شده در آن پاکسازی کردند.

محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر ویژه از این اقدام فرهنگی گفت: متاسفانه مساله دفع و دفن زباله ها در هیچ کدام از شهرستانهای استان به صورت اصولی صورت نمی گیرد.

جعفری نژاد با اشاره به اینکه مدیریت صحیح پسماند 6 مرحله دارد افزود: متاسفانه دراستان فقط به مرحله دفن توجه شده است.

دبیرکارگروه مدیریت پسماند استان افزود: با هماهنگی و همکاری خوب معاونت عمرانی استانداری بعنوان رئیس کارگروه مدیریت پسماند, تا کنون در این زمینه اقدامات مثبتی صورت گرفته , اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و خواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فاصله زیادی وجود دارد . مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر ویژه از این حرکت خودجوش گفت: باید فرهنگ سازی شود و چنان کار شود , تا افراد بی مسئولیت و ناآگاه به محیط زیست , از ریختن زباله ها در حاشیه جاده ها و دامان طبیعت پرهیز نموده و این اقدام , همکاری بیش از پیش دوستداران محیط زیست را می طلبد.

جعفری نژاد با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی زیست محیطی زمانبر بوده و با کمک دوستداران و فعالین این بخش در استفاده از ظرفیت های فضاهای مجازی, میتوان این زمان را کوتاهتر نمود افزود: گردشگر پذیر بودن مناطق حفاظت شده استان و آمار بالای بازدید کنندگان ازاین مناطق بویژه در ایام تعطیل , مسئولیت همه ما را درقبال حساسیت به مسئله حفظ محیط زیست دوچندان نموده که شایسته است , مردم به پیراستگی طبیعت خود توجه داشته و نسبت به حساس سازی افراد خصوصا" نوجوانان و نونهالان اقدام نمایند..

براساس این گزارش زباله های جمع آوری به محل تعین شده منتقل تا بوسیله ماشین های حمل زباله به محل دفن انتقال داده شوند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 علی 1397/6/11 9:48:5

    سلام این اقدام درست وفرهنگی هردوهفته یکبار توسطدوستداران محیط سی سخت در مسیرهای مختلف انجام میگیرد .تشکراز همه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها