یادداشت
گفتگو و گزارش

نجات جان 10هزار قطعه ماهی گرفتار شده در کهگیلویه و بویراحمد

نجات جان 10هزار قطعه ماهی گرفتار شده در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: نزدیک به 10 هزار قطعه ماهی گرفتار شده در یک آبگیر کوچک حاشیه رودخانه بشار از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، محسن جعفری نژاد گفت: با کاهش دبی آب رودخانه بشار در قسمت هایی از مسیر پل مختار تا محدوه نزدیک به پلیس راه یاسوج اصفهان تعداد زیادی ماهی به همراه سایر آبزیان در آبگیرهای کوچکی گرفتار شده بودند.

جعفری نژاد از تلاش کارشناسان اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان و جامعه محلی در نجات این ماهی ها از مرگ حتمی اشاره کرد و گفت: با تلاش کارشناسان حفاظت محیط زیست استان درکنار افراد دوستدار محیط زیست محلی نزدیک به 10 هزار قطعه ماهی گرفتار شده بوسیله ماشین مخصوص حمل آبزیان نجات و کمی پایین تر در درمحدوده رودخانه رها سازی شدند.

این مقام مسئول کم شدن دبی آب رودخانه بشار را ناشی از کم بارشی های سالهای اخیر , برداشت های بی رویه و غیر اصولی بهره برداران حاشیه بشار ,ایجاد بندهای انحرافی در مسیر رودخانه دانست و گفت : خلاء های نظارتی گذشته در زمان نشاء و کشت محصولات آب بر حاشیه رودخانه باعث ورود خسارات اینچنینی به بشار شده است. :

وی بر رعایت و تعریف حق آبه ها براساس وضع موجود تاکید داشت و گفت: برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاق هایی برای سالهای آینده , نیاز است حقآبه کشاورزان حاشیه رودخانه و تمامی کسانی که به نحوی از آب رودخانه استفاده می کنند طوری تعریف شود که هم بهره بردار استفاده نماید و هم به آبزیان آسیبی نرسد.

[gallery ids="34775,34776,34777"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها