یادداشت
گفتگو و گزارش

تامین آب حیات وحش استان در تابستان/ تزریق 48 هزار لیتر آب به آبشخور حیات وحش در مناطق گرمسیری

تامین آب حیات وحش استان در تابستان/ تزریق 48 هزار لیتر آب به آبشخور حیات وحش در مناطق گرمسیری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: از ابتدای خرداد تا کنون بیش از 48 هزار لیتر آب به آبشخورهای حیات وحش نقاط گرمسیری استان منتقل شده است.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، محسن جعفری نژاد افزود: خشکسالی ها و کم بارشی ها ی اخیر باعث کاهش دبی آب چشمه ها شده که این کاهش می توانست تهدیدی بالقوه برای حیات وحش محیط زیست استان خصوصا" درمناطق گرمسیری محسوب شود.

جعفری نژاد به تامین آب 15 آبشخور حیات وحش در مناطق حفاظت شده گرمسیری استان اشاره کردو گفت: بصورت دوره ای و هفتگی 11 آبشخور در مناطق حفاظت شده دیل و خامین , 4 آبشخور در منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه برای استفاده حیات وحش در مناطق حفاظت شده تامین آب می شوند.

وی افزود: بصورت دوره ای و هفتگی با استفاده از تانکرهای سیار 500 و 1000 لیتری از اوایل خرداد جاری این کار شروع شد, که تاکنون بالای 48 هزار لیتر آب به آبشخورها منتقل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آبگیری منابع آبی ادامه دارد افزود: تا شروع نخستین بارش ها این کار ادامه خواهد داشت.

جعفری نژاد : وجود بیماریهای مشترک دام های اهلی و حیات وحش را تهدیدی دراین راستا خواند و گفت: جهت جلوگیری از سرایت احتمالی این بیماری قبل از هرگونه تامین آبی , آبشخورها توسط محیط بانان ابتدا پاکسازی , ضدعفونی و سپس تامین آب می شوند.

وی درپایان گفت: درابتدای خرداد پس از پایش و بررسی مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان ، برای جلوگیری از گدار حیات وحش، بخشهایی که با کمبود شدید آب مواجه بودند توسط تانکرهای آب سیار تامین آب شده وخواهند شدتا بتوانیم امسال از بحران کمبود آب در مناطق حفاظت شده عبور کنیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها