یادداشت
گفتگو و گزارش

منطقیان: استاندار وظیفه خود را نمی‌داند/ احمدی با خودمحوری حامیان دولت را ناامید می‌کند/ انتقادها با انتقام پاسخ داده می‌شوند

منطقیان: استاندار وظیفه خود را نمی‌داند/ احمدی با خودمحوری حامیان دولت را ناامید می‌کند/ انتقادها با انتقام پاسخ داده می‌شوند

«محمود منطقیان» از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یکسال زمامداری این مسئولیت کارنامه قابل قبولی نداشته و نماینده مناسبی برای دولت تدبیر و امید نبوده است.

وی می گوید: نارضایتی بی سابقه اکثریت اصلاح طلبان و حامیان دولت در استان از استاندار در این مدت، دلیل روشنی از ناکارآمدی و عدم توفیق آقای احمدی است.

مشروح نقطه نظرات این فعالی سیاسی به مناسبت سالروز انتصاب استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی می آید:

چهره شاخص اصلاحات کهگیلویه و استان در گفتگویی پیرامون ارزیابی عملکرد استاندار در یکسال گذشته گفت: اگر وظیفه یک استاندار را تعامل سیاسی و اجتماعی، تلاش برای امنیت و آرامش اجتماعی، خرسندی مردم، شنیدن دیدگاههای اهل نظر، رایزنی و گفتمان و همفکری در کارها، توجه به نیازهای واقعی مردم، پرهیز از خودمحوری، شایسته‌سالاری در عمل، توجه به وحدت و همدلی در میان مردم و گروهها، پیگیری مطالبات مردم و درک نیازها و خواسته‌های آنها، تلاش برای پیشبرد برنامه‌های دولت متبوع و احترام به نظرات و اندیشه‌ها و تولید انگیزه برای ایجاد امید و کار سیاسی و ایجاد فضای مناسب اجتماعی برای بیان نیازها و دردهای خود، روحیه دادن به مدیران و فعال کردن پروژه‌ها، تلاش برای فراهم کردن زمینه نشاط اجتماعی و انتقادپذیری و شنیدن صدای مردم ، ایجاد بستر مناسب ارتباط با اقشارمردم از نزدیک و چهره به چهره با آنها و..... بدانیم، باید گفت که آقای احمدی کارنامه قابل قبولی ندارد و در این مدت نه وظیفه خود را بخوبی شناخته و نه نماینده مناسبی برای دولت تدبیر و امید بوده است بلکه روح و انگیزه و نشاطِ کار و فعالیت سیاسی را در فعالان و گروههای سیاسی و به ویژه در بین حامیان دولت به میزان زیادی از میان برده است.

وی ادامه داد: نارضایتی بی سابقه اکثریت اصلاح طلبان و حامیان دولت در استان از استاندار در این مدت، دلیل روشنی از ناکارآمدی و عدم توفیق آقای احمدی است.

منطقیان اظهار داشت: استاندار در یکسال گذشته نسبت به فعالان سیاسی اصلاح طلب و حامیان دولت کاملا بی اعتنا بوده و به نظرات آنها بها نداده است و تنها سعی کرده با بند و بست با نمایندگان و حرکت‌های نمایشی از طریق رسانه‌ها، خود را کارآمد جلوه دهد

این فعال سیاسی بیان داشت: آقای احمدی با روش خودمحورانه خویش و بدون توجه و درک نظرات کسانی که برای روی کارآمدن این دولت تلاشها کرده اند، بسیاری را از رای دادن به رئیس دولت پشیمان و انگیزه کارسیاسی را از آنها سلب کرده است.

وی به نارضایتها از استاندار اشاره کرد و گفت: آقای احمدی به اصل توان و شایستگی و کارایی کمتر توجه کرده و با حذف غیرمنطقی نیروهای شایسته و اصیل و جایگزینی‌های کمتر مناسب، زمینه ناخرسندیها را فراهم آورده است.

منطقیان گریزی به وعده‌های استاندار زد و تصریح کرد: آقای احمدی وعده داده بود که در حوزه وزارت کشور تنها از نیروهای وزارت کشور استفاده نماید اما به وعده خویش عمل نکرد و تنها با قصد و نیت خاص نیروهایی را که از آموزش و پرورش آمده بودند کنار زد.

وی ادامه داد: در مدیریت کارآمد، اصل بر تشویق و ایجاد انگیزه است که ایشان هنرش در برخورد با مدیران، نمایش برتری و اقتدار و توپ و تشر و به نوعی تحقیر است که این روش موجب افت انگیزه و کار مفید در مدیران شده است.

چهره شاخص اصلاحات کهگیلویه بیان داشت: در حوزه سیاسی با توجه به ماهیت اصول‌گرایی که استاندار دارد در عمل برای اختلاف و متلاشی کردن جریان اصلاح طلب گام برداشته و در این مدت این روش را در کارنامه خود آشکارا ثبت کرده است.

وی افزود: اگر آقای احمدی نماینده خوبی برای دولت بود در این مدت برای تقویت فعالان سیاسی و به ویژه حامیان دولت می کوشید و زمینه خرسندی و وحدت آنها را فراهم می‌کرد که نه تنها این کار را نکرد بلکه برعکس عمل کرد.

منطقیان به عدم تحمل استاندار در شنیدن صدای منتقدان اشاره کرد و گفت: آقای احمدی انتقاد را بر نمی‌تابد بلکه انتقاد را با انتقام پاسخ می‌دهد. در حالی که خویشتن‌داری و دوری از خودبینی و خودرایی، باید از صفات برجسته مدیران خوب و به ویژه یک استاندار شایسته باشد و آن که این صفت مهم را ندارد سزاوار نیست بر صندلی مدیریت تکیه زند.

این فعال سیاسی ادامه داد: به نظر من حاصل کار آقای احمدی در این یکسال، دمیدن روحیه یاس و ناامیدی در فعالان سیاسی استان و بی انگیزه کردن آنها برای کار سیاسی در آینده، آسیب به وحدت و همدلی در میان حامیان دولت و اصلاح طلبان و تضعیف پایگاه دولت درمیان مردم و به ویژه درمیان اصلاح طلبان و حامیان دولت بوده است.

منطقیان به ابهامات اصلاح‌طلبان در رای به دولت اشاره کرد و گفت: اکنون بعد از یکسال و اندی که از عمر دولت دوم آقای روحانی می گذرد جا دارد که اصلاح طلبان و حامیان دولت و به ویژه اصلاح طلبان و حامیان دولت در کهگیلویه از خود بپرسند که حاصل کار و تلاشهای شبانه روزی ما برای روی کارآمدن دولت آقای روحانی چه بود؟

وی ادامه داد: ای کاش می‌دانستیم که نتیجه کار، بی‌وفایی و نقض پیمان و شعارهاست و کسانی در این دولت روی کار می‌آیند که به جای حق شناسی و نوازش، به روی ما سیلی می‌زنند و اصل خدمت و پاداش را به راحتی و ناجوانمردانه نقض می کنند. آیامنطقی است که بار دیگر خود را برای روی کارآمدن کسانی به دردسر اندازیم که معنی عهد و پیمان و جوانمردی و وفا را نمی‌دانند و به آسانی آن را زیر پا می‌گذارند؟

چهره شاخص اصلاحات استان در توصیه‌ای به استاندار گفت: به نظربنده بهترین خدمتی که آقای احمدی می تواند به دولت و مردم این استان نماید، این است که ترتیبی فراهم نماید تا جمعیت بیشتر در جای دیگری از سرزمین ایران از وجودش بهره ببرند و ما را از فیضِ کثیرخود محروم نمایند، چرا که ادامه حضور جناب احمدی در این استان نه به صلاح دولت است و نه به سود مردم و نه کمکی به توسعه این استان خواهد کرد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 24 نظر

  • 1 اصلاحات 1397/6/25 18:42:35

    مزرع سبز فلك ديدم و داس ِ مه نو — يادم از كِشته ي خويش آمد و هنگام درو  با احترام به نظر ساير عزيزان  اي دوستان ، بنده تفاوت چنداني بين عملكرد دكتر خادمي استاندار قبلي و دكتر احمدي استاندار فعلي نميبينم ، هر دو منتخب نمايندگان مجلس بودند و هر دو در معامله گري با نمايندگان در مسابقه ، دكتر خادمي رئيس دفتر نمايندگان مجلس بود و دكتر احمدي كارمند دفتر نمايندگان مجلس ، هر دو گوششان بدهكار اوامر نمايندگان است با شدت و ضعفي متفاوت  بنظرم نكته ي قابل توجه و بسيار مهمي كه آقاي منطقيان به آن اشاره كرده اند اين است كه بزرگترين خدمت جناب استاندار در يكسال گذشته ، تقويت و ايجاد انگيزه در اصولگرايان استان و پشيمان كردن اصلاح طلبان در حمايت از حسن روحاني بود . البته وقتي كه خود آقاي روحاني به اصلاح طلبان خيانت ميكند چه انتظاري از استاندار ِ اصولگرايش داريم ، نگاه كنيد به كابينه ي آقاي روحاني بعد بياييد سراغ دكتر احمدي ، آيا دكتر احمدي  راهي به جز معامله كردن با نمايندگان مجلس براي تثبيت مديريتش دارد ؟،  در اينكه استاندار اصولگراست شكي نيست چون عملكردش باعث شده كه اصلاح طلبان كاملاً مأيوس شوند و از فعاليت سياسي دست بكشند و در نهايت اصلاح طلبان  در حوزه هاي كهگيلويه ي بزرگ و بويراحمد و دنا شكست بخورند و اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ٩٨ نتيجه ي خدمات دكتر احمدي را درو خواهند كرد ، اگر روزي چنين شد به اين جملات بنگيريد و مرا ياد كنيد. 

    پاسخ
  • 2 علی اصلاح طلب 1397/6/25 13:12:46

    درودبرمنطقیان که همیشه برای پیروزی اصلاحات پبش قدم بوده ایشان فراتراز قومیت عمل میکند زمان رستاد یکه وتنها حرکت کرد وپایگاه اجتماعیش را دیدید دردودورروحانی چه کسانی چرخاننده ی ستادروحانی بودند یاران اقای منطقیان دیگران کجابودند درمجلس گذشته هم موضعش رااعلام کرد قرارنیست ازاصلاح طلبان بدلی حمایت کند دوستی گه شما کاندید اصلاح طلب مینامید ازمدیران ارشداحمدی نژادبود وضعیت استاندارفعلی هم معلوم است رفتارهایش برای هرازاداندیشی موردقبول نیست تحقیرکردن وپرخاشگری زیبنده ی هیچ کس نیست بنظربنده نمایند گانی که ایشان را براین استان تحمیل کردند لایدازمردم عذرخواهی کنند

    پاسخ
  • 3 اصلاح طلب واقعی 1397/6/25 12:20:15

    اقای منطقیان خدایش شما کجا اصلاح طلب بودی؟ هیچ وقت منش اصلاح طلبی نداشتی ، نمونه بارزش هم حمایت از عدل هاشمی پور جبهه پایداری

    پاسخ
  • 4 هنرمند 1397/6/25 6:44:5

    جناب استاندار شما حقتون هست که اینجوری از منطقیان حرف بشنوید چندین بار ما به شما و‌دکتر مرادی پناه اوردیم که  به نظر میرسد منطقیان هر روز در اتاق دهبانی با حلسات مکرر برنامه ریزی میکنند برای اینده انتخابات  و  چرا احازه میدهید  یک اداره فرهنگی اسلامی میدان تاخت تاز سیاسیون بشود اما جنابعالی فکر کردین ما بدخواه دهبانی هستیم  جناب دکتر احمدی ما دلسوز فرهنگی هستیم که زیر پاس سیاسیون لکد مال شده است و از فرهنگ تنها چیزی که مانده  استفاده از ظرفیت ان برای امادگی در انتخابات هست  من نمی دانم واقعا سیاست حضرتعالی چیست اما به همان خدای منطقیان قسم اگر فرماندار از نیروهای ایشان بود الان شما بهترین استاندار بودید نزد ایشان جناب منطقیان و امثالهم کهگیلویه بزرگ را با فکرهای منفعت طلبانه و سهم های شخصی نابود کردند جناب متطقیان مگر دهبانی نیرو و‌کلید اصلی جریان شما نیست مگر ایشان را برای انتخابات اماده نمیکنید چطور استاتدار امثال دهبانی و حفظ کرده و یا دیگر نیروهای جریان تو را حفظ کرده با این که میداند در ان اداره چه هبر است  کنی انصاف به خرج بده و کسی که برای این مردم و رضای خدا تلاش میکند این طور برای نفع شخصی خود تخریبش نکن

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1397/6/24 18:3:51

    مشخص شد که شما قومیت را بر جریان اصلاح طلبی ترجیح دادی ودنبال فردی مثل خادمی هستی که ریشه اصلاحات را درکهگیلویه دراورد هستی شما منفعت طلبی نه اصلاح طلب

    پاسخ
  • 6 مزارع 1397/6/24 17:16:9

    درود. بر جناب اقای منطقیان که با قلمی شیوا. و رسا. به راستی و منصفانه به نقد استاندار اصول گرا پرداخته و هرچند در بدنه استانداری کسانی که خود را ناجی جریان صلاح طلب. میدانند برای حفظ موقعیت و کرسی. خود چشم بر روی حقایق بسته اند و بجای نقد وضع موجود صرفا به تایید و همراهی اقای احمدی پرداخته اند برای دستیابی به اهداف خویش که بعضاً این اهداف با فرایند جریان اصلاح طلبی منافات دارد

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1397/6/24 16:53:44

    منطقیان که اصلاح طلب نیستی خداوکلی کجات اصلاح طلب هست شما طایفه طلب هستی و قوم طلب در  انتخابات قبل ثابت کردی خودت 

    پاسخ
  • 8 امیری 1397/6/24 15:23:44

    اقای منطقیان شما دو بار مردم را به عدل وبزرگواری فروختی خیلی ارزان دیگه حنات رنگی نداره استاندار کمی متمایل به لاهوتی وکامرانی است داری از هول حلیم می افتی تو دیگ ول کن بابا والله اصولگرایان الان جان شما راقسم،می خورند

    پاسخ
  • 9 جلیلی نسب 1397/6/24 15:5:19

    درود بر بزرگمرد صادق اصلاحات.واقعا درست فرمود. انشاالله،استاد لاهوتی هم اعلام نظر کند و به دیگر بزرگان اصلاحات استان بپیوندد.این استاندار،خودش قصد رفتن به رقابتهای انتخاباتی ایلام را دارد و تا اردیبهشت بیشتر نمیماند.اما اصلاح طلبان نباید فرصت سوزی کنند.احمدی ضعیف ترین استاندار تاریخ استان است.

    پاسخ
  • 10 ناشناس 1397/6/24 14:46:7

    استاد منطقیان از چهره ها شاخص اصولگرایی است عدل هاشمی، خادمی و منطقیان ...........به جریان اصلات در کهگیلیویه بزرگ هستند

    پاسخ
  • 11 ناشناس 1397/6/24 14:24:56

    جناب منطقیان به شما چه ربطی داره که چه بلایی سر اصلاح طلبها میاد، مگر هنوز فکر میکنی اصلاح طلبها بزرگترین خیانتی خودت بهشون کردی یادشون رفته مگر شما حامی اصلی نمایندگان پایداری نبودی، دوست استاندار نیستیم ولی حداقل به روحانی و دولتش همسو هست

    پاسخ
  • 12 تقوی 1397/6/24 13:26:33

    جناب منطقیان دیگر دوره تصمیم گیری شما و خدا کرم دهقان تمام شد و خادمی چون با پیش شرط استاندار شد مجبور بود به حرف شما گوش بده.  درود خدا بر استاندار محبوب، مقتدر، عملگرا، با سواد.جناب دکتر احمدی 

    پاسخ
  • 13 منتقد 1397/6/24 13:6:44

    احسنت بر شما جناب منطقیان ! انصافا هر روز که می گذرد بیشتر متوجه می شوم راز ماندگاری شما چیست... با اینکه هیچ وقت طرفدار شما نبودم اما از مواضع شفاف و شجاعانه شما لذت می برم ... شما نشان دادید میشود در سیاست هم صادق بود و صادق ماند ... در مورد این استاندار حرف حق رو زدید ...

    پاسخ
  • 14 ناشناس 1397/6/24 13:6:14

    شما که طرفدار اقای هاشمی پور بودید ایشان هم مخالف دولتند

    پاسخ
  • 15 ناشناس 1397/6/24 13:5:4

    منظورم کهگیلویه

    پاسخ
  • 16 ناشناس 1397/6/24 13:4:12

    جناب اقای منطقیان تنها 3نفر نیروی اصلاحطلب در شورای اداری قراردارد نتیجه کار جنابعالی و خادمی است

    پاسخ
  • 17 مظلوم نباشیم 1397/6/24 13:1:42

    استاندار به این خود رایی و خود محوری هیج کس ندیده و نخواهد دید. علتش اینه که خودشو از تمام مردم استان بالاتر میدونه که برای نمایندگان متاسفم که چنین فردی رو بعنوان شخصیت اول در استان قبول دارند تا کی باید حقارت رو بپذیریم مگه احمدی چه کارنامه موفقی داره و چه کار خاصی انجام داده برای استان فقط شعار رو خوب بلده و میتونه با کلمات هنه رو به بازی بگیره

    پاسخ
  • 18 دانشجو 1397/6/24 12:43:10

    چطور خودت به کاندید اجماع اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ رای ندادی و از اصولگرایان حمایت کردی .

    پاسخ
  • 19 هم استانی 1397/6/24 12:41:21

    در استان متاسفانه منفعت طلبی جای اصلاح طلبی را گرفته و انتخابات گذشته همه چیز را برای مردم استان روشن کرد و خیلی از اصلاح طلبان از واژه اصلاح طلب هم متنفر شدند و همه چیز را فهمیدند که در استان ما و بخصوص در کهگیلویه طایفه ای و ایلی است . و این حرفها فقط تحرکات قومی و قبیله ای است.

    پاسخ
  • 20 علیرضا 1397/6/24 12:33:49

    درود بر جناب منطقیان عالی نگاشتی و البته حضور احمدی اصول گرا در راس استان فقط برای تبلیغات کاندیداتوری در حوزه آبدانان بود و از روز اول هم تحت امر نمایندگان و با عملکرد ضعیف ش به همه اصلاح طلبان و حامیان دولت بی اعتنایی کردند...

    پاسخ
  • 21 اولامیرزالی 1397/6/24 12:3:50

    بنوشتی چهره شاخص اصولگرایی بهتر بهش میاد، منطقیان کجاش اصلاح طلب بوده؟

    پاسخ
  • 22 سجادی 1397/6/24 12:2:37

    کاملا منطقی و بااستدلال حرف دل مردم وهمه اصلاح طلبان را بیان فرمودند ..انصافاواقعیت غیر ازاین نیست

    پاسخ
  • 23 سعید 1397/6/24 11:24:23

    درود برمرد بزرگ اصلاحات واقعیتها رو زیبا بیان فرمودند

    پاسخ
  • 24 کارشناس 1397/6/24 11:10:12

    اتفاقا همین که از آدمهای ضعیف که فقط منفعت طلب هستند مشورت نمی گیرد نشانه توانمندی و اقتدار یک استاندار است چون شایسته سالاری را در عمل نشان داد و از شب نشینی با افراد بی خاصیت دوری جست پس شخصیت مقتدریست.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها