یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت بنیانگذار شورای آمریکاییان - ایرانیان برای «کی‌زریر پناهی»

یادداشت بنیانگذار شورای آمریکاییان - ایرانیان برای «کی‌زریر پناهی»

هوشنگ امیر احمدی بنیانگذار شورای آمریکاییان - ایرانیان،  استاد دانشگاه راتگرز و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در یادداشتی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد درگذشت کی زریر پناهی را تسلیت گفت.

متن یادداشت امیراحمدی در پی می‌آید:

کی زریر هم رفت

کی زریر پناهی، از بزرگان‌ کهگیلویه و بویراحمدی دار فانی را وداع گفت مرا جدا غمگین کرد. برای روانش شادی میطلبم و به خانواده های پناهی، ضرغامپور، کهگیلویه ای، نیک اقبال و سایر بزرگان‌ و مردم منطقه تسلیت میگویم.

کی زریر همکار من در کارخانه قند یاسوج بود. هر دو در سنین اوایل ۲۰ بودیم. از آن‌ دوران خاطرات بسیار خوب و ماندگار دارم و اساس یکی از آن خاطره ها هم‌ کی زریر بود. همیشه کمک میکرد و همیشه جدی بود با لبخندی بر لب.

 

سالها کی زریر در خاطره ام مانده بود ولی توفیق دیدار یا حتی صحبتی پیش نیامد تا همین چند ماه پیش‌. صدایش همچنان گرم و پر مهر بود و جدا مرا مورد لطف قرار داد. اصولا بزرگان و مردم منطقه بویراحمد که من ۴ سال با آنها گذراندم، بسیار شریف و صمیمی هستند.‌ از آن بزرگان‌ منطقه فکر نمیکنم کسی دیگر مانده باشد.‌ شهباز خان ضرغامپور هم در آمریکاست و مرتب همدیگر را میبینیم. شهباز خان پسر مرحوم عبدالله خان ضرغامپور است که در مبارزه با ارتش شاه در اواخر دهه ۶۰ (میلادی) کشته شد.

و اما مایه خوشحالی این است که فرزندان این مردان رشید بدرجات علمی و حرفه ای قابل ملاحظه ای رسیده اند. برای همشان آرزوی توفیق بیشتر دارم و دست همه آنها را از دور می فشارم. مردان بزرگ فرزندان بزرگ بجا می نهند.

هوشنگ امیراحمدی سپتامبر ۲۰۱۸ امریکا

  گفتنی است کی زریر پناهی فرزند مرحوم ملاولی پناهی کدخدای متنفذ و قدرتمند ایل بویراحمد بود که چندی پیش در یاسوج درگذشت.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها