یادداشت
گفتگو و گزارش

کلیات پروژه بزرگ تجاری تفریحی یاسوج تصویب شد

کلیات پروژه بزرگ تجاری تفریحی یاسوج تصویب شد

کلیات پروژه بزرگ تجاری تفریحی یاسوج (مجتمع تجاری- تفريحی دنا) در كميته ارتقاء سيما و منظر شهری یاسوج تصویب شد.

به گزارش افتونیوز، دومين جلسه كميته ارتقاء سيما و منظر شهري و كميته فني كميسيون ماده پنج شهر ياسوج روز يكشنبه چهارم مهرماه در محل سالن جلسات مديريت شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي استان با حضور اساتيد و كارشناسان مجرب شهرسازي و معماري دانشگاهها و دستگاههاي اداري و اجرايي و همچنين اعضاء كميته فني كميسيون ماده پنج شهر ياسوج با موضوعيت بررسي تخصصی پرو‍ژه مشاركتي مجتمع تجاري- تفريحي دنا با مشارکت موسسه املاک و مستغلات تامين اجتماعي کشور و گروه عمران و ساختمان معین کوثر واقع در هسته مركزي شهر ياسوج برگزار شد.

بر اساس اظهارات مجري طرح مهندس کرامت نرگس نژاد و دكتر علی آرام اين مجتمع در قطعه زميني به مساحت 19975 مترمربع بصورت ساختمان چهار طبقه و كاربري مختلط تجاري در طبقات همكف و اول و کاربری های تفريحي، گردشگري و پذيرايي در طبقات دوم و سوم و کاربری فرهنگی (سينما) نيز در طبقات فوقاني نيز پيش بيني گرديده است. زيربناي كل فضاي مسقف اين مجتمع در چهار طبقه حدود 90نود هزار مترمربع ميباشد، كه تعداد حدود 1440 واحد پاركينگ در سه طبقه منفي زيرزمين پاركينگ مورد نياز مجتمع و حتي مازاد بر نياز آنرا تامين خواهد نمود.

ايده اوليه در طراحي حجم، فرم و پلان اين مجتمع، بر گرفته از عناصر و شاخصهاي هويتي و فرهنگي استان نظير سياه چادر و نماي آن نمايانگر نقوش و رنگ بندي متنوع صنايع دستي استان نظير گليم و جاجيم مي باشد.

اساتيد و كارشناسان مدعو ضمن موافقت با كليات طرح و استقبال از اين مجتمع جهت شكل گيري فضاي عمومي شهري شاخص و همگاني در سطح شهر مبتني برافزايش تعاملات اجتماعي نقطه نظرات اصلاحي خود در خصوص حجم، فرم، پلان و تراكم را مطرح نمودند كه پس از بيان نظرات انتقادي و پيشنهادي مقرر گرديد، طرح مورد نظر با اصلاحاتي در زمينه حجم، فرم ، پلان، معماري فضاي داخلي و وروديها بعنوان فضاي مكث و ارائه طرح انطباق كاربري اراضي در جلسه كميسيون ماده پنج مطرح شد.

در پايان این نشست، مهندس محمد مهدي سهيلي مديريت معماري و شهرسازي اداره كل راه و شهرسازي استان از حضور فعال اساتيد دانشگاههای استان و كارشناسان فنی و تخصصی دستگاه های اجرایی استان در جلسه جهت بررسي دقيق وكارشناسانه مجتمعها و طرحهاي موضعي شهري كه نقش اساسي در ارتقاء سازمان فضايي شهر ايفا مي نمايد تقدير و تشكر کرد.

[gallery type="rectangular" link="file" ids="3564,3565,3566,3567"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها