یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیری که به خاطر اجرای قانون تهدید شد/ آمار تعداد گردشگران مبنای علمی ندارد

مدیری که به خاطر اجرای قانون تهدید شد/ آمار تعداد گردشگران مبنای علمی ندارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ در دوران مدیریتم اجرای صحیح قوانین و مقررات را در دستور کار قرار داده ام و این موضوع باعث شد که از سوی برخی افراد مورد فشار و تهدید قرار بگیرم.

به گزارش افتونیوز، علی خوان پایه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: منافع و مصالح عمومی مردم برای من مهم است و در این راه همیشه مصر به اجرای قانون هستم.

وی ادامه داد: در برابر کسانی که برای بیت المال کیسه دوخته اند می ایستم و فصل الخطاب من در این زمینه قانون و منافع عمومی مردم است.

وی برنامه ریزی قبل، حین و بعد از اجرا را در دستگاه متبوع خود با اهمیت دانست و تصریح کرد: هدف گذاری، اولویت بندی، مدیریت پروژه، ساماندهی، کنترل و ارزیابی و برونداد و در کنار آن توجه به سلامت کاری و اداری در هر سازمانی مهم است.

خوان پایه در ادامه با اشاره به تغییر نام اداره کل حمل و نقل بیان داشت: با اضافه شدن مجموعه راهداری وظیفه نگهداری از راهها نیز به دیگر وظایف این اداره کل افزوده شده است.

جابجایی 4 میلیون مسافر از ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید بیش از 4 میلیون مسافر درون و برون استانی جا به جا شده است. خوان پایه افزود: در همین مدت بیش از یک میلیون و 800 هزار تن بار نیز جا به جا شده است.

ایمن سازی کامل مدارس حاشیه راهها

این مسئول در ادامه اظهار داشت: در خصوص مبحث ایمنی ترافیک که از وظایف اصلی این اداره کل است همه مدارس روستاهای هدف به صورت کامل ایمن سازی شد. خوان پایه بیان داشت: 30 روستا در استان برای ایمن سازی هدف گذاری شده بود که 36 روستا با نصب تابلوهای عمودی و افقی ایمن سازی شد که بالاتر از برنامه پیش بینی شده بود. وی ادامه داد: در بسیاری از این روستاها تا پیش از شروع کار این دولت علائم هشدار دهنده وجود نداشت و یا هم بسیار ناچیز بوده است. این مسئول به نصب پل عابر پیاده نیز اشاره کرد و گفت: 3 عدد پل عابر پیاده در نقاط مختلف استان نصب شده و 2 پل دیگر نیز تا پایان سال نصب می‌شود. خوان پایه نصب تابلوهای مجتمع های خدمات رفاهی را از دیگر کارهای این اداره کل عنوان کرد و افزود: در کنار این کار، حذف تابلوهای اضافی کنار جاده ها نیز از دیگر اقدامات ایمنی این اداره بود.

اجرای برنامه هایی که لوح تقدیر مشاور وزیر را به همراه داشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به برنامه های فرهنگی و نمادین اجرا شده توسط این اداره کل بیان داشت: اجرای برنامه های نمادین در مدارس حاشیه راهها، توزیع لوازم التحریر با محتوای آموزشی، توزیع کلاه کاسکت بین موتورسواران، برنامه های آموزشی برای وانت بارها و برنامه‌های آموزشی در جهت فرهنگسازی برای عموم مردم از مهمترین اقدامات نرم‌افزاری اجرا شده بود که لوح تقدیر مشاور وزیر را برای این اداره کل به همراه داشت.

استفاده گسترده از تکنولوژی های هوشمند

خوان پایه استفاده از تکنولوژی های هوشمند را از نیازهای مهم دانست و بیان داشت: در همین راستا استفاده از دوربین های کنترل و نظارت تصویری تصادفات جاده ای را به طور محسوسی کاهش داده است. وی اذعان داشت: 4 دوربین ثبت تخلف هم اکنون در جاده های استان وجود دارد و تا پایان سال نیز 10 دوربین دیگر اضافه می شود. وی اعتبار این طرح را بالغ بر 150 میلیون تومان عنوان کرد.

آمار تعداد گردشگران مبنای علمی ندارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: اعلام آمار گردشگرانی که در ایام پیک سفر که به استان می آیند توسط دستگاههای مختلف استانی مبنای علمی ندارد. خوان پایه ادامه داد: این موضوع را طی نامه ای به استاندار نیز اعلام کرده ایم و تعداد تقریبی مسافران را با توجه به دستگاههای ترددشمار که در ورودی و خروجی شهرهای استان، خصوصاً یاسوج قرار دارد می توان به راحتی بدست آورد. خوان پایه با بیان اینکه تعداد دستگاههای ترددشمار جاده های استان 18 عدد می باشد اظهار داشت: نصب 6 دستگاه ترددشمار دیگر در دستور کار قرار دارد که تعداد کل ترددشمارهای استان را به عدد 22 می رساند. وی میانگین نرخ جریان تردد در جاده های استان در ششماهه اول سال را 168 عدد اعلام کرد و بیان داشت: در این مدت بیش از 13 میلیون تردد در جاده های استان ثبت شده است. این مقام مسئول ادامه داد: 20 درصد این ترددها مربوط به خودروهای سنگین و 80 بقیه نیز شامل خودروهای سبک می‌باشد. وی افزود: محورهای گچساران به بابامیدان، یاسوج به سمیرم و یاسوج به بابامیدان رکورددار بیشترین تردد جاده ای در استان بوده اند. استان دارای جوان‌ترین ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به کاهش میانگین عمر ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در دولت تدبیر و امید گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از جوان ترین ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را دارد. خوان پایه افزود: تا سال 92 میانگین عمر اتوبوس های استان 7 سال بوده و از سال 92 تا پایان 94 به 8/6 کاهش یافته است. وی ادامه داد: تا سال 92 میانگین عمر سواری 10 سال، مینی بوس 40/19 و خودروهای باری نیز 27/11 بوده که از ابتدای سال 92 تا پایان 94 به ترتیب به 8/8 ، 18 و 52/9 سال کاهش یافته است.

کنترل و نظارت مستمر بر شرکت های مسافربری و باربری

خوان پایه تعداد شرکتهای مسافربری در استان را 32 شرکت عنوان کرد و تصریح کرد: 16 شرکت باربری نیز در استان فعال است. وی ادامه داد: کمیسیون ماده 11 و 12 مربوط به تخلفات این شرکت ها می باشد و ما نیز به صورت مستمر بر کار آنها نظارت می کنیم. وی رسیدگی به شکایات مردمی را از وظایف اداره متبوع خود دانست واظهار داشت: در این خصوص با تشکیل کمیسیون های تخلفات در اسرع وقت به شکایتها رسیدگی می شود که در این راه برخی از شرکت ها نیز با احراز شدن تخلفات شان با جریمه های سنگین و گاها تعطیلی مواجه شده اند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان گفت: این اداره کل در دوسال اخیر در شاخص های ارزیابی عملکرد عمومی و اختصاصی جز دستگاههای برتر استان بوده است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها