یادداشت
گفتگو و گزارش

بازدید مدیرکل امور اقتصادی و دارایی از کارخانه سیمان مارگون / راه صادرات از طریق گمرک استان باز شد/تصاویر

بازدید مدیرکل امور اقتصادی و دارایی از کارخانه سیمان مارگون / راه صادرات از طریق گمرک استان باز شد/تصاویر

غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به همراه بهنام احمدی مدیر گمرک استان، طاهر شریف پور معاون اقتصادی و روزبهان نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از کارخانه سیمان مارگون بازدید و با مدیرعامل و مدیر این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در راستای حل مشکلات و موانع سرمایه گذاری در استان، غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به همراه بهنام احمدی مدیر گمرک استان، طاهر شریف پور معاون اقتصادی و روزبهان نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از کارخانه سیمان مارگون بازدید و با مدیرعامل و مدیر این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در این دیدار گفت: کارخانه سیمان مارگون از جمله طرحهای بزرگ اقتصادی و تولیدی استان است که نقش بسیار مهمی در رونق تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار استان دارد.

آرام افزود: این کارخانه از جمله طرحهایی است که از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی و با مشارکت عباس فواز سرمایه گذار لبنانی در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث گردیده است و اکنون تولیدات این کارخانه علاوه بر فروش در داخل از طریق گمرک استان به سایر کشورها نیز صادر میشود.

وی بیان داشت: صادرات سیمان کارخانه مارگون از طریق گمرک استان اتفاق بسیار خوب و مهمی است و انشاء اله با هماهنگی و برنامه ریزیهای صورت گرفته از طریق گمرک استان، صادرات محصول این کارخانه از طریق گمرکات بوشهر و بندر امام خمینی(ره)به خارج از کشور ادامه می یابد.

آرام افزود: ضروری است تا با پیگیری و هماهنگی مسئولان و مدیران این کارخانه، اقدامات لازم در خصوص استفاده موثر از مزایا و فرصتهای تبصره 18 و 19 قانون بودجه سال 1397 کل کشور در راستای حمایت از سرمایه گذاری و نیز تسهیلات اشتغالزایی برای تقویت تولید و اشتغال در این کارخانه صورت گیرد.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در این دیدار با اشاره به ضرورت و اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغات درباره کیفیت و مقاومت سیمان این کارخانه اظهار داشت: ضروریست تا مدیران این کارخانه با حضور در برنامه های شبکه استانی دنا، اطلاعات لازم درباره خرید و استفاده از محصول این کارخانه را به مخاطبان و خریداران ارائه نمایند چرا که طبق اطلاعات دریافتی، سیمان شرکت مارگون دارای کیفیت بالایی است و الان با محصولات شرکتهای مطرح کشور رقابت میکند.

آرام در این دیدار از آمادگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای حل مشکلات و موانع سرمایه گذاری در استان و نیز شرکت سیمان مارگون خبر داد و خواستار تعامل و ارتباط بیشتر این شرکتها با دستگاههای متولی برای رونق سرمایه گذاری شد.

مدیر گمرک استان نیز در این نشست گفت: دغدغه استاندار محترم حل مشکل صادرات از طریق گمرک استان است و با رایزنی و هماهنگی های صورت گرفته، تولیدات شرکتهای استان از طریق این گمرک با تلاش شبانه روزی کارکنان گمرک استان صادر می‌شود.

بهنام احمدی افزود: کار تشریفات قانونی صادرات محصولات تولیدی استان از طریق گمرک، به شکل دور اظهاری انجام می‌شود تا فرایند صادرات تسهیل و تسریع گردد و تاکنون نیز دو محموله سیمان کارخانه مارگون بدین شکل به کشورهای خارجی صادر گردیده است.

وی بیان داشت: هماهنگی لازم با گمرکات بوشهر و بندر امام صورت گرفته و هیچگونه مشکلی برای صادرات محصولات به خارج از کشور نداریم.

مدیرعامل شرکت سیمان مارگون نیز در این دیدار گفت: تولید سیمان این کارخانه به ظرفیت اسمی خود که تولید 3300 تن در روز است، نزدیک شده است و محصول این شرکت با کیفیت و مقاومت بسیار خوب علاوه بر فروش در کشور و بویژه در استانهای اصفهان، فارس، بوشهر و خوزستان به کشورهای خارجی نیز صادر گردیده است.

سید محمدرضا حجازی افزود: تا کنون دو محموله 2500 تنی از طریق گمرک استان به کشورهای خارجی از جمله کویت، سنگاپور، عمان و کشورهای آفریقایی صادر گردیده است.

وی بیان داشت: 95 درصد نیروهای این کارخانه از نیروهای بومی استان هستند و 290 نفر بصورت مستقیم و 600 نفر بصورت غیرمستقیم در این شرکت اشتغال دارند و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان داشته است.

حجازی اظهار داشت: این شرکت 24 میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی با عاملیت بانک سپه تسهیلات دریافت کرده است و از آنجائیکه طبق قرارداد مکلف به بازپرداخت به نرخ روز انعقاد قرار داد هستیم منتظر تصصمیم مدیران و مسئولان بانکی برای پرداخت اقساط تسهیلات هستیم و انشاء اله که این مورد نیز در اسرع وقت حل گردد.

مدیرکارخانه سیمان مارگون نیز در این نشست با اشاره به تامین سنگ آهک و مارن موردنیاز از معادن استان گفت: صددرصد این مواد از استان تامین میشود و پیگیریهای لازم برای تامین سیلیس و گچ موردنیاز در استان نیز در حال انجام است و انشاء اله تمام توان ما بر این است که بتوانیم در بهبود شرایط تولید و اقتصاد استان موثر عمل نمائیم.

پیمان حاجیان بیان داشت: نیروهای بومی شاغل در این شرکت دارایی تخصص و مهارت بالایی در زمینه کاری هستند و دوره های آموزشی برای توانمندسازی این نیروها تدارک دیده شده است.

وی در پایان از تلاشها و همکاری دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان برای حل مشکلات این شرکت تشکر و قدردانی کرد.

[gallery ids="36255,36256,36257,36258,36259,36260"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها