یادداشت
گفتگو و گزارش

خادم: 60درصد گازمصرفی استان مربوط به بویراحمد و دنا است/ گازرسانی به 270 روستا در دو سال گذشته/ گازرسانی به مناطق استان خدمات دولت و نظام است نه افراد

خادم: 60درصد گازمصرفی استان مربوط به بویراحمد و دنا است/ گازرسانی به 270 روستا در دو سال گذشته/ گازرسانی به مناطق استان خدمات دولت و نظام است نه افراد

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوسال گذشته به 270 روستای استان گازرسانی شد.

به گزارش افتونیوز، رحمان خادم در نشست با خبرنگاران، افزود: عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستا در حال اخذ مجوز است و با تحقق مجوزها این طرح ها نیز اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه یکهزار و 77 روستای واجد شرایط گازرسانی با در نظر گرفتن جمعیت بالای 20 خانوار و شرایط هزینه ایجاد هر علمک به مبلغ 6 میلیون تومان در استان وجود دارد، اظهارکرد: 511 روستای بالای 20 خانوار استان گازرسانی شده و در مجموع 677 روستا در استان تاکنون گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: درمجموع 677 روستا در استان گازرسانی شده که از این تعداد حدود 270 روستا در این دو سال اخیر گازرسانی شده و گازرسانی حدود 180 روستای استان در دست اجراست

خادم تصریح کرد: از 17 شهر کهگیلویه و بویراحمد حدود 15 شهر گازرسانی شده بود که در هفته دولت ‌شهرهای دیشموک و قلعه‌رئیسی هم گازرسانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در مجموع 3800 کیلومتر شبکه گازرسانی در استان داریم و پوشش دهها روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان در پاسخ به سوالی که برخی از مسئولان و نمایندگان سابق و کنونی گازرسانی به مناطق استان را از جمله عملکرهای خود معرفی و تبلیغ می کنند گفت: همه دستگاهها و افرادی که در کشور فعالیت میکنند در واقع خدمات دولت و نظام را به مردم می رسانند و همه این خدمات را باید خدمات نظام و دولت به مردم دانست نه خدمات افراد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد مشترکین گاز استان عنوان کرد: 183 هزار مشترک گاز در استان داریم که از این تعداد 50 هزار مشترک آن شهری است و این در حالی است که از سال گذشته تاکنون، 20 هزار مشترک به مشترکین گاز در استان افزوده شده است .

خادم بیان کرد: در دو سال اخیر انقلاب بزرگی در گازرسانی به روستاهای استان شروع شد و امیدواریم که سال آینده روستاهایی که واجد شرایط هستند گازرسانی صورت گیرد.

وی با اشاره به هزینه کرد در حوزه گاز، تاکید کرد: اعتبارات ما به شکل کامل از مرکز تامین می شود .

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توسعه هدفگذاری های ایمنی حوزه گاز، اظهارکرد: با توجه به اهمیت ایمنی، نشت یابی تمامی خطوط گاز استان طی سال گذشته عملیاتی شده است .

خادم گفت: همچنین جابه جایی خطوط در مسیر جاده ها به ویژه در شهرستان گچساران اجرایی شد .

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق استان و در فصل سرد افت فشار داشتیم، افزود: افزایش ظرفیت در برخی ایستگاه ها عملیاتی شده و در حوزه شهری نیز کاهش افت فشار با پوشش تا 20 سال آینده در شهر یاسوج اجرایی شد .

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعمیرات اساسی ایستگاه ها نیز عملیاتی شده و با پوشش کاهش هدررفت، هدررفت از 6.9 سال گذشته به 2.6 در سال جاری رسیده است .

خادم با بیان اینکه شرکت گاز استان سیاسی نیست و کار خدماتی انجام می دهد، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک شهروند می توانند ارزیابی و راستی آزمایی این موضوع و تلاش بی وقفه نیروها را رصد کنند .

وی با بیان اینکه قانون مداری محور اصلی فعالیت های شرکت گاز استان است، اظهار کرد: با ایجاد چارچوب و هدفگذاری مطلوب، اصلاحات زیادی برای تحقق بیش از پیش قانون مداری اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیش از 50 میلیارد تومان مطالبات معوقه از مردم استان داریم که از این تعداد 16 میلیارد تومان مطالبات معوق مربوط به CNG های استان به‌ویژه شهرداری‌هاستکه 11 میلیارد تومان از این میزان مربوط به جایگاههای CNG شهرداری یاسوج می باشد، 10میلیارد مطالبات معوق خانگی و مابقی این معوقات مربوط به بخش صنعت استان است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 علی 1397/7/18 21:57:21

    نمایندگان که میگن کار خودشونه،دست این مدیرکل دردنکنه که شجاعت داشت واین حرف وزد آخه پیرزن وپیرمردهای بدبخت که نمیدونند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها