یادداشت
گفتگو و گزارش

قند موجب تسریع روند پیری پوست انسان و التهاب می شود

قند موجب تسریع روند پیری پوست انسان و التهاب می شود

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قند موجب تسریع روند پیری پوست انسان و همچنین موجب آماس و التهاب می شود.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، فاطمه سیاوشیانی پور با تبریک هفته جهانی غذا، اظهار کرد: به طورکلی در مواد غذایی دو نوع قند وجود دارد که شامل قندهای ساده و قندهای پیچیده هستند.

وی ادامه داد: قند پیچیده مدت طولانی تری طول می کشد تا در داخل بدن تجزیه شود و برای بدن سالم تر است و در کربوهیدرات های طبیعی مثل غلات سبوس دار و میوه ها یافت می شود.

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه زنگ هشدار خطرات مصرف بیش از اندازه قند برای انسان به صدا در آمده است، گفت: قند طبیعی موجود در میوه و سبزیجات خوب است و مشکل زمانی آغاز می شود که بیش از میزان توصیه شده قند افزوده شده در غذاها و نوشیدنی ها را مصرف می کنید.

سیاوشیانی پور مصرف قند و شکر را منجر به ابتلا به دیابت، چاقی و مشکلات بسیاری برای سلامتی اعلام و اذعان کرد: بیشتر پزشکان بر این باورند که مصرف قند به تنهایی منجر به ابتلا به دیابت نمی‌شود، اما بعضی از تحقیقات ارتباط نزدیک بین مصرف قند و دیابت را نشان می‌دهند.

این کارشناس تغذیه افزود: دیابت نوع یک و دو، بر روی توانایی بدن برای تنظیم سطح قندخون تاثیر می‌گذارد، اما مصرف قند منجر به دیابت نوع یک نمی‌شود.

وی ابراز کرد: دیابت نوع یک، نوعی بیماری خود ایمنی است که بدن به سلول‌های تولیدکننده انسولین حمله کرده و آسیب به این سلول‌ها توانایی بدن در مدیریت سطح قندخون را تضعیف می‌کند.

سیاوشیانی پور دیابت نوع دو پیچیده‌تر را پیچیده تر دانست و گفت: قند و شکر به طور مستقیم منجر به دیابت نمی‌شود، اما مصرف قند اضافی، وزن را افزایش داده و چاقی عاملی در ابتلا به دیابت است.

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح نمود: افرادی که قند زیاد مصرف می‌کنند، اگر بدن آنها شرایط ابتلا به دیابت را داشته باشد، به این بیماری مبتلا می‌شوند.

سیاوشیانی پور در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که فردی دیابت دارد، مصرف بیش از حد قند، علائم بیماری را تشدید کرده که در این صورت باید سطح قندخون کنترل شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها