یادداشت
گفتگو و گزارش

جعفری نژاد: ورود به مسئله مدیریت منابع آب پسماند و هوا ضروری است/ به روسای ادارات شهرستانی تفویض اختیار شد/ فرماندار لنده: نیاکان ما به محیط زیست خدمت می‌کردند و ما خیانت

جعفری نژاد: ورود به مسئله مدیریت منابع آب پسماند و هوا ضروری است/ به روسای ادارات شهرستانی تفویض اختیار شد/ فرماندار لنده: نیاکان ما به محیط زیست خدمت می‌کردند و ما خیانت

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با فرماندار لنده دیدار کرد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، بمنظور بررسی وضعیت محیط زیستی شهرستان لنده محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برای سومین بار متوالی طی دو ماه گذشته در آخرین روز از مهرماه 97 با فرماندار لنده دیدار کرد.

در این دیدار جعفری نژاد کهگیلویه وبویراحمد را استانی بهرمند , دارای شاخص ها و ظرفیت های بالای طبیعت گردی دانست و گفت: استان معروف به پایتخت طبیعت است و دارای شرایط خاص طبیعت گردی که می طلبد شاخص های مهم بگونه ای تعریف شوندکه از آن بعنوان یک استان شاخص در طبیعت گردی نام برده شود.

این مقام مسئول وجود 2 رودخانه در شهرستان لنده را کم نظیر دانست و گفت:وجود چنین ظرفیت هایی باعث شده , این شهرستان بعنوان شهر پایلوت توسعه پایدار انتخاب شود و این ظرفیت ها وجود دارد که کاری ماندگار دراین شهرستان انجام گیرد.

جعفری نژاد حساسیت در تعریف شاخص ها را ضروری دانست و گفت: توسعه ناپایدار و خوب تعریف نکردن شاخص های آن باعث تهدید سلامت مردم می شود.

وی به رصد شرایط محیط زیستی کشور توسط دکتر کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: ورود جدی فرمانداری ها به شاخص های تعریف شده حفاظت محیط زیست در مسئله مدیریت منابع آب , پسماند و هوا ضروری است .

این مقام مسئول نظارت بر رودخانه های لنده را ضروری دانست و گفت: مجموعه محیط زیست استان و شهرستان می تواند کمک کاری خوب در این زمینه به شهرستان باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود : به روئسای ادارات شهرستانی تفویض اختیار شده در چهار چوب قانون براساس ظرفیت ها با فرمانداران همکاری داشته باشند.

درادامه این دیدار دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده , حضور 3 بار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان طی 2 ماه در آن شهرستان را نشان از دغدغه محیط زیستی جعفری نژاد دانست و گفت: مولفه محیط زیست بعنوان یک شاخص در توسعه پایدار ضروری است و باید به گونه ای عمل گردد که پیوست محیط زیستی برای همه طرح ها الزامی شود.

کریمی نژاد در ادامه خواهان مدیریت مشارکتی جوامع محلی در مسائل شد و گفت: از زمان واگذاری کار به دولت و کم رنگ شدن نقش مردم در مدیریت ها باعث ایجاد تقابلی کاذب شده که با مشارکت مردم هرگونه مشکلی را می توان مرتفع نمود.

در پایان این دیدار فرماندار لنده به طرح های آبخیزداری نیاکان در مراتع اشاره کرد و گفت: نیاکان ما به محیط زیست خدمت کرده اند اما نسل کنونی با نگاه بهر برداری صرف باعث خیانت به محیط زیست شده است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها