یادداشت
گفتگو و گزارش

حجم زیاد پلاستیک در دریاها و اقیانوس‌ها نگران کننده است/ فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست ضروری است

حجم زیاد پلاستیک در دریاها و اقیانوس‌ها نگران کننده است/ فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست ضروری است

محیط زیست، میراث مشترک بشریت بوده و حفظ حقوق محیط زیست، ضرورتی ملی و بین المللی است با این وجود اغلب مردم با طبیعت نامهربان هستند.

رفتار کنونی برخی انسان ها با این موهبت رایگان خدادادی از سر انصاف نبوده و تخریب و آلوده کردن طبیعت و ریختن زباله در آن بلایی است که رفع آن، همتی وافر می خواهد.

محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه برنامه پاکسازی محور یاسوج اصفهان که بمناسبت نکوداشت هفته پدافند غیر عامل با حضور تشکل نهضت سبز زاگرس یاسوج برگزار شد گفت: پسماند به ویژه بحث پلاستیک ها در طبیعت بسیار جدی شده است و حتی اکنون حجم زیاد پلاستیک در دریاها و اقیانوس ها نگرانی هایی را به همراه داشته است.

وی گفت :رهاسازی پلاستیک در محیط طبیعی علاوه بر اینکه چهره زیبای طبیعت را زشت می‌کند آثار تخریبی فراوانی هم برای محیط زیست دارد که در این زمینه نیاز به مشارکت تمام اقشار جامعه در مدیریت پسماند و فرهنگ‌سازی آن وجود دارد.

جعفری نژاد فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست را ضروری دانست و گفت: اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی تلقی نموده و هر شخص در هر جایگاه و هر مکانی که باشد وظایف ذاتی و انسانی دارد نسبت به حفظ محیط زیست حساس باشد.

در راستای اهمیت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل اداره کل حفاظت محیط زیست استان دوره آموزشی ”بیو توروریسم تهدیدات زیستی در حوزه های انسان ,دام و گیاه را با حضور اساتیدی از دانشگاه برای مجموعه کارکنان برگزار کرد.

[gallery ids="38378,38379,38380,38381,38382"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها