یادداشت
گفتگو و گزارش

اجرای مانور ساعت صفر/ پیمانکار و ناظر بیت المال را هدر دادن

اجرای مانور ساعت صفر/ پیمانکار و ناظر بیت المال را هدر دادن
وحید محمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگارافتونیوز اظهار کرد: به منظور سنجش آمادگی و سرعت عمل دستگاه‌های خدمات رسان و با محوریت واحد بحران اداره کل راه و شهرسازی استان مانور ساعت صفر در کلیومتر ۱۴ جاده یاسوج به اصفهان و با مشارکت فعال ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان، صدا و سیمای مرکز استان، اورژانس ۱۱۵ و اورژانس هوایی ۱۱۵، هلال احمر، پلیس راه، سازمان آتش نشانی و آرامستان شهرداری یاسوج و ... برگزار شد.

محمدی‌تبار با تشکر از سرعت عمل و انسجام دستگاههای خدمات رسان استان افزود: هماهنگی و سرعت عمل موثر در کنترل بحران‌ها بسیار مهم است.

وی در ادامه به دستگاه‌های خدمات رسان استان توصیه و تاکید کرد که مهمترین نیاز جامعه ما توسعه آموزش و فرهنگ سازی در رابطه با کنترل بحران‌هاست و برگزاری کارگاههای آموزشی و مانورهای آموزشی می‌تواند کمک موثری در ایفای نقش بهتر و موثر‌تر دستگاههای مسئول داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: سپس از همان محل برگزاری مانور ساعت صفر در راس هیاتی متشکل از کارشناسان و معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اداره کل راه و شهر سازی مستقیم به بخش زیلایی شهرستان بویراحمد یعنی نقطه صفر مرزی استان با استان چهارمحال و بختیاری عزیمت کردیم تا از نزدیک شاهد وضعیت راههای مواصلاتی و روستایی بخش مارگون و زیلایی باشیم و آثار باران‌های سیل آسای اخیر و همچنین وضعیت قطعی خطوط ارتباطی چند روستا در بخش زیلایی شهرستان بویراحمد را بررسی کنیم.

محمدی‌تبار با تشکر از معاونت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون اداره کل راه و شهرسازی و تلاش‌ها و همراهی‌های آن‌ها گفت: در مسیر صعب العبور ‌و کوهستانی متاسفانه حدود ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت خراب و نیاز به روکشی جدید دارد و واقعا بایدنسبت به ناظر و پیمانکاری که در سنوات قبل اینگونه بیت‌المال را هدر داده‌اند تاسف خورد.

وی افزود: در ادامه مسیر برخی نقاط حادثه خیز که به علت شدت بارندگی‌های اخیر آسیب دیده بودند توسط ماشین‌آلات و پرسنل اداره کل راهداری اصلاح و رفع مشکل شد.

محمدی تبار گفت: در روستای‌های موشمی سفلی ۴ پل تازه ساخته شده که متاسفانه در بارندگی های اخیر بغلک‌های آنها آسیب دیده بوده ولی با همت مسئولین راه و شهرسازی و راهداری و همچنین پیگیری و همکاری دهیار و اهالی روستا مشکل رفع شده است و در حال حاضر قطع راه‌های ارتباطی نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران گفت: جلسه ای در منزل دهیار و مسئول کتابخانه روستا با حضور پیمانکار پروژه، معاون اداره راه و شهرسازی و معاون و کارشناس اداره راهداری، دهیار و برخی معتمدین روستا برگزار کردیم و ریز مشکلات  فنی و اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: پیمانکار قول داده که هر چه سریعتر کار را پیش ببرد و اعتبار خوبی (حدود ۵ میلیارد تومان) این پروژه دارد و از اول سال جاری قرارداد منعقد شده و جای نگرانی نیست و  با نظارت و دقت دستگاه‌های ذی ربط و همدلی و تحمل مردم و همکاری مسئولان محلی هر چه سریع‌تر شاهد اتمام این پروژه باشیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها