یادداشت
گفتگو و گزارش

آمادگی آموزش و پرورش بویراحمد در اجرای طرح همیار آب/نقش پررنگ فرهنگیان در ترویج مصرف بهینه آب

آمادگی آموزش و پرورش بویراحمد در اجرای طرح همیار آب/نقش پررنگ فرهنگیان در ترویج مصرف بهینه آب

آموزش و پرورش بویراحمد آمادگی خود را در اجرای طرح همیار آب اعلام کرد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد  کارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه آموزگاران مقطع ابتدایی شهر یاسوج برگزار شد.

آناهیتا مرادیان در ابتدای این کارگاه آموزشی با اشاره به اهمیت ترویج مصرف بهینه آب بین اقشار مختلف بویژه دانش آموزان اظهار کرد: دوران کودکی ونوجوانی بهترین دوران برای آموزش مباحث فرهنگی و اجتماعی است و در این بین نقش معلمان ابتدایی بسیار مهم و اثرگذار است.

مرادیان با تقدیر از رویکرد فرهنگی مدیرعامل و مجموعه آب و فاضلاب استان در تبیین مسائل مرتبط با آب عنوان کرد: برگزاری طرح همیار آب و کارگاه های آموزشی و توجیهی مختلف نمونه بازر این فعالیت ها است که به نوبه خود اثرگذاری خود را نشان خواهد داد.

وی عنوان کرد: مصرف بی رویه و هدر رفت آب به چالشی جدی تبدیل شده است و به همین دلیل باید با ابزار مختلف به سمت کاهش اثرات کم آبی حرکت کنیم.

مرادیان با بیان اینکه همه شهروندان در قبال کم آبی و مشکلات بوجود آمده مسئول هستند عنوان کرد: برای برون رفت از این وضعیت همه باید احساس مسئولیت کنیم.

وی با بیان اینکه آموزرش و پرورش بویراحمد تاکنون در زمینه برگزاری طرح های مخالف فرهنگی در کنار آب و فاضلاب و سایر شرکت های خدمات رسان بوده است، تصریح کرد: ظرفیت آموزش و پرورش از بهترین ظرفیت ها برای انجام امور فرهنگی است.

*همکاری موثر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح همیار آب/اجرای طرح همیار آب در بیش از 300دبستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در کارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه آموزگاران مقطع ابتدایی شهر یاسوج اظهار کرد: آموزگاران همواره در پیشنانی ترویج مسائل فرهنگی به نسل های آینده و دانش‌آموزان قرار داشته اند.

 سیدعلی لدنی نژاد هدف از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را آشنایی هرچه بیشتر قشر فرهنگی با واقعیت ها در زمینه آب دانست و گفت: باید از طرق مختلف این هشدار به مردم و نسل های آینده داده شود. وی با بیان اینکه طی دهه اخیر شاهد کاهش شدید منابع آبی بوده ایم، عنوان کرد: علاوه بر تغییرات اقلیمی و بروز پدیده خشکسالی، استفاده بی رویه از منابع آبی موجب ایجاد وضعیت کنونی شده است. لدنی نژاد حرکت در مسیر باورپذیری و ایجاد حس مسئولیت پذیری در زمینه کم آبی را از اصلی ترین اهداف برنامه های فرهنگی دانست و گفت: پذیرش واقعیت های موجود در زمینه کم آبی می تواند اثرگذاری هرچه بیشتر در این زمینه داشته باشد. وی در ادامه با بیان اینکه طرح همیار آب به عنوان یک از پنج طرح موفق در وزارت نیرو در زمینه فرهنگی بوده است، یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان نیز به نوبه خود توانسته با همکار آموزش و پرورش استان از استان های پیش رو در زمینه اجرای طرح همیار آب باشد. وی همکاری مجموعه آموزش و پرورش و معلمان را در ترویج مصرف بهینه آب و اجرای طرح همیار آب بسیار مهم دانست و گفت: طرح همیار آب سال گذشته در بیش از 300 دبستان و پیش دبستانی اجرا شد و از آذر ماه جاری نیز طرح همیار آب در مدارس ابتدایی شهرهای استان مجددا آغاز خواهد شد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها