یادداشت
گفتگو و گزارش

چرا برخی سایت‌های استانی فیلتر شد؟ / پاسخ مزارعی به پرسشهای دانشجویان دانشگاه یاسوج

چرا برخی سایت‌های استانی فیلتر شد؟ / پاسخ مزارعی به پرسشهای دانشجویان دانشگاه یاسوج

روز یکشنبه 18 آذر 97 رئیس کل دادگستری استان در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

به گزارش افتونیوز، مزارعی که به دعوت دانشجویان در جمع آنها حضور یافته بود مبارزه با فساد را از وظایف ذاتی دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: تکلیف و رسالت بنده اقتضاء می کند جلوی هر مفسده ای را بگیرم و با هر صدمه ای که به مسیر دانشجوی روشنگر و هدایت گر زده شود، برخورد کنم.

فیلتر کردن سایتها احتیاجی به هیئت منصفه ندارد

رئیس کل دادگستری استان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر فیلتر کردن سایتها بدون حضور مدیران مسئول آنان در دادگاه که باید با حضور هیئت منصفه برگزار شود، گفت: فیلتر کردن سایتها در حوزه دادستانی است و رسیدگی به جرایم ارتکابی مطبوعات و فضای مجازی نیاز به هیئت منصفه دارد.

مدعی العموم بررسی می کند که آیا خبرهای منتشر شده کذب هست یا نه. وی بررسی می کند که آیا اخبار منتشر شده عنوان مجرمانه نشر اکاذیب داشته باشد و اگر کسی هم شاکی نشود طبق قانون مدعی العموم حتی بدون شکایت اشخاص می تواند خود شاکی باشد و اخبار انعکاس یافته را در محاکم بررسی کند.

وقتی سایتی خبر می زند که فلانی بچه شو استخدام کرد یا فلانی ماشین مدل بالا داره... این موضوع در حیطه اختیار مدعی العموم است که آیا خبر منتشر شده در سایتها کذب است. 

صحت و سقم باید توسط سایتها بررسی شود. وقتی از قول کسی شما به دروغ خبری را منتشر می کنید یا معاونت یا مباشرت در نشر خبر کذب می شود. فیلتر کردن سایتها به درخواست من نبوده. نه شاکی شدم و نه حتی دستوری دادم.

اما مدعی العموم طبق قانون رسیدگی به تخلفات خود شاکی شده و دستور فیلتر کردن سایتها را داده است.

با سرمایه‌گذاری مخالف نیستیم/ فرزندانم را از کار در کهگیلویه و بویراحمد و فارس محروم کردم

در این جلسه یکی از دانشجویان دانشگاه یاسوج در خصوص پتروشیمی سقاوه سوال کرد و گفت: آقای مزارعی آیا از استخدام های فله ای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر دارید؟

این دانشجو ادامه داد: چرا حکم انفصال از خدمت فلان مسئول تعلیق شد؟

وی افزود: کارگران شهرداری یاسوج تا کی باید در کف خیابان ها به دنبال مطالبات خودشان باشند؟

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این دانشجو، اظهار کرد: از صراحت کلام تان خوشم آمد و تشکر می کنم. دست ما جلوی در خانه های مردم و شما جوانان دراز است برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی نه شخصی. در همه دستگاه های دولتی دستگاه نظارتی، بازرسی و حراست است . دانشگاه ها واحدهای نظارتی دارد. دستگاه قضا را باید سدی ببیند در مقابل سدهای که سریز شده اند. قوه قضائیه را متولی کلیه امور ندانید. و باید این نگاه را تعدیل کنید. استخدام های فله ای و به تعبیر ما استخدام های بدون ضابطه در استان تحت تعقیب قرار گرفتند و با بعضی از مدیران در این رابطه هم برخورد کردیم.

مزارعی در ادامه با بیان اینکه شاید فردا بعد از صحبت هایم مورد انتقاد قر ار بگیرم، اظهار کرد: با توجه به بافت عشیره ای و قومی استان یک نفر استخدام فله ای هم باید با حساسیت برخورد شود.

وی گفت: مزارعی که روزی از استان خواست بروید به اندازه یک قلم زیادتر برد، خیانت کرده است. اگر بررسی کنید که یکی از فرزندان و طایفه من استخدام شده من خائن هستم. آن که حقش است باید بیاید سر کار نه کسی که مزارعی را دارد.

بی اطلاع از هیچ جا نیستیم. بحث مسائل قومی باعث شده که اطلاعات دیر تر به ما برسد و قطعا با استخدام های بدون ضابطه را برخورد می کنیم و سازمان بازرسی پای کار است.

ما با سرمایه گذاری مخالف نیستم و دست هر کس بخواهد سرمایه گذاری کند می بوسیم، اولین مدافع سرمایه گذاری در سقاوه ما بودیم و نباید چرخ هیچ کارخانه ای تعطیل شود. اما سرمایه گذاری باید ضابطه مند و در چارچوب باشد.

در بررسی که علوم پزشکی انجام داده به دلیل 17 بند اجرای پتروشیمی سقاوه توجیح ندارد. و در جریان بررسی مدارک پتروشیمی سقاوه به سند جعلی 100 میلیارد تومانی رسیدیم.

علی رغم میل باطنی به استان کهگیلویه و بویراحمد آمدم و تکالیفی بر عهده دارم و با تمام جان به نظام اسلامی خدمت می کنم. هر جا خلافی کردم آن را فریاد بزنید.

من نه ابوقداره را می شناختم، و نه او را دیده بودم، اولین بار در یاسوج او را برای اولین بار دیدم، ایشان با فردی در یاسوج بر روی مسائل مشکلاتی داشتند که زهرا مزارعی وکیل ابوقداره شد، در تعزیرات حکومتی، دختر و پسرم هر دو وکیل هستند.

 به فرزندانم که وکیل هستند گفتم حق ندارید در استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی فارس وکالت قبول کنید. و وقتی فهمیدم که آنها در تعزیزات حکومتی که ربطی به دادگستری هم ندارد، پرونده ای برداشته اند با زهرا مزارعی تماس گرفتم و ایشان فوراً از این پرونده استعفا داد. اتفاقاً نتیجه پرونده هم به نفع طرف مقابل ابوقداره شد.

هر کس دید یکی از بستگان من در دادگستری استان استخدام شده و یا وکالتی دارد، آن را فریاد بزنید. من پژو مدل 83 دارم و هیچ خودروی غیر از این ندارم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها