یادداشت
گفتگو و گزارش

تنبیه بدنی دانش آموزان خردسال توسط یکی از مدیران مدارس ابتدایی چرام/ترس دانش آموزان از مدیر مدرسه/ملاک انتخاب این مدیران چیست؟

تنبیه بدنی دانش آموزان خردسال توسط یکی از مدیران مدارس ابتدایی چرام/ترس دانش آموزان از مدیر مدرسه/ملاک انتخاب این مدیران چیست؟
این روزها با کوچک‌ترین جست‌وجوی کلمات کلیدی همچون «تنبیه»، «معلم» و «خشونت» در فضای مجازی، اخبار، تصاویر و فیلم‎های ضبط‌شده توسط گوشی های موبایل از رفتارهای خشونت‌آمیز و تنبیه‎های بدنی برخی معلمان به چشم می خورد. این شرایط در حالی اتفاق می افتد که مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش به‌صراحت اعلام کرده اند: «قانون اجازه تنبیه بدنی دانش‌آموز را به هیچ عنوان به همکاران فرهنگی نمی‌دهد. درقانون، تنبیه بدنی در مدارس ممنوع اعلام‌ شده و در مورد حکم افرادی که تنبیه بدنی بر دانش‌آموزان انجام می‌دهند اعم از مدیر مدرسه، ناظم، معلم و مسئولانن مدرسه با توجه به اینکه قانون این موضوع را ممنوع اعلام کرده و تخلف می‌داند، کسی که آن را نقض کند باید در هیات بررسی و تخلفات اداری برای آنها تصمیم‌گیری و حکم صادر شود؛ یک روانشناس اجتماعی با تاکید بر اینکه تنبیه فیزیکی و جسمی نمی تواند نتیجه مثبت داشته باشد گفت: افت تحصیلی، از بین رفتن قداست شغل معلمی، کاهش اعتماد و عزت نفس دانش آموزان، شیوع رفتارهای بزهکارانه در بزرگسالی، عدم استقلال و از دست دادن امنیت از مهم ترحین پیامدهای روحی و روانی نتبیه بدنی دانش آموزان است که می تواند زندگی فردی و اجتماعی آنها را در دوران مدرسه وحتی بزرگسالی تحت قرار بدهد که در بسیاری از مواقع جبران ناپذیر نیز خواهد بود. در حالیکه این روزها انتقاد از وضعیت آموزشی و تربیتی در مدارس چرام و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرام به اوج رسیده است از آن سو شاهد هستیم که این مدیریت با بکارگیری مدیران ضعیف و بی اطلاع از قوانین با تنبیه دانش آموزان خردسال در مدارس ابتدایی علاوه بر انجام این عمل وحشیانه که موجب صدمات جسمی به دانش آموزان شده است از نظر روانی و روحی این دانش آموزان و اولیا آنها را تحت تاثیر گذاشته به طور که طبق گفته برخی از اولیا عوارض این تنبیه ها روی درس و مشق بچه ها هم تاثیر گذاشته است. بنا بر گزارش های واصله  در یکی از مدارس ابتدایی شهر چرام مدیر این مدرسه با استفاده از ابزار تنبیه مانند شیلنگ و چوب به تنبیه بدنی دانش آموزان پرداخته است که با اعتراض اولیا این دانش آموزان به مدیریت آموزش و پرورش چرام آنها منتظر برخورد قانونی با این مدیر مدرسه هستند. تصویر آرشیوی از تنبی بدنی دانش آموز کرجی
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها