یادداشت
گفتگو و گزارش

لدنی‌نژاد: بیش از 99 درصد مردم استان به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند/ تصفیه‌خانه اضطراری یاسوج در تابستان افتتاح می‌شود

لدنی‌نژاد: بیش از 99 درصد مردم استان به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند/ تصفیه‌خانه اضطراری یاسوج در تابستان افتتاح می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از پوشش ۹۹.۸ درصدی جمعیت شهری این استان از آب آشامیدنی خبرداد.

به گزارش افتونیوز به نقل از ایسنا، سید علی لدنی نژاد در نشست با خبرنگاران افزود: ابنیه تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج بالای ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد و تلاش می شود که تا ابتدای تابستان تحقق کامل پروژه را با اجرای استاندارد طرح داشته باشیم.

وی با بیان اینکه محدودیت اعتباری و تحریم خرید تجهیزات الکترومکانیکال بر اجرای تصفیه خانه اثر گذار بوده است، اظهار کرد: در این راستا پیگیری و تلاش در بخش های مختلف برای تامین و تجهیز تصفیه خانه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهل سالگی انقلاب، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب حدود هفت هزار مشترک آب در شهرهای استان داشتیم و در حالی که هم اکنون با تلاش های انجام گرفته، ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ مشترک آب در استان از خدمات آب آشامیدنی سالم بهره مند شده اند.

لدنی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر ۹۹.۸ جمعیت شهری این استان تحت پوشش آب آشامیدنی است.

وی ادامه داد: در سال ۷۱، کل طول شبکه و خطوط انتقال ما ۱۹۵ کیلومتر بوده اما در حال حاضر ۱۸۲۰ کیلومتر شبکه انتقال در استان ایجاد شده و ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین در حال حاضر ۷۶ منبع تامین آب در استان داریم که ۶۶ مورد آن چاه، ۷ فقره چشمه و یک منبع تامین از سد کوثر است.

لدنی نژاد با بیان اینکه در بدو تاسیس شرکت های آب و فاضلاب ۱۵ باب مخزن که اکثرا غیراستاندارد و فلزی بوده در استان داشتیم، تاکید کرد: در حال حاضر ۱۳۱ هزار متر مکعب مخزن بتنی استاندارد در حال فعالیت و بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب وضعیت فاضلاب در استان صفر بود، بیان کرد: در حال حاضر پنج شهر یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، سی سخت و چرام زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند که پوشش ۲۹.۵ درصدی در حوزه فاضلاب استان را داریم. ۴۴۵ کیومتر طول شبکه اجرا شده فاضلاب در استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ایجاد زیرساخت های فاضلاب در چند شهرستان دیگر خبر داد و گفت: در حوزه اصلاح شبکه، ۳۰ درصد از شبکه آب شهرهای استان فرسوده بوده که ۷۰ میلیارد تومان برای بهسازی آن اعتبار نیاز است.

لدنی نژاد با بیان اینکه اصلاح شبکه نیز به شکل منظم در حال اجراست، افزود: سالانه بین ۳۰ تا ۷۰ کیلومتر شبکه در استان بازسازی می شود.

وی اضافه کرد: در شهرهای کوهستانی و با توجه به اختلاف ارتفاع باید زوم بندی شبکه عملیاتی شود، برنامه ریزی های اجرایی در این بخش نیز انجام شده است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها