یادداشت
گفتگو و گزارش

جذب‌شدگان علوم پزشکی یاسوج؛ به نام نمایندگان به کام مسئولان دانشگاه ! / تبدیل وضعیت خلاف قانون سه نیروی شرکتی

جذب‌شدگان علوم پزشکی یاسوج؛ به نام نمایندگان به کام مسئولان دانشگاه ! / تبدیل وضعیت خلاف قانون سه نیروی شرکتی

با تغییر دولت در سال 92 و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تغییرات مدیریتی نیز در دانشگاه علوم پزشکی استان اتفاق افتاد. دکتر رضا چمن از پزشکان خوشنام استان سکان این دانشگاه را در دست گرفت و توانست در دوران زمامداری، نام نیکی از خود به جای بگذارد. تعامل مطلوب با نمایندگان و استاندار، ارتباط مفید و موثر با وزارت بهداشت و همچنین توزیع امکانات و فرصتها به صورت عادلانه در سطح استان از جمله ویژگی هایی چمن بود که برای همگان قابل مشاهده و لمس بود.

پس از وی نیز سکان دانشگاه علوم پزشکی به دکتر ایلامی رسید. وی که در دولت احمدی نژاد معاون درمان همین دانشگاه بود، در این دولت نیز با تلاش و نظر مثبت نمایندگان به ریاست دانشگاه منصوب شد. از بدو این انتصاب تا کنون، نیروهای بسیاری تحت عنوان شرکتی و خدماتی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جذب شده اند که بیشتر آنها در جای خود نیز فعالیت نمی کنند.

موضوع جذب نیرو از سال گذشته و با زمزمه‌های افتتاح بیمارستان دکتر جلیل یاسوج و بیمارستان باشت نیز شدت گرفته و به بهانه‌های مختلف نیروهایی جذب شد. در بررسی یکی از لیستهای استخدامی نیروهای شرکتی که در فضای مجازی نیز منتشر شد (اسامی و وابستگی‌های نیروهای جذب شده با نمایندگان و مدیران دانشگاه محفوظ و موجود است) در جلوی برخی از اسامی جذب شده ها عنوان «نیروی سفارش شده نماینده» قید شده است. در این لیست با اندکی تامل می توان دریافت که بخشی از نیروهایی که ظاهرا به اسم نمایندگان جذب دانشگاه شده اند در واقع از اقوام و اقاریب مدیران و یا دست اندرکاران مجموعه علوم پزشکی یاسوج بوده اند.

مشخص نیست که آیا نمایندگان هر سه حوزه انتخابیه از این موضوع مطلع هستند یا نه ولی چیزی که اتفاق افتاده بنظر می رسد سواستفاده ای است که از نام نمایندگان در این استخدامهای شرکتی و خدماتی شده است.

نمایندگان محترم مجلس که احتمالا مراجعات متعددی دارند نیز ممکن است نامه ای به افراد داده باشند اما چیزی که محتمل است خط دادن برخی از داخل مجموعه دانشگاه به افراد فامیل و خویش و قوم هست که بتوانند فردا روزی این استخدامها را به عنوان «سفارش نماینده» توجیه کنند.

موضوع دیگر این که برخی از نیروهایی که به عنوان شرکتی و خدماتی جذب شده اند در واقع در جای دیگری به فعالیتی دیگر مشغول هستند. افرادی که در کلینیک های بهداشتی و درمانی در سطح استان نه به عنوان نگهبان یا آبدارچی بلکه به عنوان بهیار و کمک بهیار مشغول فعالیتهای درمانی هستند که مشخص نیست در صورتی که اتفاق ناخوشایندی رخ دهد چه کسی یا کسانی پاسخگو خواهند بود.

سال گذشته و در پی فشارهای مجموعه استانداری و نهادهای نظارتی آزمون جذب نیروهای شرکتی با هیاهو و تبلیغات فراوان از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد و علیرغم اینکه تا کنون دو معاون مربوطه در این خصوص تغییر کرده اند و بسیاری از افراد بدون آزمون جذب شده اند هنوز وضعیت پذیرفته شدگان این آزمون مشخص نشده است؟! رئیس دانشگاه قبل از سفر وزیر بهداشت اعلام این نتایج را به نیمه دوم دی ماه حواله داد و ناگفته مشخص بود که با این کار میخواهد از اعتراض پذیرفته شدگان و خانواده های آنان در حضور وزیر خودداری شود.

در یک اقدام دیگر سه نفر از نیروهای نورچشمی نیز از وضعیت شرکتی به قراداد کار معین تبدیل شده اند. این در حالی است که طبق قانون و بخشنامه خود وزارت بهداشت و نامه صریح معاون انسانی وزارتخانه تبدیل وضعیت نیروها تحت هر عنوان غیرقانونی است. (اسامی این سه نفر و نامه معاونت انسانی وزارتخانه موجود است)

در مطالب آتی به وضعیت افرادی که از شهرستان ممسنی و بدون آزمون جذب شده اند نیز پرداخته می شود.

حال چند سوال مطرح می شود:

آیا نمایندگان مجلس در هر سه حوزه انتخابیه از این موضوع استخدامی‌های که به نام آنها انجام می‌شود اطلاع دارند؟

آیا نمایندگان و دستگاههای نظارتی استان تاکنون نسبت به حل مشکل افرادی که در آزمون استخدامی پذیرفته شده اند و هنوز جذب و دعوت به کار نشده اند مکاتبه یا تماسی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی داشته اند؟

چرا علیرغم نامه معاونت وزارت بهداشت مبنی بر غیرقانونی بودن تبدیل وضعیت نیروها، سه نفر از نیروها با دستور رئیس دانشگاه تبدیل وضعیت از شرکتی به قراردادی شده اند؟

این سایت خبری آماده دریافت و انتشار پاسخ نمایندگان محترم و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌باشد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 سی سخت 1397/10/17 16:47:34

    آخه تا کی بی عدالتی یه سر به شبکه بهداشت سی سخت بزنید ببینید چقدر بی نظمی موج میزنه آقایان آراسته و معاونش گوششونو دادند دست یه مشت جوان تازه کار که با سفارش در این شبکه مشغول کارند و حق دیگران را خوردند تو این شبکه ماماها هر وقت دلشون بخواد میان سر کار و هر وقت بخوان میرن تونه استراحت اینم شد خدمت به مردم مردم از عملکرد این شبکه بی نظم ناراضی هستند.

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1397/10/17 12:14:26

    تا زمانی که به عده نژاد پرست ....... این استان هستند هیچ کس روی خوشی نمبینه،و همیشه استان به جای پیشرفت پس رفت میکنه،

    پاسخ
  • 3 و 1397/10/17 11:56:2

    کجای کارید شما؟ تو همین مدت چندین نفرو شرکتی کردن اونم نیروی تخصصی مثل پرستار ک این افراد حتی تو آزمون هم نمره نیاورده بودن

    پاسخ
  • 4 بویر احمدی 1397/10/17 11:25:27

    فامیل های زارع و تاجگردون و هاشمی،بومی استان و لر هستند بقیه مردم استان تبعه افغانستان هستند،باید همین که اجازه بهمون میدن نفس بکشیم،راضی باشیم

    پاسخ
  • 5 گچساران 1397/10/17 11:16:29

    تاجگردون استان قلمرو فامیلش کرده، استخدام های گچساران که 100 درصد مال فامیلاش، استخدام های استان هم بالای 80 درصد مال فامیلاش،

    پاسخ
  • 6 امید 1397/10/17 11:10:54

    به حال استان باید خون گریست،وقتی نماینده هاش بانی تخلف و رانت و تبعیض هستند

    پاسخ
  • 7 کارمند 1397/10/17 10:34:14

    ..... و دار دستش دانشگاه رابه گند وتباهی کشیده اند،بالادستهالطفاًدست بکارشوند.اجرکم عندالله

    پاسخ
  • 8 ناشناس 1397/10/17 10:8:33

    ككا جان علوم پزشكي كلا به كام نمايندگان هست الته بيشتر يك نماينده خاص! ايلامي براي ماندن تا حالا دست به هر كاري زده تا نظر نماينده ها را جلب كنه و مي دونه كه بايد كدخداي ده را ببينه تا بتونه صندليش و متعلقات صندليش حفظ كنه. البته تحليلتون از اين نظر درسته كه همه اين خرابكاريهاي علوم پزشكي به پاي نماينده ها نوشته مي شه.

    پاسخ
  • 9 مسعودی 1397/10/17 9:35:0

    آقاجان پاسخ سوال مشخص است خیلی بیشتر از اینها هم ایلامی به نماینده ها باج داده است و نمایندگان هم مدیر خوب براشون کسی هست که سفارش پذیر باشه پس خودتان را خسته نکنید.

    پاسخ
  • 10 واقع 1397/10/17 8:13:45

    دقیقا همه نمایندگانن تنها مطلع هستند بلکه با سفارش اکید خودشان اینکارصورت مییر..خصوصا در گچساران وباشت هیچ مسئولی بدون اجازه تاجگردون آب هم نمیخوره

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها