یادداشت
گفتگو و گزارش

بازدید سرزده معاون استاندار از نحوه توزیع گوشت منجمد گوسفندی/ بازار گوشت قرمز یاسوج، امروز آرام بود

بازدید سرزده معاون استاندار از نحوه توزیع گوشت منجمد گوسفندی/ بازار گوشت قرمز یاسوج، امروز آرام بود

در حالی امروز در برخی نقاط مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، گوشت بره ۵۴ هزار تومانی گرم به گیشه قصابی‌ها برگشته بود که بیش از ۱۰ تن گوشت منجمد گوسفندی نیز در شهرستان‌های مختلف این استان در حال توزیع بوده و عطش بازار با صف‌های طولانی کم شده است اما نگرانی از ضعف نظارت‌ها در توزیع گوشت دولتی همچنان وجود دارد.

به گزارش افتونیوز ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز هم در بازدیدی سرزده از بازار گوشت قرمز این استان به صورت نامحسوس عملیات توزیع ۱۰ تن گوشت گوسفندی منجمد در شهر یاسوج را نظارت کرد.

چندین عامل معرفی شده از سوی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت با وجود دریافت حواله گوشت ولی مغازه‌های خود را بستند و پاسخگوی مردم هم نبودند؛ موضوعی که سالار حسین‌پور، معاون اداره‌کل صمت می‌گوید برخی عاملین معرفی شده به شرکت پشتیبانی امور دام، برای دریافت گوشت خود مراجعه نکردند ولی هیچ گوشتی از شبکه توزیع خارج نشده است.

وی سهمیه گوشت منجمد گوسفندی برای شهرستان بویراحمد را سه تن و ۷۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و از شفاف‌سازی نحوه توزیع آن در بازار خبر داد.

با وجود این توضیحات اما به نظر می‌رسد، برخی عاملینی که از سوی این اداره‌کل برای توزیع گوشت قرمز و حتی مرغ معرفی می‌شوند، اهلیت لازم را ندارند و همین موضوع به اعتماد مردم ضربه می‌زند.

برای هر عامل توزیع گوشت دولتی، یک ناظر و بازرس مشخص شده اما امروز و در این بازدید سرزده بسیاری از این بازرس‌ها نیز پاسخگوی خبرنگاران نبودند.

امروز در شهر یاسوج فقط در سه نقطه شهر یاسوج، گوشت قرمز گوسفندی با قیمت دولتی توزیع شد اما در سایر نقاط اعلام شده از سوی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت توزیعی انجام نشده است.

در نقاطی که گوشت دولتی منجمد توزیع شد،، به ویژه در قصابی عشایر در میدان عدل،(پاداشیان) توزیع گوشت روند قابل قبولی داشت و خریداران راضی بودند.

نکته قابل توجه اینکه در بسیاری از قصابی‌های شهر، انواع گوشت قرمز توزیع می‌شد و بدون اینکه شاهد ازدحام جمعیت باشیم، بازار کمبود محسوسی نداشت.

فروش گوشت گرم بره به قیمت هر کیلوگرم ۵۴ هزارتومان از دیگر نکات بارز بازدید امروز بود که در قصابی آقای معصومی روبروی هتل ارم، قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار رعایت می‌‌شد و این نشان از این داشت که در یاسوج هم می‌شود گوشت تازه قرمز را به قیمت قانونی ۵۴ هزار تومان فروخت.

در ماه اخیر با محوریت معاون اقتصادی استاندار، انواع گوشت گرم و منجمد وارد بازار شد و به نظر می‌رسد اگر اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت شٌل نگیرد و عاملین پاکدست و اهلیت‌دار را برای توزیع گوشت دولتی معرفی کند، شاهد سامان گرفتن این کالای پرطرفدار در سبد غذایی مردم خواهیم بود.

موضوعی که آقای گوهرگانی و استاندار این استان باید به آن توجه کنند و بدانند که اگر عاملین توزیع اهلیت لازم را نداشته باشند، هیچ گوشتی دست مصرف‌کننده واقعی نخواهد رسید.

گوهرگانی در همین زمینه گفته است که تزریق گوشت گرم و منجمد به بازار به شرطی می‌تواند موثر و مستمر باشد که ناظران صنعت و معدن پای کار باشند و شاهد عرضه خارج از شبکه گوشت نباشیم.

وی گفت: ۱۰ تن گوشت منجمد گوسفندی با کیفیت بسیار خوب وارد بازار استان شده که در حال توزیع است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها