یادداشت
گفتگو و گزارش

ناتوانی دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به یک سوال ساده!

ناتوانی دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به یک سوال ساده!

دانشگاه علوم پزشکی شاید یکی از مهمترین دستگاه هایی است که تعداد زیادی از عوامل اجرایی آن دارای سطح سواد بسیار بالایی هستند به گونه ای که در این دستگاه به هر کسی برسید یا واژه دکتر بکار برده می شود یا مهندس! جمع شدن کلکسیونی از تحصیلکردگان با رشته ها و درجات متفاوت علمی اما این دستگاه را در برنامه ریزی برای برخی از اقدامات ساده و معمولی دچار مشکلاتی عمده می کند تا جایی که به قیمت عزل و نصب های اجباری و فوریتی تمام می شود!

ناتوانی در پاسخ به یک سوال ساده!

یکی از موارد چالش بر انگیز این روزهای دانشگاه علوم پزشکی استان مربوط به اعلام نتایج نهایی یک آزمون است ! بکارگیری نیروهای شرکتی که در اصل یک اقدام پیمانکاری است و خود پیمانکار باید با توجه به نیاز پیمان اقدام به بکارگیری نیرو کند نهایتا با دخالت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی به رقابتی نفسگیر و پر چالش تبدیل شد به گونه ای که هنوز و پس از گذشت حدود یکسال ، نتایج آزمون آن در هاله ای از ابهام قرار دارد و اکنون همه ی مسئولین این دانشگاه از پاسخ دادن به این سوال ساده که " نتایج آزمون شرکتی دانشگاه علوم پزشکی کی اعلام می شود؟" درمانده اند!

تابناک کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا سعی کرد بدون از حاشیه به موضوع ورود کرده و بطور منصفانه فضای رسانه را در اختیار پذیرفته شدگان آزمون و البته معترضان از یک طرف و مسئولین دانشگاه از طرف دیگر قرار دهد . انتشار مصاحبه های متعدد با مسئولین دانشگاه و انتشار نظرات مخاطبان و معترضان تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است هر چند مسئولین دانشگاه در مصاحبه های رسمی و غیر رسمی خود بر اعلام نتایج نهایی تصریح دارند اما ترس برخی قبول شدگان و گاها یاس آنان از این همه تاخیر باعث شده است که مخاطبان به صراحت از تابناک تقاضای پیگیری موضوع را داشته باشند که برخی از این نظرات مخاطبان در ادامه مطلب منتشر خواهد شد.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی سعی کرد از ابتدا با برگزاری یک آزمون غیر ضرور به باور خود ، جذب نیرو های شرکتی که قانونا و قاعدتا باید توسط پیمانکار برنده مناقصه یا مزایده صورت می گرفت را طبق ضوابط استخدام های پیمانی و رسمی انجام دهد تا به قول دکتر ایلامی با توجه به تقاضای زیاد کار این ظرفیت به صورت رقابتی بین متقاضیان قرار داده شود که البته باید منصفانه سخن گفت و این ایده را در شرایطی که اجباری هم وجود نداشت ، تحسین کرد. اما ادامه ماجرا و اتفاقات در برگزاری آزمون و پس از آن نشان از نوعی سهل انگاری رئیس دانشگاه و سوء استفاده برخی دیگر از مسئولین دانشگاه از شرایط دارد که با وجود گذشت چندین ماه هنوز نتایج نهایی و زمان کارگیری شفاف نیست!

دلیل تاخیر چیست؟

در حالی که در آخرین اطلاع رسانی رسانه ای پذیرفته شدگان نهایی بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفته بود اما تعلل چندین ماهه در بکارگیری نیروها باعث بدگمانی هایی در میان پذیرفته شدگان شد. پیگیری های تابناک نشان از این دارد که در واقع دلیل این همه تاخیر که در همین زمان معاونت منابع دانشگاه هم برکنار شد ، شرایط به گونه ای بوده است که شخص دکتر ایلامی (ریاست دانشگاه) نسبت به تغییر در نتایج برخی افراد مشکوک شده و شخصا به موضوع ورود کرده است تا به باور خود تا آنجاییکه اطلاعات و مستندات موجود است ، حق کسی ضایع نشود.

در همین خصوص یکی از اقدامات خوب توسط رئیس دانشگاه انجام گرفت و مدیریت ، معاونت منابع دانشگاه را به شخصی سپرد که تاکنون وجهه خوبی در میان پرسنل این دانشگاه داشت. دکتر غلام نژاد در بدو ورود خود و بنابر مستنداتی که به دست تابناک رسیده است تلاش های زیادی برای کنترل برخی مشکلات در خصوص استخدام ها داشته است اما واقعیت این است که تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد!

به نظر می رسد پس از ورود دکتر ایلامی به موضوع نتایج آزمون شرکتی ها در این اواخر ، حال این غلام نژاد است که وارد پروژه به سرانجام رساندن تحقیقات پنهان سرانجام آزمون نیروهای شرکتی شده است و باید منتظر نظر وی بود. نتیجه نهایی کی اعلام می شود؟

متاسفانه حواشی این آزمون که به باور نگارنده بر اثر سوء مدیریت در مسیر شروع تا اکنون این آزمون بوده است ، باعث شده است که تا لحظه نوشته شدن این مطلب ، هیچگونه خبر رسمی از تاریخ قطعی اعلام نتایج نهایی نباشد اما از آنجا که تابناک به صورت خاص از طرف مخاطبان مورد سوال و البته تقاضای پیگیری موضوع واقع شده است و گاهی هم در نظرات متهم با همسوئی با مدیران دانشگاه ! ، لذا به صورت مستمر و ویژه پیگیری این خبر را در دستور کار قرار داده است و تماس های متعددی با دوایر و مسئولین و اشخاص مختلف در این دانشگاه برقرار کرده است.

آنچه که تابناک به عنوان آخرین نتایج پیگیری ها تاکنون به دست آورده است به شرح زیر است: تماس های مکرر و پیگیری ها مداوم خبرنگار ما نشان از این دارد که نتایج قطعی با لحاظ همه جوانب اعتراضی و احتمال وجود حق خوری های احتمالی و بررسی این موارد ، نهایتا به استحصال اسامی نهایی منجر شده است و البته در این خصوص به نظر می رسد قبول شدگان نهایی اعلام شده در آخرین اعلام رسمی به قوت خود باقی هستند و قرار بر اعلام قریب الوقوع اسامی بوده است اما به دلیل بیماری (عارضه قلبی) معاونت منابع ، تاخیری چند روزه در اعلام نهایی نتایج صورت گرفته است و به زودی نتایج نهایی اعلام و کارهای گزینشی افراد آغاز خواهد شد.

منبع: تابناک (مهدی مرادی)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها