یادداشت
گفتگو و گزارش

شیشه امنیت شکستنی نیست

شیشه امنیت شکستنی نیست

چند روزی از شلیک به رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد میگذرد. گمانه زنی های بی مبنا همچنان در افواه عمومی دهان به دهان می چرخد.

یقیناً مسئولان محترم اطلاعاتی و امنیتی از همان ساعات نخستین سوء قصد افراد ناشناس به جان رئیس محترم دادگستری، اقدامات تخصصی لازم را در سایه با کفایت مسئولان متعهد به نحو مطلوب بعمل آورده اند اما مطالبه افکار عمومی، دقت و سرعت در شناسایی و مجازات مسببین، آمرین و عاملین جرمی است که به زعم خود شیشه امنیت را شکسته و احساسات مردم را جریحه دار کرده اند، هر چند که سوء قصد و تعرض به مسئولی در نظام اسلامی که جایگاه حقوقی دارد، پیامدهای ناشایستی را مخابره کرده است. حداقل پیامد این اقدام تروریستی، خدشه دار شدن حیثیت استان و جری تر شدن مجرمینی است که با شلیک به بالاترین مقام قضایی، جان و مال و ناموس مردم را نیز به هیچ انگاشته اند.

البته حجت الاسلام مزارعی همچون سایر کارگزاران مبری از انتقاد منصفانه نبوده و نیست همانگونه که رویکرد برخی انتقادها به انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن وی معطوف بوده و نگاه صفر و صدی ندارد ولی به هیچ وجه این موارد نباید مستمسکی برای هنجار شکنانی گردد که در خلال التهاب فضای سیاسی، اقدامات دستگاه قضایی را بلاوجه زیر سئوال می برند.

مطالبه افکار عمومی این است که همه دلسوزان و مجریان بصورت مسئولانه به قانون تمکین و حمایت نمایند زیرا به تعبیر امام راحل کسی نباید با احکام حکومت مخالفت کند و در صورت اعتراض به طرق قانونی پیگیر باشد.

بی شک مردم شریف با سابقه ای که از مسئولان اطلاعاتی و امنیتی خود در نحوه ماهرانه دستگیری و برخورد با ناامن کنندگان چند ساله اخیر در اذهان خود داشته، یقین دارند که مخلان امنیت به چنگال عدالت گرفتار خواهند شد و از اینرو و با عنایت به بافت استان می طلبد که از هر گونه پیشداوری خودداری نمایند که ماهیت برخورد با چنین وقایعی به فضای آرام نیز نیاز دارد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1397/10/23 18:23:47

    از هر نظر که مسله را تحلیل کنیم یک نکته قطعی است و آن اینکه افراد عادی جامعه و حتی متوسط دلیل و انگیزه و جرات چنین اقدامی و قصد کشتن  رییس دستگاه قضا را ندارند  لذا  کسانی که رانت دولتی و منافع اقتصادی بسیار بالا و تخلفات سیاسی زیاد مانند نصب حمایت و ارتقا مدیران متخلف  را دارند و با ادامه تحقیقات و اجرای قانون سرنخ همه موارد به آنها ختم میشود  می خواستند با قتل دادستان کل استان از ادامه رسیدگی ها جلو گیری کنند  و بر رسی ترور  حاج نبی زاده نماینده گچساران و ترور شهید بشارت با به گلوله بستن ماشینش و شهادت وی میتواند سرنخ‌های منطقی باشند 

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها