یادداشت
گفتگو و گزارش

فرار به جلوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/ تذکر به مدیران میانی برای عدم پاسخگویی!

فرار به جلوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/ تذکر به مدیران میانی برای عدم پاسخگویی!

خبری مبنی بر برخورد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دو تن از مدیران میانی این دانشگاه در رسانه ها منتشر شد.

در این خبر عنوان شده بود که «ایلامی در خصوص بکارگیری نیروهای فله‌ای و غیرقانونی، به سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت و رئیس بیمارستان دکتر جلیل تذکر کتبی داده است»

تا اینجا ظاهر امر این است که رئیس دانشگاه اقدام مناسبی انجام داده و متخلفان را جریمه و توبیخ کرده است!

اما با نگاهی به لیست افرادی که در مجموعه بهداشت و درمان استان مشغول به کار شده اند به راحتی می توان دریافت که اکثر نیروهای جذب شده با عناوین شرکتی و خدماتی با نظارت و هماهنگی رئیس دانشگاه صورت گرفته و این برخورد ایلامی با مدیران میانی تنها با هدف فرار به جلو و عدم پاسخگویی به نهادهای نظارتی انجام می گیرد. در راس این نهادها استانداری است که با هدف ایجاد شفافیت ، رفع شبهات و احقاق حقوق شهروندان به این موضوع ورود کرده است.

در آنچه این روزها از سوی رئیس دانشگاه  انجام می گیرد و عنوان جذب نیروهای فله ای برای آن بکار برده اند ، چند نکته و پرسش محل تامل است:

-پرسش نخست آنکه صرف گردآوری اندکی مستندات در جواب به حجم وسیع اعتراضات، با هدف موجه جلوه دادن اقدامات و استخدامهای غیرقانونی از سوی ریاست مهمترین و بالاترین مقام بهداشتی و درمانی استان و محق جلوه دادن خود صحیح می باشد؟ آیا سعی بر قدرت نمایی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف مدیریتی و انحراف از شیوه صحیح برخورد با اصل موضوع توجیهی دارد؟؟؟!!!!

-آیا در پروسه برخورد با پدیده جذب ناعادلانه نیروها، صرف  نامه نگاری‌هایی که نهایتاً منجر به درج تذکر کتبی در پرونده می‌شود می تواند به عنوان برخورد تلقی شود؟  اگر هدف از این فرار به جلوی رییس دانشگاه تعدیل نیروها و اخراج نیروهای خارج از آزمون است، آیا بهتر نبود بجای این اقدامات ظاهری و بعضا نمایشی، در شهرستانهای دور از مرکز، چنین حرکتی از همان مرکز فرماندهی ستاد صورت می گرفت؟ نیروهای شرکتی و روزمزد ستادی مستقر در نزدیکترین واحدها به رئیس، من جمله دفتر رییس دانشگاه، روابط عمومی دانشگاه، واحد آی تی و ....... تا برای سایرین الگو شده و با حساب بردن از دستور رئیس دانشگاه به فکر سر و سامان دادن به مجموعه تحت مدیریت خود بیفتند؟؟!!!! یا اینکه هدف از این حرکت نوعی فرار به جلو و در ظن خویش، نوعی پیشگیری از ورود مقامات عدل گستر و نهادهای نظارتی به حوزه علوم پزشکی است که همه خواهان مداخله این عزیزان و پایان دادن به وضعیت نابسامان علوم پزشکی هستند؟؟؟!!!!

-آیا همه توان عملیاتی مقام عالی دانشگاه در راستای شفافیت همین چند نامه محدود به مدیران شهرستانی، روسای بیمارستانها و کلینیکها و .... مبنی بر اخراج نیروهای شرکتی و روزمزد است و وکل قضیه تمام شده تلقی می شود ؟؟؟؟!!!!!

- در تمامی مکاتب حقوقی امروز دنیا اصلی به نام (حق مکتسبه) وجود دارد بر این اساس هرگاه از سوی سازمانی برای فردی حقی ایجاد شود و آن فرد بر اساس اعتماد به داشتن چنین حقی زندگی خود را بنا نهد نمی توان آن حق ایجاد شده را از فرد سلب کرد. آیا غیر از این است که اگر برخوردی هم صورت گیرد بلاشک در حق قشر محروم و بی‌کسی است که شاید به امید این اشتغالها، با هزار بدبختی، وامی گرفته و حال باید با باری مضاعف‌تر از قبل به سفره خالی خانواده اش برگردد؟؟؟!!!!! مطمئنا اگر برخوردی صورت گیرد نیز با کسانی که سفارش شده فلان نماینده یا فلان چهره سیاسی و یا منسوبین به مدیران دانشگاه هستند نخواهد بود!

مورد عجیب اینکه آیا از قبل دستورالعملها و قوانین حاکم بر جذب نیروی انسانی برای رئیس دانشگاه و مدیران منصوب وی محرز نبوده یا اینکه اختیار تامه مربوط به تصمیم گیری به رییس دانشگاه ختم میشد و مدیران فقط فرمانبر بوده اند؟ کسانیکه از مشی مدیریتی ایلامی خبر دارند می دانند که وی حتی در کوچکترین تصمیمات دانشگاه نیز نظر خود را اعمال می کند.

در بخشی از این خبر نیز رئیس دانشگاه به مدیران شرکتهای تامین نیروی طرف قرارداد علوم پزشکی تذکری مبنی بر ایجاد فضای رقابتی برای همه داده شده است. نامه ای که فقط نمک بر زخم افرادی است که در آزمون نیروهای شرکتی سال گذشته قبول شده و علیرغم گذشت یکسال از این موضوع هنوز تکلیف آنها مشخص نشده است. ایلامی قبل از سفر وزیر بهداشت به استان اعلام این نتایج را به نیمه دوم دیماه موکول کرد و همان زمان هم مشخص بود که برای جلوگیری از اعتراضات این افراد و خانواده هایشان در حضور وزیر، اعلام نتایج نهایی به زمانی بعد از آمدن و رفتن وزیر موکول می‌شود تا به زعم خود اعتراضها را فرونشاند و کماکان از این اعلام نتایج خبری نیست.

در این نامه نگاری های به ظاهر مسرت بخش ایلامی!!! چیزی که کمتر یافت می شود صداقت و اعتماد است! که این بی اعتمادی را خود مدیران علوم پزشکی با عملکردشان برای مردم به وجود آورده اند و در این راه نیز با قربانی کردن مدیران میانی، در واقع امید دارند که از پاسخگویی به نهادهای نظارتی طفره روند.

اقدامات ایلامی انداختن توپ در زمین دیگران است بعید است استاندار محترم، بازرسی و حراست استانداری، مجموعه مدیریتی استان و دیگر نهادهای نظارتی این گونه رفتارها را تاب بیاورند.

 در صورت لزوم اسامی افرادی که ایلامی برای بقا خود بر خلاف قانون به دانشگاه تحمیل کرده را با ذکر نسبت و رانت معرفی خواهیم کرد.

  _ مطلب مرتبط

چه کسی تخلفات گسترده‌ی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را فریاد می‌زند؟! / نمک‌گیر شدن برخی مدیران و سیاسیون در جذب نیرو

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 19 نظر

  • 1 استخدام قوم و خیشل 1397/10/25 17:39:55

    وقتی سرصحابی من دانشگاه نی تا مدیر شبکیل هرکاری دلشو ایخو بکنن

    پاسخ
  • 2 دنا 1397/10/24 22:8:30

    یکی به داد شبکه بهداشت دنا برسه برید ببینید چه آدامایی با سفارش سر کارند

    پاسخ
  • 3 بی طرف 1397/10/24 19:53:51

    طی دو سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی موضوع اعتراض مردم و کارکنانش و کشمکش های درونی و پای ثابت سایت ها و خبر های جنجالی و کامنت های اعتراضی بوده است که اوج آن طی چند ماه گذشته است اون از رییسش که همه ازش انتقاد میکنند اون از معاونت های جنجالی و برکناری ها و تعویض های بی سود مدیریتی اون از امتحان استخدامی و لبریز شدن صبر داوطلبین و تخلفاتشداون از استخدام های فله ای اش اون از اوضاع فوق حاد گچساران و باشت و به ستوه آمدن کارکنان و مردم و اون از دهدشت و عزل و نصب های روزانه و اختلافات و کامنت های جنجالی و دعواها ی اینترنتی اش و.... و او ضاع بیمارستان در حد دیوار مانده چرام و کمبود ها و محرومیت ها و تبعیض ها در کل کهگیلویه و مناطق محرومش  و کشمکش معاونت ها در معاونت آموزشی اون اوضاع واگذاری ها و اون از دعوت وزیر پس از پانزده روز استعفا واوضاع وخیم شبکه بهداشت گچساران و بیمارستان هایش و فوت کودکان و استخدام فله ای در شبکه گچساران و بیمارستان بی بی حکیمه و بهداشت چرام و بودجه لنده و وعده هایش و اعتراض مردم سی سخت و بیمارستان نساخته اش و اعتراض و اوضاع معیشتی وحشتناک ما بازنشستگان و اجازه ندادن به اعتراض ودیگه خسته شدم  هنوز یک دهم مشکلات را بیان نکرده ایم  واویلا و براستی در علوم پزشکی چه خبر است و شکایت رییسش از سایت ها را هم یادمون نرفته 

    پاسخ
  • 4 امیدی 1397/10/24 7:59:13

    اوضاع علوم پزشکی واقعا بحرانیست به دادش برسید همه چیز از دست ایلامی خارج شده است .

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1397/10/23 18:46:58

    سلام. در علوم پزشکی خیلی هارو اخراج کردن.الان هر کسی دوس داشته نگه داشته.کسانی که حتی یک سال سابقه داشتن اخرج کرده.ولی کسی که دو ماه اومده نگه داشته. چرا پسر امام جمعه نورآباد باید سر کار باشه ولی کسی که اینهمه کار کرده اخراج بشه

    پاسخ
  • 6 خادمیان 1397/10/23 18:28:42

    مدیران میانی که تذکر گرفته اند تا به سرنوشت اون چند معاون و مدیری که ایلامی برای حفظ خودش قربانیشون کرد گرفتار نشدند باید در برابرش بایستند و افشاگری کنند.

    پاسخ
  • 7 عباس 1397/10/23 18:8:27

    خدا بداد مردم محروم استان برسد.آقای ایلامی از زمانیکه سکان هدایت دانشگاه علوم پزشکی استان را بدست گرفتی پارتی بازیها هم شدت گرفته علت چیست؟یکی مث بنده که یک جانباز جنگ هستم دکتر حاذقی در استان ندیدمه مجبورم به شیراز وتهران وسایر استانها مراجعه کنم کدام پزشک فوق تخصص ویا متخصص دلسوزی را بکار گمارده اید؟نود درصد پزشکان استان طرحی هستند متاسفانه امار مرگ ومیر هم رفته بالا لطف کن نمیتونی مدیریت کنی خودت خداحافظی کن برادرمن

    پاسخ
  • 8 گچساران 1397/10/23 18:6:25

    علوم پزشکی در همه استان اوضاعش خراب است ولی در گچساران مرکز زلزله و خرابی است تمام نیرو ها از شدت پارتی بازی و پرونده سازی و قوم گرایی و نهایت بی اعتمادی نسبت به هم همه را به جان هم انداخته اند با اعتراض مداوم  مدیر قبلی  که نتوانست اوضاع را درست کند کنار رفت و برکنار شد اما با وجود معاون اداری و عزیزی حراست و مسول مرکز بهداشت و مسول بهداشت محیط شریک شده اند و تمام همان .......... و سرکوب ها و استخدام بی ضابطه و پارتی بازی و عملکرد های صوری و آمار دروغین و حمایت از افراد .........و فامیل هایشان و سرکوب و پرونده سازی برای پرسنل سالم و بی طرف و قانونمند و مورد اعتماد کلیه پرسنل را همچنان ادامه میدهند و رییس شبکه هم باری به هر جهت عمل میکند 

    پاسخ
  • 9 همکار 1397/10/23 17:21:59

    ایلامی با این کارها نه تنها با سلامت مردم بازی می کنه که ابروی جامعه پزشکی را هم برده. صد یاد شهرداری و اب و فاضلاب و نهضت سوادآموزی. ایشون در حد مدیر یه شبکه شهرستان هم نیست حیف دانشگاه علوم پزشکی. مدیری که این همه مطیع و تسلیم سیاست بازان باشه اصلا در شهرستانها و بخش ها هم نداریم.

    پاسخ
  • 10 حیف 1397/10/23 14:21:30

    با این شعبده بازیها نیمه دوم دیماه هم تموم و باز هم روال دانشگاه ادامه داره. بنظر میرسه باید از سالیان دور که مکاتبه شده بدون آزمون نیرو گرفته نشه همه و همه استخراج و تصمیم گرفته بشه که انگار از سال 95_96 این اوضاع افتضاحتر شده. با این حاشیه ها که اصل موضوع فراموش نمیشه و مردم منتظر اعلام نتایجن هرچند که افتتاحیه ها صوری بود و هنوز جای کار هست بطوریکه بیماران قلبی عروقی مثل معاون پشتیبانی را بخاطر عدم امکانات اینجا انتقال دادن بیمارستان شیراز و... حالا این نیروها را اعلام کنند ببرند توی ساختمانهای ناتمام؟

    پاسخ
  • 11 باشت 1397/10/23 12:44:15

    استخدام خواهر .... معاون سابق دانشگاه علوم پزشکی به عنوان حسابدار در شبکه بهداشت و درمان لنده یکی از این استخدام های فله ای بود

    پاسخ
  • 12 ناشناس 1397/10/23 10:11:49

    ايشان از اقوام تيرتاجي هاست(نگين تاجي)

    پاسخ
  • 13 مریم 1397/10/23 10:1:34

    مسئله بومی و غیربومی بودن ایشان نیست.مسئله عرضه و لیاقت و سلامت نفس و توان مدیریتی ست که متاسفانه ایشان از هیچکدام برخوردار نیست وتنها عروسک خیمه شب بازی دست زارعی و تاج گردون است....

    پاسخ
  • 14 ندا 1397/10/23 9:43:24

    این همه پزشک نخبه در استان داریم چرا باید از یه پزشک غیره بومی که برای چند روز ماندن دست به هر کار میزنه برای نفر اول دانشگاه علوم پزشکی استفاده بشه

    پاسخ
  • 15 گچساران 1397/10/23 9:39:41

    شبکه بهداشت و درمان گچساران با زیر مجموعه خود اتو بو سی استخدام کردند همه هم فامیل های غلام خان تاجگردون بودند

    پاسخ
  • 16 ناشناس 1397/10/23 8:59:45

    کرو اوضاع علوم پزشکی وخیم است و شده محل زد و بند و پارتی بازی و سیاسی کاری. اگر کسی دلش به حال مردم استان می سوزه باید فقط دنبال محاکمه عادلانه باشه تا به این ظلم ها و تبعیض ها رسیدگی بشه. برای فرار به جلو به چند تا مدیر دست چندمی خودشون تذکر میدن که چی بشه!

    پاسخ
  • 17 فرهاد 1397/10/23 8:33:7

    متاسفانه بی نظمی و بی قانونی و پارتی بازی در علوم پزشکی بیداد می کند و هیچ اداره ای اینقدر بی سر و سامان نیست. از مدیریت خبری نیست دکتر ایلامی معامله گر خوبیست.

    پاسخ
  • 18 علوی 1397/10/23 8:4:5

    همه نیروهای که بصورت فله ای و خلاف بکار گرفته شده با هماهنگی مدیران اصلی دانشگاه بوده و لاغیر . خداوند کسانی را که بدون مجوز و با رانت و پارتی بازی نیرو بکار می گیرند خیر ندهد و بر ذلت آنها بیفزاید.

    پاسخ
  • 19 کارشناس 1397/10/23 7:54:37

    مگر خودت قبل از آمدن وزیر به استان نگفتی نتایج آزمون شرکتی پانزدهم دی ماه اعلام می شود همه کارهایت همینطور است و مشت نمونه خروار است . واقعا یکی به داد علوم پزشکی استان برسد و از این بی برنامگی علوم پزشکی را نجات دهد .

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها