یادداشت
گفتگو و گزارش

تلاشهایی که پس از 11 سال به ثمر نشست/ تشریح فعالیتهای پارک علم و فناوری استان/ کارگاه آموزشی «رسانه و فناوری» برگزار شد

تلاشهایی که پس از 11 سال به ثمر نشست/ تشریح فعالیتهای پارک علم و فناوری استان/ کارگاه آموزشی «رسانه و فناوری» برگزار شد

رییس پارک علم و فناوری استان روز پنجشنبه رو در روی خبرنگاران استان نشست و به تشریح فعالیتهای این پارک پرداخت.

به گزارش افتونیوز، سید شمس الدین هاشمی  افزود: کهگیلویه و بویراحمد آخرین استانی بود که پارک علم و فناوری آن ایجاد و راه اندازی شد و ازسوی دولت تدبیر و امید و در سفر رئیس جمهور به استان قبل از تاسیس ردیف بودجه گرفت و ساختمان اداری پارک خریداری شده است.

وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری این استان در سال ۸۵ مصوب شد که پس از تلاشهای صورت گرفته، در سال ۹۶ ردیف بودجه گرفت و موافقت اصولی اخذ شد و در سال ۹۷ در ساختمان ملکی مستقر شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبه ای که معطل مانده و از سوی دانشگاه پیام نور استان تا کنون عملی نشده است، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه هیئت امنا دانشگاه پیام نور کشور قرار بود که سوله و سایت ورزشی این دانشگاه جهت استقرار شرکت های فناورانه و واحدهای رشد در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گیرد اما تاکنون این مصوبه عملی نشده است.

هاشمی تصریح کرد: هم اکنون ۱۳ واحد فناور و سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری این استان مستقر هستند که واحدهای فناور توانسته اند تا کنون ۷۰ فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: همچنین دو مرکز رشد زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان در شهرهای یاسوج و گچساران راه اندازی شده و فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ساختمان پارک علم و فناوری استان با هزینه یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان خریداری شده است.

هاشمی در خصوص حمایت از شرکت های فناور با بیان اینکه حمایت ها پارک علم و فناوری در زمینه های مختلف از جمله استقرار در پارک، مشاوره حقوقی و بازار یابی است، بیان کرد: علاوه بر این حمایت ها از شرکت های ایده کمکهای خواهیم کرد که بخشی از آن بلاعوض خواهد بود، تسهیلات بانکی تا سقف ۷۰ میلیون تومان، بدون سود و با دوره تنفس و بازپرداخت سه ساله به شرکت های رشد پرداخت می شود و به هر شرکت مستقر در پارک علم و فناوری ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات که باید در بازه زمانی یک ساله برگشت داده شود، پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان مشمول معافیت های مالیاتی، گمرکی و عوارض شهرداری می شوند.

مسابقه ایده شو در دیگر دانشگاههای استان برگزار می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مسابقه "ایده شو" در آینده نزدیک در دانشگاههای علوم پزشکی و آزاد یاسوج برگزار خواهد شد چراکه از این مسابقات ایده های خوبی بیرون می آید.

وی به برگزاری این مسابقه در دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: این مسابقات زمانبندی خاصی برای برگزاری ندارد و می توان آنها را به فراخور نیاز به صورت سالانه یا دوبار در سال برگزار و از ایده های آن حمایت نیز حمایت شود.

برگزاری کارگاه آموزشی رسانه و فناوری برای خبرنگاران

پس از پایان نشست خبری و تشریح فعالیتهای پارک علم و فناوری استان، کارگاه آموزشی رسانه و فناوری در سالن جلسات برگزار شد.

مدرس این دوره که برای اولین بار در استان برگزار می شد احسان شاه قاسمی مولف، مترجم و استاد دانشگاه در زمینه علوم ارتباطات از دانشگاه تهران بود که سرفصلهایی از چگونگی تولید و انتشار خبر، مصاحبه و ... در زمینه فناوری را به مخاطبان آموزش داد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها