یادداشت
گفتگو و گزارش

سنگ زدن هنر نیست/ مسئولان را ناامید نکنیم!

سنگ زدن هنر نیست/ مسئولان را ناامید نکنیم!

یکی از مقوله‌ها و شاخص‌های مهم توسعه هر استان و شهر و دیاری و البته در مقیاس بزرگتر جامعه و کشوی نوع نگاه به حوزه سلامت است.

دولت کنونی بر همین اساس برای این یکی از شاخص‌های توسعه را مورد توجه قرار دهد طرح تحول سلامت را در دستور کار قرار داد و با این طرح الحق و الانصاف در حوزه سلامت و درمان گام‌های بزرگی برداشته شد.

از پرداختن به هتلینگ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گرفته تا توسعه و ساخت خانه‌های بهداشت روستایی و کمک به ساخت سایر فضاهای درمانی و تجهیز آن‌ها به مدرنترین دستگاه‌های مور نیاز و توسعه بخش‌های درمانی از اقداماتی بود که نمی‌توان به روی آن‌ها چشم بست.

در حوزه غذا و دارو با تلاش‌هایی که صورت گرفت و از نزدیک شاهد آن بودم جز استان‌هایی بودیم که با هیچ گونه کمبود دارویی مواجه نشدیم و هر چند بودجه داروهای صعب‌العلاج و سرطانی قریب به 200 میلیون تومان بود اما به همت این معاونت به بیماران هم استانی یک میلیارد تومان تخفیف دارویی داده‌ایم تا بیماران علاوه بر بیماری با رنج بی‌دارویی مواجه نشوند.

آن گونه که مسؤولان استان از جمله معاونت عمرانی بارها و بارها در جلسات گفته و می‌گویند نزدیک به 2 هزار طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمامی در کل استان در همه حوزه‌ها از ورزشی گرفته تا فرهنگی و سایر بخش‌ها وجود داد و هنوز تکمیل نشده‌‌اند چه بسیار جاده‌ها و راه‌های روستایی و خط آهن و دوبانده و چهار بانده‌هایی که هنوز بعد از گذشت یک دهه تکانی نخورده‌‌اند.

اما در قیاس با آن‌ها پروژه‌های ریز و درشت بهداشتی و درمانی تحرک و پیشرفت خوبی داشته‌‌اند و در همین آخرین اقدام و در روزهای پایانی وزارت دکتر قاضی‌زاده هاشمی شاهد به بار نشستن تعدادی از این پروژه‌ها بودیم.

در این مسیر خیلی‌ها از استاندار گرفته تا نماینده و سایرین زحمت کشیدند که نباید زحمات و رفت و آمدها و رایزنی‌ها و نخوابیدن‌ها و مرارت‌هایی که مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی کشیدند را فراموش کنیم تا که حوزه درمان و سلامت استان ارتقا پیدا کند.

این‌ها را خبرنگاران و اصحاب همیشه بیدار رسانه بهتر از همه می‌دانند چرا که بیش از هر مسؤول و فرد مطلعی در نشست‌ها و جلسات حضور دارند و لذا انتظار می رود تا به مانند همیشه برای کمک به توسعه استان با کنار گذاشتن برخی کدورت‌ها خدمات را آن گونه که هست جلوه دهند.

بی‌شک پدران و مادران و برادران و اقوام خبرنگاران محترم هم استانی هم از خدمات علوم پزشکی بی‌بهره نیستند و صد البته که توسعه این خدمات وظیفه مسولان است اذا باید بدانیم که هرگونه چشم پوشی بر روی خدمات و زحمات به مثابه چشم‌پوشی روی کلیت خدمات نظام است که هیچ خبرنگاری راضی به چنین برداشتی نیست.

با ذکر این جمله که سنگ زدن به خدمات علوم پزشکی هنر نیست معتقدیم امروز همه از روابط عمومی گرفته تا خبرنگار و مسؤول و مدیر باید دست در دست هم برای چرخیدن هر چه بهتر چرخ سلامت دست در دست هم با کنار گذاشتن کینه‌ها و مشکلات نهفته در ارتباطات شخصی این شاخصه مهم توسعه استان را ارتقا بخشیم.

امروز نمی توان به صرف برخی ارتباطات شخصی و دوستی‌هایی که ممکن است برای یکی دو روز به دلایل پیش پا افتاده خدشه‌دار شده کلیت حوزه سلامت و بهداشت و درمان را زیر سؤال برده و مسؤولان را در راه خدمت بهتر و بیشتر به مردم ناامید و مایوس کنیم.

*روابط عمومی معاونت دارو و غذا  

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی باشد)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 محمد 1397/11/3 10:11:26

    این بنده خدا را هم ازش خواستن یه چیزی بنویسه اون هم یه چیزهایی سر هم کرد.

    پاسخ
  • 2 همکار ستادی 1397/11/3 7:53:0

    خوشفکر یکبار خودت بخوان ببین چی نوشنی آیا اگر روابط عمومی معاون دارو و غذا نبودی هم تمجیدهای غیر واقعی و نفرت انگیز را از عملکرد تیم ایلامی داشتی؟ متاسفانه شما هم همون مسیر اشتباه رئیس بالادستت را مرتکب شدی اما هر چند تلاش کردی نتونستی منکر خدمات بزرگ پیشینیان بشی.

    پاسخ
  • 3 رفیق کرم 1397/11/2 23:25:46

    از خوشفکر دیگه انتظار نمی رفت در حالیکه همه عالم و آدم بر ضعف مدیریت علوم پزشکی فریاد می زنند بیاید و سنگ اونها را به سینه بزند. در پاسخ ایشون باید گفت؛ سنگ مدیر ضعیف را به سینه زدن هنر نیست! باید خواستار محاکمه و برکناری شد.

    پاسخ
  • 4 همکار 1397/11/2 23:20:24

    جناب خوشفکر متاسفانه دفاع بسیار غیر منطقی از شرایط موجود کرده در حالیکه خودش هم می داند که همه افتخارات مال قبل بوده و دوره ایلامیان دوره پسرفت و تبعیض و بی عدالتی و سفارش و پارتی بازی هست نه دوره کار و خدمت. البته احتمالا ایشون چشم به جایگزینی مدیریت روابط عمومی دانشگاه داشته باشه که در آنصورت باید بهش حق داد که بیاد و اینجور از عملکرد نداشته ایلامی دفاع کنه. آدمی هست دیگه گاهی منافعی دارد که باید حواسش باشد.

    پاسخ
  • 5 جواب نویسنده 1397/11/2 21:49:0

    ⚫همه میدانند شما از کسانی هستید که صد در صد منافع دارید⚫انتقاد و تجزیه و تحلیل و ارزیابی کار ها و برنامه ها و خصوصا مدیران و علل الخصوص دکتر ایلامی کاملا علمی و منطقی و درست است و در تمام ادارات و نهادها و بخش ها انجام میشود تا نکات مثبت و منفی و نقاط قوت و ضعف شناسایی و برنامه متناسب ریخته شود مگر همین الان نمایندگان بودجه سال ۹۸ راارزیابی نمیکنند ⚫انتقاد به معنی آمدن مدیران کارا و با تجربه تر و علمی تر است تا نتیجه مدیریت صحیح آنها انگیزه و کمک و راهنما باشد برای احاد کارکنان تا بهتر و با انگیزه تر و با ایمان بیشتری کار کنند و برداشت منفی در مورد خودشون نداشته باشند و تعداد منتقدان و مردم معترض و کارکنان بی انگیزه و آثار منفی دو سال گذشته آنقدر محسوس و علنی و فراگیر است که دیگر همه معترض شده اند الی تعداد معدودی که منافع شخصی و زیاد بر خلاف منافع عموم دارند⚫آگر انتقاد بد بود و بی تفاوتی خوب بود حالا باید هنوز مدیران سی سال پیش را هنوز داشتیم  و انتقاد مردم خود بهترین رای گیری و نظر سنجی است که همه علیه دکتر ایلامی است و غیر قابل انکار ⚫تعداد مطالب و استدلالات علیه دکتر ایلامی بسیار زیاد است و ارزش واقعی دارند چون انتقاد در برابر مدیر موجود قطعا سخت تر از دفاع و چاپلوسی از آن مدیر است پس ارزش ذاتی انتقادات بسیار زیاد است ⚫ در این شرایطی که همه قدرت و پول و رسانه در اختیار ایلامی و دوستانش است انتقاد و افشا عین گفتن حرف حق و شجاعانه و ارزشی و اهمیت برای مردم قایل شدن و دفاع از حق و مصداق شجاعت اخلاقی و رسانه ای است یا حق

    پاسخ
  • 6 دانشگاه 1397/11/2 10:31:36

    فرض میکنیم همه این مواردی که گفتی درست است. چه ربطی به ایلامی دارد؟ دکتر چمن طرح تحول سلامت را شروع و پیگیری کرد و بسیاری از کارهایی که گفته ای در دوران چمن تقریبا تمام شده یا بخش عمده ای از کارهاش انجام شده بود. آقای خوشفکر که میدونم تحت فشار این مطلب را نوشتی رو قبری که مرده توش نیست گریه نکن برار

    پاسخ
  • 7 بیهقی 1397/11/2 10:29:25

    مشتی رند را سیم دادند تا سنگ زنند!!!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها