یادداشت
گفتگو و گزارش

حکم جالب یک قاضی در کهگیلویه و بویراحمد/ متخلف محیط زیستی به کاشت 20 درخت محکوم شد

حکم جالب یک قاضی در کهگیلویه و بویراحمد/ متخلف محیط زیستی به کاشت 20 درخت محکوم شد
یک قاضی در کهگیلویه و بویراحمد در حکمی جالب، یک متهم محیط زیستی را به کاشت 20 اصله درخت محکوم کرد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: در سال گذشته متخلفی در یکی از روستاهای شهرستان دنا درمنطقه حفاظت شده در تنه 4 اصله درخت بلوط آتش روشن کرده بود.

محسن جعفری نژاد افزود: این متخلف 4 اصله درخت بلوط را آتش زده بود که به کاشت 20 اصله درخت در یک هکتار به تشخیص اداره شاکی محکوم شد.

وی افزود: بمنظور اعمال قانون متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

جعفری نژاد ضمن تشکر از تغیر نگرش دستگاه قضایی استان در تعیین مجازات های جایگزین نقدی و حبس و تعلیق آن مجازات ها در راستای اقدامات محیط زیستی و اشاعه فرهنگ درخت کاری افزود: از طرف قاضی محترم شعبه اول دادگاه کیفری 2 شهرستان دنا متهم به کاشت 20 اصله درخت گونه جنگلی در یک هکتار از مناطق حفاظت شده بنا به تشخیص اداره کل حفاظت محیط زیست محکوم می شود.

جعفری نژاد ضمن تشکر ویژه از قضات محترم شعبه 4 دادگاه تجدید نظر استان گفت : این رای نیز عینا" در شعبه 4 دادگاه تجدید نظر استان تائید شده و به قطعیت رسیده است.

گفتنی است قطع درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد از سوی افراد سودجو در سال‌های اخیر یکی از چالش های عمده محیط زیستی و منابع طبیعی در استان بوده است.

استفاده و بهره برداری های بی رویه از عرصه های جنگلی و مرتعی یکی از معضلات و چالش های اساسی در افزایش خطرات زیست محیطی در کهگیلویه و بویراحمد است و گرایش به تخریب این عرصه ها نگران کننده است.

کهگیلویه وبویراحمد بیش از یک میلیون و 722 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که 870 هزار هکتار از این میزان جنگل های بلوط است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها