یادداشت
گفتگو و گزارش

معاون استاندار: برخی پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد بعد از 30 سال هنوز نیمه تمام هستند

معاون استاندار: برخی پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد بعد از 30 سال هنوز نیمه تمام هستند

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود گذشت 25 تا 30 سال از آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه های این استان هنوز نیمه تمام هستند.

به گزارش افتونیوز به نقل از ایسنا، جعفر گوهرگانی در نشست بررسی مصوبات سفر معاون اقتصادی وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: پروژه‌های از سفر مقام معظم رهبری به استان، طرح‌های دولت‌های مختلف و وزرا در استان بر زمین مانده که این پروژه‌ها احصاء شود.

وی اظهارکرد: این پروژه های زخمی با توجه به نگرش های سلیقه ای برخی مدیران در دوران و سنوات گذشته شروع شدند و هنوز بر زمین مانده اند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی استان این طرح ها را شناسایی و مشخص کنند و با اولویت پیشرفت فیزیکی به استانداری ارسال کنند.

گوهرگانی تصریح کرد: پروژه هایی در این استان وجود دارد که 25 تا 30 سال از زمان کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آنها می گذرد اما همچنان نیمه تمام و بلاتکلیف مانده اند.

وی ادامه داد: برای احداث پروژه‌های عمرانی و اقتصادی از بیت‌المال هزینه‌هایی شده اما این پروژه‌ها به سرانجام نرسیدند که طبق پیشرفت فیزیکی، پروژه‌ها به ما اعلام شود ما هم قول می‌دهیم برای اتمام آنها کمک و همکاری کنیم .

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استقرار ادارات شهرستانی سال‌ها است مصوب شده اما اجرا نشده عنوان کرد: برای مثال اگر در این وضعیت نابسامان بازار اداره صنعت و معدن برای نظارت بر بازار در شهرستا‌ن‌ها مستقر نشود وضع از این بدتر می‌شود و برای اداره‌کل ما این ضعف بزرگی است .

گوهرگانی تاکید کرد: پس از گذشت 9 سال از تاسیس شهرستانهای استان برخی نمایندگی ادارات در این شهرستانهای تازه تاسیس راه اندازی نشده اند که باید پیگیری شود چرا نمایندگی ندارند؟ در صورت داشتن نمایندگی دیگر نیاز به مراجعه مردم شهرستانها برای هر کار اداری به مرکز استان نیست و مردم با برخی مشکلات مواجه نمی شوند.

وی با اشاره به نبود راه دسترسی برخی قبور شهدا در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جای شرمساری است که در یک روستایی از استان قبر شهیدی جاده دسترسی نداشته باشد، مسئولان و متولیان استان هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کنند .

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آبرسانی به باغات دلی اولاد علی‌مومن در شهرستان بویراحمد ادامه داد: برای ۲۰۰ هکتار از اراضی دلی اولاد علی مومن ایستگاه پمپاژ احداث شد اما باغداران اراضی خود را به ۴۰۰ هکتار گسترش دادند .

گوهرگانی اضافه کرد: با وجود اینکه باغداران این منطقه در شهرستان بویراحمد اراضی باغی خود را گسترش دادند اما آبرسانی به باغات استان در دستور کار است و آب منطقه‌ای و جهادکشاورزی وظیفه رفع این مشکل را دارند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها