یادداشت
گفتگو و گزارش

بازی با آمار در علوم پزشکی یاسوج/ وقتی دهگان یک عدد، اضافی است! /وزیر بهداشت پاسخگوی اعتماد از دست رفته مردم باشد

بازی با آمار در علوم پزشکی یاسوج/ وقتی دهگان یک عدد، اضافی است! /وزیر بهداشت پاسخگوی اعتماد از دست رفته مردم باشد

صدای افتتاح ۱۲ پروژه بهداشت و درمان در دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد، گوش فلک را کر کرده اما بعد از دهه فجر معلوم شد که دهگان این عدد، اضافی بود و نه تنها با آمار بلکه با اعتماد مردم هم بازی شده است؛ علوم پزشکی بیش از ۳ پروژه افتتاحی در این مدت نداشته است.

به گزارش افتونیوز به نقل از ریواس جنوب، نقد سازنده عملکرد مدیران همواره به بهبود اوضاع و تحقق اهداف یک سازمان کمک می‌کند.

حوزه بهداشت و درمان یکی از این حوزه‌ها است که علی‌رغم اقدامات خوبی که در یک دهه اخیر در این بخش اتفاق افتاده است اما نقاط ضعف جدی نیز در این حوزه وجود دارد که در این گزارش به یکی از این ایرادات اشاره می‌شود. ایرادی که رویکردی است و این بخش را از رسالت اصلی خود دور می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در دوره مدیریت شکننده اورنگ ایلامی همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده اما در روزهای اخیر این چالش‌ها بسیار بیشتر هم شده است.

از بحث استخدام‌های حرف و حدیث‌دار علوم پزشکی که بگذریم، تکیه بیش از حد این دانشگاه به اهرم تبلیغات و بزرگنمایی کارهای انجام شده و نشده بیش از بقیه ایرادات، افکار عمومی را اذیت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، قبل از دهه مبارک فجر حداقل در ۱۰ رسانه و برنامه مختلف از افتتاح ۱۲ پروژه بهداشت و درمان در شهرستان‌های مختلف این استان خبر داد اما اکنون معلوم شده که حداقل ۱۰ پروژه از این آمارها، آب رفته است.

موضوعی که در گفت‌وگو با فرمانداران شهرستان‌های کهگیلویه، دنا و گچساران صحت آن تأیید و معلوم شده که با آمار بازی شده است.

اورنگ ایلامی پیش از دهه فجر در مصاحبه‌های مختلف از جمله خبری که پورتال این دانشگاه روی خروجی خود قرار داده است، از افتتاح ۱۲ پروژه حوزه بهداشت و درمان در کهگیلویه، دنا، گچساران و بویراحمد خبر داد.

او گفته بود که مرکز خدمات جامع سلامت دم چنار، ستاد مرکز بهداشت بویراحمد، خانه بهداشت گنجه کهنه در شهرستان بویراحمد و ۲ مرکز خدمات جامع سلامت توت نده در شهرستان دنا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح و به بهره برداری می‌رسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: همچنین در دهه فجر امسال در شهرستان کهگیلویه خانه بهداشت دم عباس، پایگاه سلامت ۶۰ دستگاه، پایگاه سلامت امام علی (ع) و پایگاه سلامت قلعه رئیسی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ایلامی یادآور شد: پروژه‌های بهداشتی دیگری شامل مرکز خدمات جامع سلامت شهدای لیشتر، مرکز خدمات جامع سلامت شهدای دیل، خانه بهداشت سربیشه و خانه بهداشت آرو در شهرستان گچساران نیز آماده افتتاح در دهه فجر امسال است.

در شهرستان دنا و در ایام دهه فجر هیچ پروژه‌ای در حوزه بهداشت و درمان افتتاح نشده است و پروژه‌ای که در توت‌نده برای افتتاح در دهه فجر اعلام شده، گویا در هفته دولت امسال افتتاح شده است.

جالب اینجاست که اورنگ ایلامی در لیستی که این همه روی آن تبلیغ کرده و گفته که در دهه فجر افتتاح می‌شوند، از افتتاح ۲ مرکز خدمات جامع سلامت در منطقه توت‌نده خبر داده اما نه تنها یک مرکز جامع بوده بلکه همین یک مرکز هم در هفته دولت افتتاح شده است.

در حالی که فرماندار دنا تأیید کرده که در دهه فجر امسال، هیچ پروژه‌ای افتتاحی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان نداشتیم، جای سوال است که چگونه این آمار آبکی به این راحتی اعلام می‌شود؟

این بازی با آمار فقط در شهرستان دنا نبوده و در گچساران و بویراحمد هم وضع به همین منوال بوده است.

در شهرستان گچساران که قرار بود، چهار پروژه افتتاح شود هیچ پروژه‌ای افتتاح نشده و این را نیز فرماندار گچساران تأیید کرده است.

در شهرستان کهگیلویه نیز به جز سه پروژه، افتتاحیه‌ای در حوزه بهداشت و درمان نداشتیم و فرماندار کهگیلویه با تأیید این خبر گفته است که سایر پروژه‌ها، تکمیل نبودند و بعد از تکمیل شدن، به بهره‌برداری می‌رسند.

در شهرستان بویراحمد، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم که سه پروژه برای افتتاح اعلام شد، حتی یک مورد هم افتتاحی نداشتیم و این آمار نیز صحت نداشت.

این وضعیت هر انسانی را به تعجب وا می‌دارد که چرا ایلامی با خودش و این دانشگاه، این کارها را می‌کند؟ اگر واقعا پروژه‌ای برای افتتاح ندارد، چرا در بوق و کرنا می‌کند که ۱۲ پروژه در دهه فجر افتتاح می‌شود؟

حالا مردم با چه اعتمادی همان آمارهای قبلی او و همکارانش را باور کنند؟ از کجا معلوم است که ۲۷ پروژه‌ای که پیش از این اعلام شده است، درست بودند؟

چرا پروژه‌ای که در هفته دولت در توت‌نده افتتاح شده است را دوباره به عنوان پروژه افتتاحی اعلام می‌کنیم و آن هم تعدادش را در ۲ ضرب می‌کنیم؟ مگر به تعداد پروژه جایزه می‌دهند که اینگونه می‌خواهیم، آمار را بالا ببریم؟

از سوی دیگر، استاندار کهگیلویه و بویراحمد که با این آمارها در جمع خبرنگاران حاضر شد و از تعداد پروژه‌های افتتاحی در حوزه بهداشت و درمان گفت، حالا با چه استدلالی می‌خواهد آسیبی که به اعتماد مردم وارد شد را جبران کند؟

آیا سایر آمارهایی که استاندار هم بر اساس این آمارهای دانشگاه علوم پزشکی، اعلام کرده است همین‌گونه، بی حساب و کتاب بودند؟

حالا که در کمیت تا این حد در آمارها آب ریختیم، باید گفت که کیفیت و سطح پروژه‌های این حوزه نیز حال و روز خوشی ندارند و همان‌هایی هم که افتتاح شدند، ایرادات اساسی دارند و نمونه بارز آن بیمارستانی است که زیر باران تبلیغات و شعار و منم منم مسئولان و نمایندگان بعد از سال‌ها، به صورت ناقص افتتاح شد.

منبع: ریواس جنوب
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 یک سوزن به خود یک جوالدوز به مردم 1397/11/29 20:31:32

    جناب دکتر ایلامی اگر مسلمان و شیعه و ایرانی و لر هستی یک بار هم که شده نهج البلاغه و خصوصا نامه امام علی به مالک اشتر برای حکومت مصر و سخنان گهر بار آن حضرت در مورد مدیریت و حکومت و قدرت و عدالت را بخوان و با خودت مقایسه کن تا متوجه بشوی کجای کاری آمار دروغین پروژه ها و آمار دروغین عملکرد و درد و رنج مردم فقیر و دردمند این استان خصوصا مناطق محروم را چگونه میتوانی بر دوش بکشی وای اگر از پی امروز بود فردایی

    پاسخ
  • 2 کارشناس آمار گچساران 1397/11/29 17:11:4

    جانا سخن از زبان ما میگویی به جرات میگوییم حتی یک آمار در شبکه و مراکز و بیمارستانهای گچساران بر اساس واقعیت نیست خصوصا از زمانی که ر.... م... معاون .... شبکه که عملا همه کاره شبکه است معاون شبکه شده تمام آمار بهداشتی و درمانی و مالی و اداری و مراکز و بیمه و پروژه ها و اعتبارات هیچ کدام واقعی نیستند و افزایش دروغین و بی کیفیت دارند از جمله آمار ماهیانه و فصلی و شش ماهه و افتتاح کلنیک و سه مرکز و سه خانه بهداشت که شما هم نام بردید و خرابی ام آر ای و بقیه پروژه ها که نماینده هم چند بار انتقاد کرده همه غیر واقعی و هنوز انتتاح نشده اند و یا تعطیل هستند و به هر کدام از نیرو ها و مسولین مراکز و کارشناسان و مسولین واحد ها که علت را جویا میشویم میگویند آقای م... معاون .... و ..... شبکه میگویند فقط آمار را کمیت آن را زیاد کنید تا شهرستان گچساران آمارش بالا برود و عملا کسانی را مسول مراکز و واحد ها و بخش های بیمارستان گذاشته اند که آمار را بالا بدهند و کیفیت که افتضاح است و کسی هم از ترس نماینده نمی تواند م.... معاون .... شبکه گچساران را عوض کند و ایلامی و مسولینش هم هیچ کاری نمی کنند دلیل آن هم این است که م.... معاون .... و ع.... ..... هر قدر که فامیل و بستگان و دوستانشان کار نکنند و آمار صوری دهند بدلیل تخلفات این دو مدیر هیچ کاری با آنها ندارند و فقط به افراد کارکن بی پارتی فشار می آورند و همه ناراضی و بی انگیزه شده اند و هیچ روزنه امیدی هم وجود ندارد

    پاسخ
  • 3 اکبری 1397/11/29 11:36:7

    جناب آقای استاندار محترم و نمایندگان محترم مردم شماها که از بحران علوم پزشکی خبر دارید چرا جهت اصلاح امورات سلامت مردم اقدام عاجل نمی کنید و این مجموعه را که با جان مردم سر و کار دارد نجات نمی دهید تا کی مردم محروم استان ما باید تاوان بی مدیریتی علوم پزشکی را بدهد ؟

    پاسخ
  • 4 حسینی 1397/11/29 11:30:36

    ببینید مردم استان ما چقدر محروم و بدبخت هستند که دانشگاه علوم پزشکی آمار الکی به آنها می دهند و علوم پزشکی استان به چه روزی افتاده است و فریاد رسی هم نیست که علوم پزشکی را از این آشفته بازاری و بی برنامه ای و بی مدیریتی نجات دهد .

    پاسخ
  • 5 همدرد 1397/11/29 11:13:13

    واقعا عزت علوم پزشکی یاسوج  به ذلت تبدیل شده است و کاملا ابهت و اقتدارش را از دست داده است  و فقط برای چند روز ماندن بر صندلی  چنگ می زنند و گر نه از رسالت و سلامت مردم خبری نیست.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها