یادداشت
گفتگو و گزارش

واکنش «مومن‌نسب» به جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی/ بازرسی استانداری در برابر ضایع شدن حقوق مردم کوتاه نمی‌آید/ سیاسی دانستن نامه‌های معمول اداری صحیح نیست

واکنش «مومن‌نسب» به جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی/ بازرسی استانداری در برابر ضایع شدن حقوق مردم کوتاه نمی‌آید/ سیاسی دانستن نامه‌های معمول اداری صحیح نیست

طی روزهای گذشته موضوع دخالت مسایل قومی در استخدامهای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و واکنش روابط عمومی این دستگاه به آن و همچنین پیگیریهای مدیران استانی از جمله بازرسی استانداری به اعتراض پذیرفته شدگان در این سایت خبری منتشر شد.

به گزارش افتونیوز، در جوابیه روابط عمومی مدیریت درمان برخی از مسایل و موضوعات پیرامون این اتفاقات تشریح شده بود که با طعنه و کنایه های بعضا عجیب همراه بود.

محمود مومن نسب مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری در واکنش به اظهارات روابط عمومی مدیریت درمان، با اشاره به اینکه، در جامعه مردم سالاری دینی، پرسش و نقد برای روشن شدن اصل صواب است، گفت: اینکه خادمان مردم جهت پیمودن جاده حق و روشنگری، تلاش و برنامه ریزی کنند تا حق احتمالی از کسی یا کسانی، حتی حق پذیرفته گان نهایی، ضایع نشود، شفاف سازی کارکردها است.

وی در ادامه افزود: مسئولین غیر از اینکه برای پاسخگویی اجباری ندارند، اظهار داشتند: همه مسئولین موظف و مکلف به روشنگری و پاسخگویی روشن و شفاف و قانونی به مردم در امور و وظایف خود هستند.

مومن نسب با تاکید بر اینکه نباید انصاف و قلم را هر طور خود برداشت کنیم، صحیح بدانیم، اضافه نمود: همیشه و در تمام ادوار تاریخ، کسان دیگری بودن که بر عکس تصور ما، چیز دیگری از عدالت و انصاف فکر می کنند. بنابراین در خواست اعتراض افرادی که قابل بررسی و رسیدگی هستند را نباید تهاجم و حمله برای شکستن دست انصاف و نادیده گرفتن خدمت صادقانه قلم داد نمود.

این مسئول با انگشت اشاره روی این نکته که، اتفاقاً قبل از هرکسی وظیفه مدیران است که اجازه مه¬آلود کردن آسمان نظام اداری واجتماعی که موجبات ناامیدی و یأس مردم شود، را ندهند. افزود: در حدود اختیارات قانونی به هیچ کس اجازه داده نمی شود برغنای تصویرسازی نادرست، حب و بغض ایلی، قومی، طایفه¬ای، منطقه¬ای، سیاسی و حزبی در ذهن مردم عزیز دامن بزند.

مدیرکل بازرسی استانداری با تاکید بر اینکه احیاناً و چنانچه کسی یا کسانی تصور کنند که دست های سازمان یافته از پذیرش و قبولی آنان امتناع کرده، را قبول ندارد، گفت: همه باید جهت اثبات حق تابع ضوابط قانونی حاکم بر آزمون در چارچوب مقررات موضوعه باشیم، نه احساسات بیرونی

وی در بخش دیگری از صحبت های خویش با بیان اینکه مردم انتظار دارند بیشتر بدانند که وجدان ها بیدارند و باورها و ایمان ها زنده اند، افزود: بنابراین پاسخگویی و روشنگری به این مردم ولو اینکه با سختی و دشواری مدیریتی مواجه باشد، امر پسندیده، ضروری و عین ایمان است، به همین سبب لازم است، حاجت به پاسخگویی را در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری ضروری دانسته و از فشارها خسته و دچار تکدور خاطر نشویم

مومن نسب با تاکید بر این نکته که یقیناً ما و شما و اهالی رسانه هرگز حاضر نیستیم اگر طبق مقررات موضوعه، کسی یا کسانی به حق پذیرفته نهایی شده اند، ذره ای از حقوق آنان پایمال گردد، اظهار داشت: هدف نظارت و پیگیری ها نادیده گرفتن خدمات و کارکردهای موثر، خوب و مفید نیست، بلکه هدف اساسی روشن شدن حسن مسیر و احقاق حق است که در راستای اثبات مدعا، مدلولات مورد پرسش قرار گرفته است.

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری، بیان داشت: علاوه بر وظیفه ذاتی، وقتی عده ای از داوطلبان معترض خطاب به مقام ارشد استان، نسبت به ضوابط تعیین مصاحبه گران، حق رأی و نمره دهی و فرایند تعیین امتیاز نهایی آزمون، دادخواست مکتوب تقدیم می نمایند، موظف هستیم موضوع را در ابعاد و زوایایی مختلف بررسی کنیم. تا مدیران در کار و ماموریت ها احتمال خطا و انحراف را به صفر برسانند.

وی با قدردانی و تشکر از روشنگری مدیریت درمان، اظهار کرد: علاوه بر شکوائیه وارده معترضین به استانداری، ورود حوزه بازرسی در پی هماهنگی واعلام آمادگی شخص مدیریت درمان مبنی بر پاسخگویی و شفاف سازی هرگونه شائبه و اعتراض از سوی داوطلبان و پیگیری حقوق احتمالی از دست رفته بوده است. بنابراین از آنجایی که مردم از محتوای مکاتبات، مذاکرات تلفنی و جلسات فی مابین با خبر نیستند و نخواهند بود، صحیح نبود که مکاتبات معمول سازمانی در اذهان سیاسی قلمداد شود.

مدیرکل بازرسی استانداری، با اشاره به اینکه بررسی ها نشان داد که معترضین خواهان این نبودند که صرفاً نفرات برتر آزمون کتبی بعنوان پذیرفته شده نهایی قرار گیرند، گفت: آنان از نحوه انجام مصاحبه و امتیاز دهی اعتراض داشتند، لذا حق آنان بود تا از فرآگرد کار روشن شوند.

وی با بیان اینکه بعضی تصور دارند ما فقط حرف می‌زنیم، افزود: انصافا حوزه بازرسی استانداری به رغم برخی موانع و چالش‌های هولناک، با تاسی از منش عدالت خواهانه مدیریت عالی استان، همکاری مدعی العموم و دستگاههای نظارتی و امنیتی، سعی کرده در تمام مواردی که احساس کند حقی ضایع شده، در قبال حقوق قانونی و شرعی مردم کوتاه نیامده و نخواهد آمد.

مومن نسب، ضمن توصیه به مدیران که سعی نمایند در موارد لازم با سعه صدر پاسخگوی رسانه ها باشند، در خاتمه از رسانه ها نیز تقاضا کرد که هر ادعایی را بدون در نظر گرفتن ملاحظات عمومی و حقوق عامه و همچنین کسب اطلاعات صحیح و اولیه از دستگاه ذیربط، در فضای جامعه منتشر نکنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 صادق 1397/12/22 22:49:32

    یکی به اسم ..... تامین کننده اقلام مصرفی تامین اجتماعی هست خواهر زاده حاج ..... ست با بده بستون اقلام رو ۴تا ۵ برابر قیمت فاکتور میکنه و فورا پولش رو بهش پرداخت میکنن مثلا دستکس استریل که تو کل کشور دونه ای ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰هست ایشون ده هزار تومن فاکتور میزنه برای سازمان تامین اجتماعی زنش رو هم بدون اینکه کسی بفهمه استخدام شد توی تامین اجتماعی

    پاسخ
  • 2 در جواب سامان 1397/12/6 14:48:51

    اگه قرار بود با کسی تسویه حساب کنن بحث قانونو مطرح میکنن فامیلا جای خود داره

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1397/12/5 21:44:25

    عجب متنی ؟کاملا حساب شده و.........

    پاسخ
  • 4 Saman 1397/12/5 17:56:18

    رییس درمان تامین اجتماعی دکتر پیام اکبری رییس بیمارستان شهدای گم نام صمد اکبری رییس دندانپزشکی تامین اجتماعی دکتر ابوفاضل اکبری خدایی انگار کل استان کودن هستن و این یه خانواده فقط توان مدیریت دارن طرف با پول رفته اوکراین دکتر شده یه ضرب میزارنش رییس خدایی شورش رو دراوردن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها