یادداشت
گفتگو و گزارش

آئین رونمایی از جایزه علمی «دکتر امیدبیگی» برگزار شد/تصاویر

آئین رونمایی از جایزه علمی «دکتر امیدبیگی» برگزار شد/تصاویر

اولین جایزه علمی استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری مشترک بنیاد نخبگان استان، مجمع خیرین فارس و دانشگاه یاسوج رونمایی شد.

به گزارش افتونیوز، در یک مراسم باشکوه که در دانشگاه یاسوج برگزار شد از اولین جایزه علمی استان کهگیلویه و بویراحمد به نام دکتر رضا امیدبیگی در زمینه گیاهان دارویی رونمایی شد.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: پس از اجرای برنامه تکریم از آقای گرجی از کارآفرینان برتر استان در مهر 97 که توسط این بنیاد برگزار شد با هماهنگی با شرکت زردبند، به پاس تلاشهای دکتر امیدبیگی از بنیانگذاران شرکت زردبند که عمر پر برکت خود را در خارج از کشور صرف کسب فناوری‌های مرتبط با حوزه گیاهان دارویی کرده و تمام این علم و تجربه را به داخل کشور منتقل کرد، جایزه علمی به نام این محقق علمی رونمایی شد.

دکتر حمدالله اکوانی افزود: این اولین جایزه ای است که به نام مشاهیر در حوزه های مختلف نام گذاری می شود و تاکنون در استان سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: این جایزه اولین مورد نخواهد بود و از دو جایزه دیگر در حوزه علوم انسانی و فرهنگ و همچنین حوزه کشاورزی و صنعت نیز در آینده نزدیک رونمایی می شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان تصریح کرد: اعطای این جایزه های علمی و گفتمان سازی حول این جوایز می تواند اثربخشی و اثرگذاری آن را در جامعه افزایش دهد.

رئیس بنیاد نخبگان فارس نیز در این مراسم گفت: فلسفه اعلام جوایز به نام بزرگان یکی از اهداف بنیاد نخبگان است که بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان و در راستای نخبه شناسی، نخبه پروری، نخبه گزینی و نخبه گماری انجام می شود.

دکتر شریف افزود: در اساسنامه بنیاد برخی محدودیت ها وجود دارد که با تشکیل مجمع خیرین نخبه پرور که یک سازمان مردم نهاد است این محدودیت ها برطرف می شود.

وی ادامه داد: بزودی این مجمع در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می شود که می تواند منشا بسیاری از خدمات باشد.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: انجام تحقیق و پژوهش و همچنین سرمایه گذاری در زمینه صنعت گیاهان دارویی و درآمدهای این حوزه می تواند به عنوان یکی از جایگزین های در آمد نفت و گاز در کشور مطرح شود.

دکتر احمد عریان افزود: گیاهان دارویی مقوله کاملا تخصصی است که باید مشکلات و مسایل آن توسط متخصصان این رشته پیگیری شود.

وی ادامه داد: گاهی یک محصول در فرایند کشت تا زمان فرآوری با تغییری کوچک خاصیت و اثرگذاری خود را از دست می دهد که یک بحث علمی است و باید توسط اساتید و محققان علمی مشکل حل شود.

وی اظهار داشت: تقدیر از کارآفرینان و کسانی که به جامعه خدمت می کنند می تواند مشوق خوبی برای جوانان و دانشجویان باشد.

در پایان این مراسم از جایزه علمی دکتر رضا امیدبیگی در زمینه گیاهان دارویی رونمایی شد.

[gallery ids="44090,44091,44092,44093,44094,44095,44096,44097,44098,44099,44100,44101,44102,44103,44104,44105"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها