یادداشت
گفتگو و گزارش

به غارها باید به اندازه ظرفیت‌شان گردشگر تحمیل کنیم/ لزوم شناسایی و رده‌بندی غارهای کهگیلویه و بویراحمد

به غارها باید به اندازه ظرفیت‌شان گردشگر تحمیل کنیم/ لزوم شناسایی و رده‌بندی غارهای کهگیلویه و بویراحمد

دومین جلسه کارگره غارشناسی استان به ریاست معاون عمرانی استاندار، و دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست، با حضور مسئولین دیگر دستگاه های عضو، صبح دوشنبه سیزدهمین روز از اسفندماه 97 در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش افتونیوز، اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، در ابتدای این نشست محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن انتقاد از بی توجهی به غارها گفت: متاسفانه درسنوات گذشته توجه خاصی به غارها نشده بود، خوشبختانه در سال جاری با نگاه مثبت عزیز فیلی معاون عمرانی استانداری، با تشکیل و فعال نمودن کارگروه غارشناسی استان این دومین جلسه است که طی سال جاری در این خصوص برگزار می گردد.

جعفری نژاد شناساندن غارهای استان را از وظایف مهم این کارگروه دانست و گفت: : غارها ظرفیت بالقوه ای برای گردشگری محسوب می شوند ,ضرورت دارد در گام نخست نقشه جامع از غارهای استان توسط این کارگروه تهیه گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه اهمیت گردشگری و زیست محیطی غارها را یادآور شد گفت : در دنیا غارها یک ظرفیت بزرگ گردشگری محسوب می شوند ,که مستلزم آن است , همه غارها را بشناسیم و زیرساخت ها را در آن ها مستقر نمایم و باید تلاش کنیم به اندازه ظرفیت بر آن گردشگر تحمیل کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: می شود با برنامه ریزی دقیق و درست, ضمن محفوظ نمودن ارزش های زیست محیطی غارها , از ظرفیت گردشگری آنها استفاده کافی برد.

گفتنی است در پایان این نشست مصوب شد میراث فرهنگی و گردشگری استان با همکاری هیئت کوهنوردی و اداره زمین شناسی صنعت معدن و تجارت طرح جامعی از غارهای استان تهیه و به دبیر کارگروه ارایه نمایند.

همچنین مصوب شد میراث فرهنگی استان با همکاری محیط زیست و هیئت کوهنوری و سایر اعضاء نسبت به طرح حفاظت و بهره برداری از غارهای استان در قالب یک پروژه تعریف شده به رئیس کارگرروه استانی اقدام تا در کمیته برنامه ریزی استان مورد بررسی قرار گیرد .

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها