یادداشت
گفتگو و گزارش

"پاییز؛ آینه‌ی خوددیدن"

"پاییز؛ آینه‌ی خوددیدن"
پاییز یکی از فصلهای دلنواز و دوست داشتنی است. پاییز فصل برهنگی و بی برگی و بیرنگی است. پاییز فصل تهی شدن و پاک شدن از داشته های سنگین و خسته کننده است. پاییز فصل سبک و ساده شدن است. پاییز فصل رویارویی با خویشتن واقعی است و وانهادن آنچه دوشها را می فشارد و تن را فربه می کند و جان را فرو می‌کاهد. پاییز فصل خوددیدن و در خویش فرو رفتن است و معنای هستی زیستن را بی واسطه دیدن است. پاییز آینه خوددیدن و در خود نگریستن و خویشتن را کاویدن است. پاییز فصل از خود بریدن و جامه برتن دریدن و بی برگ زیستن است. و شگفت و دیدنی این که: پاییز فصل آمادگی و برهنه شدن برای شستن خویش در حمام هستی است و زیر باران زمستان دوش گرفتن و از هر آلایش و آلودگی و گرد و غبار پاک شدن است. پاییز فصل رویایی با حقیقت وجود خویش و در خود زیستن و به جهان بزرگ درون گام نهادن و در پی معنی آفرینش و زندگی سیر کردن است. پاییز دوست داشتنی است؛ چون در این فصل آدمی می تواند از بودنها و داشتن های دروغین وا رهد و در پی معنا به جهانی برتر گام گذارد و بودنی بهتر و برتر را تجربه نماید. پاییز تو را دوست دارم تا در تو از بودنهای دروغین خالی شوم و در حمام زمستان پاک گردم و در بهار با رویشی دوباره زندگی را از سر گیرم. پاییزبمان که بودنت هستی‌های دروغین را از ما می زداید و با خویشتنِ خویش‌مان آشنا می کند.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 سید باقر کارگر 1395/8/18 15:32:53

    چه زیبا حق پاییز به رشته ی تحریر در آمد نوشتاری سرشار از مضامین ادبی و جلوه های بلاغی ! حقا همین است که پاییز سبک بال ترین فصل سال است که درون و برون خویش را تخلیه میکنه ! آری همین است حکایت ابناء آدم !  دروغ و ریا که نباشه انسان به کودک زیبای نمکینی میمونه که همه دوست دارند کنارش باشند و از کلمات و واژگانش شوق بورزند و ... درودتان باد استاد خوش کلام که خوش نگاشتید 

    پاسخ
  • 2 زیبا بهرامی زاده 1395/8/13 19:48:43

    درود بر استاد بزرگوارم و درود,بر اندیشه های ناب و قلم شیوای شما استاد منطقیان خردمند . مانند همیشه بهره بردیم و بسیار سپاس از,بودنتان .

    پاسخ
  • 3 امیر رضایی 1395/8/13 17:37:14

    درود براستاد،درودبرقلم شیوای استاد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها