یادداشت
گفتگو و گزارش

برداشت زعفران برای اولین بار در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک یاسوج

برداشت زعفران برای اولین بار در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک یاسوج

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان از برداشت زعفران اولین بار در مرکز شماره یک یاسوج خبر داد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، فرج اله راد گفت: زعفران یکی از گیاهان گران قیمت است که به علت نداشتن مخارج کاشت در صورتی که همه ساله خوب از آن مواظبت شود، سود سرشاری نصیب زارعین می کند.

وی اظهار داشت: کاشت زعفران می تواند قشر عظیمی از زنان و دختران هم در شهر و هم در روستا را به کار گیرد و کمک مؤثری به اقتصاد خانوار بنماید.

راد افزود: زعفران گیاهی است گرمسیری و در نقاطی که آب و هوای معتدل داشته و دارای تابستان های گرم و خشک و آفتابی و پاییز و زمستان نسبتا ملایم دارد، به خوبی رشد می کند و از مرداد ماه تا مهر ماه می توان به کشت زعفران اقدام نمود که پس از کاشت پیاز زعفران در زمین به مدت 7 ـ 4 و در بعضی مناطق تا 10 سال باقی مانده و محصول می دهد و از این نظر احتیاجی به کاشت مجدد در سال های بعد ندارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای یاسوج در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال با استفاده از آموزشهای فنی و حرفه ای در حوزه کشاورزی با راه اندازی و ایجاد رشته های پرورش قارچ خوراکی،پرورش بلدرچین،کشت زعفران و کشت آلوئه ورا و کشتکار گلخانه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را بصورت جدی دنبال می کند.

photo_2016-11-10_09-43-07

photo_2016-11-10_09-42-56

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها