یادداشت
گفتگو و گزارش

راه‌اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ‌در آینده‌ای نزدیک

راه‌اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ‌در آینده‌ای نزدیک

مدیرکل دفتر برنامه‌ريزي امور فناوری وزارت علوم، از راه‌اندازي پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ‌در آينده‌اي نزديك خبر داد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومي دانشگاه یاسوج، دكتر خسرو پيري در نشست اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با بيان اينكه مباحث مربوط به تأسيس پارك علم و فناوري كهگيلويه و بويراحمد به جمع‌بندي نهايي رسيده است اظهار داشت: با توجه به پيگيري و دستور اكيد وزير علوم، درخصوص رفع مشكل زمين اين پارك مصوب شد 10 هكتار زمين و يك ساختمان از اراضي دانشگاه پيام نور و حدود 10 هكتار از اراضي دانشگاه آزاد اسلامي در اختيار اين پارك قرار گيرد.

وي به سفر اخير رياست محترم جمهوري به این استان اشاره كرد و گفت: در اين سفر مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشكل اوليه احداث پارک علم و فناوری در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است.

دكتر پيري افزود: پروژه احداث پارك علم و فناوري در استان کهگیلویه و بویراحمد با 4 میلیارد تومان به اتمام نمی‌رسد و طبيعي است كه براي تأمين بودجه‌هاي مورد نياز اين طرح بايستي برنامه‌ريزي شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ريزي امور فناوری وزارت علوم با بيان اينكه پارک‌هاي علم وفناوری جزو پروژه‌های اصلی آموزش عالي کشور هستند اظهار داشت: 39 پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد و استان کهگیلویه وبویراحمد تنها استاني است كه پارک علم و فناوری ندارد.

دكتر پیری پارک‌هاي‎ علم وفناوری را چشم و چراغ استان‌ها از باب توسعه استان‌ها ارزيابي كرد و گفت: اکثر استان‌های جوان کشور از نعمت پارک علم و فناوری برخوردار هستند و دانشگاه و پارک علم و فناوري دو نهادي هستند که می‌توانند در توسعه استان‌ها نقش بسزايي ايفا كنند.

وي خاطرنشان كرد: دكتر هاشمي مسئوليت راه‌اندازی پارک علم و فناوری اين استان و نماينده استاني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري درخصوص پيگيري امورات اخذ زمين و ساختمان را برعهده دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ريزي امور فناوری وزارت علوم بيان كرد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوري نیز قول حمایت و پشتیبانی را داده‌اند و حوزه معاونت پژوهش و فناوري وزارت علوم موظف است که شرایط را برای صدور برنامه‌ها به كمیسیون‌های تخصصی و صدور مجوز نهایی فراهم کند.

دكتر پيري بااشاره به اينكه مقدمات راه‌اندازی پارک علم و فناوري کهگیلویه و بویراحمد نه از سوي وزارتخانه بلکه به علت نبود زمین به صورت معوق باقي مانده بود گفت: امید است با کمک استانداری كهگيلويه و بويراحمد هرچه سریع‌تر کارهای مربوط به انتقال ساختمان‌ها در مسیر دریافت مجوز قرار گیرند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ريزي امور فناوری وزارت علوم با بیان اینکه بلافاصله پس از تامین مجوز به سمت تامین بودجه خواهیم رفت، عنوان كرد: شرایط احداث این پارک با توجه به مصوبه اخير استان طی شده و اين امر شرایط رسمی و قانونی دارد که باید به مروز زمان و به صورت اصولی طی شود .

وی اظهار اميدواري كرد با كمك استانداري كهگيلويه و بويراحمد هر چه سريع تر امور مربوط به اراضي پارك علم و فناوري مشتمل بر 20 هكتار زمين پيگيري شود.

دكتر پيري در خاتمه از همكاري دانشگاه ياسوج در اين پروژه خبر داد و افزود: رئيس دانشگاه ياسوج با واگذاري مركز رشد اين دانشگاه به پارك علم و فناوري استان كهگيلويه و بويراحمد موافقت كرده و اين امر گام موثري در جهت روند رو به رشد اين پارك است.

گفتني است دانشگاه ياسوج ساختماني به متراژ 350 متر مربع به عنوان دفتر مركزي به طور اماني و براي مدت 5 سال براي شروع فعاليت در اختيار پارك علم و فناوري كهگيلويه و بويراحمد قرار داده است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها