یادداشت
گفتگو و گزارش

افتتاحیه‌های نمایشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ هیاهویی برای هیچ!

افتتاحیه‌های نمایشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ هیاهویی برای هیچ!

آخرین روزهای حضور اورنگ ایلامی در دانشگاه ایلامی احتمالا پر التهاب ترین روزهای مدیریت او در این دانشگاه است..حتی در دوران مدیریت ایلامی در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد و نمایندگی مجلس ستار هدایت خواه نیز کسی چنین روزهای پرتنش و التهابی را سراغ ندارد...

اورنگ ایلامی پس از آنکه فهمید حنایش دیگر برای تاجگردون رنگی ندارد و زارعی و هاشمی هم مانند قبل از او حمایت نمی کنند تمام تلاش خود را به کار گرفت تا با آمارسازی های غلط و افتتاح های نمایشی دل نمایندگان استان را به دست آورد. آنهم در حالی که نیاز شدیدی به افتتاح پیش از موعد و نمایشی این مراکز احساس نمی شد.

اما ایلامی برای رزومه سازی نمایشی برای خود همه امکانات و توان خود و نیروهایش را به کار گرفت غافل از اینکه این تجمیع بودجه در افتتاح ها در آینده ای نزدیک میتواند همچون شمشیر دولبه ای عمل کند و اورا از هدفش که "ماندن به هر قیمتی" بود دور کند.

جملات کوبنده پزشکان متخصص به ایلامی درجلسه پیگیری مطالباتشان چیزی بود که او اصلا تصورش را هم نمی کرد..شاه بیت آن جلسه صحبت پزشکانی بود که ایلامی را متهم کردند که مطالبات عقب افتاده آنها را صرف رزومه سازی برای ماندن خود کرده است..این سخنان آنچنان برای ایلامی سنگین و غیر منتظره بود که منجر به بستری شدنش در بخش CCU بیمارستان امام سجاد یاسوج بلافاصله بعد از این جلسه شد.. حالا ایلامی مانده بود و مطالبات ۱۸ ماهه پزشکان و ۱۴ ماهه پرسنل... آن هم مطالباتی که در زمان حضور ایلامی به جای چمن فقط ۶ ماه دیرکرد پرداخت داشت...

اما مشکل بعدی ایلامی،مطالبات پرسنل ستادی و همچنین پرسنل شاغل در حوزه های بهداشتی بود..

در حالی که در همه این سالها این پرسنل به دریافت اکثر مطالبات خود در روزهای پایانی سال عادت کرده بودند، این روند در پایان سال ۹۷ نیز شکسته شد تا این پرسنل حداقل ۶ ماه از مطالبات خود را دریافت نکنند و به تعطیلات بروند.

این در حالی بود که بعضی از این مطالبات مانند حق مسکن پرسنل شبکه های بهداشتی در سال ۹۶و ۹۷ حتی با وجود تاخیر ۱۶ ماهه بازهم به آنها پرداخت نشد.

اما ایلامی بی توجه به این مطالبات عقب مانده پرسنل،همه مطالبات چند ده میلیونی خود را در سال ۹۷ دریافت کرد و به سفر تفریحی خود در اروپا رفت...آن هم در حالی که بسیاری از پرسنل شاغل در مراکز بهداشتی مناطق دور افتاده چشم انتظار کارانه ای بودند که به سختی به ماهی صد هزارتومان می رسید..ایلامی حتی در روزهایی که سیل بسیاری از نقاط کشور و استان را درنوردیده بود مشغول تفریح و سیاحت در آن ور مرزها بود و تنها در روزهای آخر تعطیلات آن هم با توپ و تشرهای استاندار در جلسات ستاد بحران حاضر شد به مسافرتش پایان دهد و چند بازدید نمایشی از مراکز درمانی داشته باشد. با شروع نیمه دوم سال ۹۷ و بعداز اعتصاب پرسنل برخی از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، گمان می رفت ایلامی به صورت جدی پیگیر این مطالبات عقب افتاده باشد اما او بازهم نشان داد که ماندن به هر قیمتی برای او مهمتر از هر چیز دیگریست..

علیرغم اینکه هر سه نماینده استان به شدت با ماندن ایلامی بر مسند ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان مخالف هستند اما او لحظه ای از پا نمی نشیند و علاوه بر رایزنی های گسترده با نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، هر روز با ترفندی جدید در پی راضی کردن نمایندگان استان است..

حتی شنیده شده که در تعطیلات چند روز اخیر،در حالی که تاجگردون جهت ماموریت کاری در مشهد مقدس حضور داشته،ایلامی نیز خود را به مشهد رسانده تا شاید بتواند نظر نماینده گچساران را تغییر دهد.

اتفاقی که با توجه به هوش و کار کشتگی تاجگردون بسیار بعید به نظر می رسد‌.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 16 نظر

  • 1 اصلا مات 1398/2/11 18:22:25

    ضمن تایید مشکلات عمیق دانشگاه و عدم کارایی ایلامی یک مسله مستقلی وجود دارد که طی چند دهه جدای از رسای دانشگاه و مقامات علوم پزشکی در گچساران وجود دارد و متاسفانه طی چند سال اخیر خصوصا یک سال اخیر شدت پیدا کرده و آن تعصب و قوم گرایی شدید باوی های شبکه و مراکز و بیمارستان های گچساران علیه دیگر قومیت های استان در گچساران است و با برنامه و سیستمی دو هدف اصلی را دنبال میکند اول حذف و سرکوب و به حاشیه راندن پرسنل و کارکنان غیر بومی در گچساران و باشت است و دوم جایگزین کردن و جذب حا اکثر نیرو ها در همه قسمت ها از باوی ها و خصوصا فامیل های ملکی معاون اداری شبکه و عزیزی حراست و باشتی رییس مرکزبهداشت و حذف توسط افراطیون قوم گرا که اگر علاج فوری و اساسی اندیشیده نشود اوضاع روز به روز بغرنج تر و وخیم تر میشود البته تعدادی از کارکنان معتقد هستند که تاجگردون قوم گرایی و افراط در این حد و شدت را توصیه نمیکند

    پاسخ
  • 2 بویراحمد 1398/2/6 17:20:41

    هرچه گردو و عسل بردش تهران گردو و عسل گیر نیا ایلامی در شهر یاسوج

    پاسخ
  • 3 کارکنان 1398/2/6 1:33:50

    آقای دلسوز اصلا مجیدی کیه که بخواد در امور مهم دانشگاه دخالت کنه، با رانت اومد تو علوم‌ پزشکی و با رانت پیمانی شد، برین نگاه کنین تحصیلاتشو ببینین، این آقا در حدی نیست که بخواد به ایلامی تو کاراش مشاوره بده، دلیل اصلی بدبختی دانشگاه و ایلامی همین مجیدیه

    پاسخ
  • 4 لطیفی 1398/2/6 0:27:55

    شفاف سازی و اطلاع رسانی رسانه های مستقلی همچون افتونیوز قابل تحسین است که پرده از تخلفات و فساد در علوم پزشکی برداشتند هر چند کارمندان دانشگاه و دستگاههای نظارتی همه این مشکلات و بلکه خیلی بیشتر از اینها را می دانند و هر روز می بینند اما رسالت اصلی رسانه ها الان این هست که در این هفته که ریاست جدید معارفه می شه کلی مطالب رسانه ای بزنند که ای سیاست بازان و ای نمایندگان شما را به خدا دست از سر علوم پزشکی بردارید. نتیجه دخالتهای سودجویان و خودخواهان علوم پزشکی را به خاک سیاه نشانده همه باید عبرت گرفته باشند. انشاالله که رسانه ها و وزارتخونه همه حامی یک مدیر مستقل باشن نه یک مدیر وابسته به فلان زورمدار سیاسی. تا ببینیم!!!

    پاسخ
  • 5 رجبی نژاد 1398/2/5 22:14:11

    من نه تعصب بومی و غیر بومی دارم و نه سیاسی و نه سردسیر و گرمسیری اما دوستان همین افرادی که الان دنبال دخالت نماینده ها برای تغییر رئیس دانشگاه هستند برخیشون همونهایی هستند که در دوره مدیریت طلایی استاد چمن هم دنبال این بودند که نماینده ها را علیه دکتر چمن تحریک کنند به این بهانه که قلدری می کند و با نماینده ها تعامل ندارد. از من به شما گفتن اگر باز هم دخالت نماینده ها باشه همین آش خواهد بود و همین کاسه و با رفتن ایلامی هم چیزی عوض نمی شه باید ریشه دخالت نماینده ها در عزل و نصب بخشکانیم.

    پاسخ
  • 6 دلسوز هستم از کارکنان 1398/2/5 20:20:38

    شما در جملاتتون یه بار اقای دکتر ایلامی را به اسم اقای یا دکتر خطاب نزدید واین‌دور از شان یک سایت یا مجله خبری چرا که اگه به سخنان بزرگان ما در مقابل بزرگترین دشمنان اسلام و ایران عزیز کلمه اقا را استفاده میکردند امام خمینی (ره)همیشه میفرمودند اقای شاه .اقای محمد رضا .اقای صدام اقای بوش .. شهید مطهری این اقایانی که احساس میکنند ... شهید بهشتی من همه این اقایان که زمام دولت را در دست گرفتند میگویم ... اگر ما هم بخواهیم کسی را مورد انتقاد قرار دهیم بهتر از کلماتی استفاده کنیم که بوی توهین و تمسخر نداشته باشند چرا که اینجوری هم حرف ما برای مرد شنیدنی تر است هم اگر خدای نکرده کسی از مدیران خطایی کرده مطمینا با این مساله بهتر و منطقی تر برخورد میکند . اری ما قبول داریم نیروهای زیادی با پارتی و راند و ...سر کار اومدن یا حق بعضی ها شاید تو ازمون ها خورده شده باشد ولی ایا همه اینها مقصر اقای دکتر ایلامی و اقای مجیدی است خودتون هم بهتر میدانید که نه اینطور نیست دوستان وقتی از استاندار تا فرماندار تا ....نماینده های محترم در این پارتی بازی ها شرکت داشتند چرا ما مقصر یا مقصر های اصلی را ول کنیم و با قربانی کردن یک یا چند نفر گنناه دیگران را نادیده بگیریم و با این‌کار ان افراد سودجو و فرصت طلب در هر موقعیت شغلی خود را برای انجام خلاف های بعدی قدرتمند تر و ...کنیم لطفا کمی هم به خودمان بیاییم و اگه قصد ما اصلاح و یا دلسوزی برای مردمی است که این روزها بدترین شرایط اقتصادی و ...را تحمل میکند بهتر عمل کنیم و احساسات و توجه مردم را به یک یا چند نفر معطوف نکنیم که مقصران اصلی فرصت فرار از دید مردم را داشتع باشن ببایید منطقی تر و ...باشم

    پاسخ
  • 7 محمدپور مهریان 1398/2/5 19:37:4

    واقعا دوست دانشگاهی کاملا بجا گفتن که از ریاست جدیدی که قراره امروز و فردا معرفی بشه انتظار داریم که اولین کارش رسیدگی به ستمکاریها و ظلم هایی باشه که توسط ایلامی و همدستانش در حق مردم و کارمندان علوم پزشکی شده. متاسفانه چنان اوضاع علوم پزشکی استان را از بالا تا پایین به ابتذال کشانده که هر جاش که قدم بزارید همش نفرت از ایلامی هست. خدا کنه که رییس جدید بتونه سر و سامون بده به این دانشگاه از هم پاشیده. خدا کنه که سیاسی کارا که باعث و بانی این بدبختیها بودند پشیمون شده باشند و بدانند که وقتی یک فرد دست نشانده مطیع بی چون و چرا و بله قربان گو بشه رییس اونها هم در گناهکاریها سهیم هستند. و خدا کنه که بزارن ریاست جدید مطابق برنامه خودش کار کنه نه مطابق میل قدرتمندا.

    پاسخ
  • 8 دانشگاهی 1398/2/5 17:50:35

    این هفته به دوره دوساله مدیریت سراسر تخلف ایلامی پایان داده می شه و ریاست جدید معرفی می شه. در مورد ظلم هایی که در این مدت به مردم استان شد چه کسی باید پاسخگو باشد؟ اینهمه عقب ماندگی و باج دادن به سیاست بازان و از دست دادن اعتبار دانشگاه آیا قابل جبران هست؟ من کاری به رئیس جدید ندارم که البته تا حد زیادی همه می دونن کیه اما سوال من اینه که آیا رئیس جدید این قدرت را داره تا به ستمدیدگان آزمون های مسخره و سرکاری ایلامی رسیدگی کنه و آیا این چند صد نیرویی که با سفارش و پارتی سرکار گذاشته که فقط ۱۲۰ نفر در بیمارستان جدید یاسوج اتوبوسی آورده سرکار آیا اینها را اخراج می کنن؟ بنظر من ایلامی و ..... و باندش نه تنها برکنار که هر چه سریعتر محاکمه باید بشن.

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1398/2/5 17:19:21

    تو را خدا از مدیریت نداشته ایلامی دفاع نکنید که همه ما از نزدیک شاهد مصیبت بار ترین دوره دانشگاه در زمان ایلامی هستیم. ایلامی تسلیم محض آدم های فلان و بهمان نماینده هست و ما می بینیم که از دو سال مدیریتش بیش از هشتاد درصد ماموریتهاش برای رایزنی با نمایندگان برای یه روز بیشتر ماندن بوده. دیگه همه وزارتخونه و دانشگاه و مردم اوضاع تاسفبار علوم پزشکی را غیر قابل تحمل می دانند. حتی بسیاری معتقد به محاکمه ایلامی برای اینهمه تخلف و تقلب و ظلم به مردم و بیماران هستند.

    پاسخ
  • 10 مسعودی 1398/2/5 17:9:7

    الان مطالبات پزشکان بیمارستان دهدشت ۱۸ ماه عقب افتاده و مطالبات پرستاران ۱۶ ماه. مدیریت افتضاح بار ایلامی و استفاده از ضعیف ترین افراد در کنار خودش و معامله گری ایلامی با منفعت طلبان باعث شد که سیاه ترین کارنامه تاریخ مدیریت استان به نام ایلامی ثبت شود.

    پاسخ
  • 11 علی. 1398/2/5 13:16:11

    علی برکت الله

    پاسخ
  • 12 یا حیدر کرار 1398/2/5 13:11:12

    خدایی هم هست

    پاسخ
  • 13 پرستار دهدشت 1398/2/5 13:10:54

    با سلام مطالبات پرسنل بیمارستان دهدشت شامل ۱۶ ماه اضافه کار و کارانه ، حق لباس ۳ سال،حق مسکن ۹ ماه ،حقوق فروردین ۹۷ پرسنل طرحی و چند ماه حقوق پرسنل شرکتی

    پاسخ
  • 14 همکار 1398/2/5 12:42:3

    انشاالله به همین زودیا مردم محروم این استان از دست ایلامی و .......... راحت میشن

    پاسخ
  • 15 کارشناس ارشد بهداشت 1398/2/5 8:37:57

    با عرض سلام واحترام، خواستم یادآوری کنم در زمان چمن شرایط مالی دانشگاه نیز بهتر بود ولی با این وجود مطالبات به تاخیر افتاد دکتر ایلامی حداقل کاری که کرد افراد حاشیه دار که بدنبال مقاصد و انتقام شخصی بودند و افراد معامله گر که با لابی برای مدت طولانی ماندگار شده بودند را حذف نمود

    پاسخ
  • 16 بویراحمدی 1398/2/5 7:51:36

    س اخرش باخفت از این شهر میره

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها