یادداشت
گفتگو و گزارش

هیئت پرنده نگر آلمانی از منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه بازدید کردند/تصاویر

هیئت پرنده نگر آلمانی از منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه بازدید کردند/تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط زیست :۱۲ نفر پرنده نگار کشورهای آلمان, اتریش و سوئیس طی یک روز از منطقه حفاظت شده خائیز دیدن و از پرنده های نادراین منطقه تصویربرداری نمودند.

به گزارش افتونیوز، محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان , در هشتمین روز از اردیبهشت ماه ۹۸دراین خصوص گفت: درپی انتشار خبری بر روی خروجی سایت این اداره کل مبنی بر تصویر برداری محیط بانان از پرنده جغد ماهیخوار درمنطقه حفاظت شده خائیز با کد خبر۴۰۲ مورخ ۲/۳/۹۷ و پس از آن درج این خبر دریکی از روزنامه های کشور آلمان, پرنده نگرهایی از قاره سبز برای تصویر برداری از این پرنده  سفری یک روزه به خائیز داشتند .

جعفری نژاد افزود:این پرنده نگرها که ۹ نفر آنها از آلمان ۲نفر از اتریش و یک نفر از سوئیس بودند طی هماهنگی قبلی با سازمان مرکزی از پرندگان کمیابی از جمله جغد ماهی خوار,  بوچانگاه خاکستری و عقاب دو برادر که در منطقه حفاظت شده خائیز بارها توسط  هدایت اله دیدبان سرپرست مطقه حفاظت شده خائیز دیده شده اند, تصویر برداری نمودند.

گفتنی است, این هیئت بعد از ورود به خوزستان و بازدید از هورالعظیم , در چهارمین روز از اردیبهشت جاری وارد منطقه حفاظت شده خائیز در کهگیلویه شده و پس از بازدیدو اقامتی یک روزه  منطقه حفاظت شده خائیز را به مقصد شمال کشورترک نمودند.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها